_Maarten_
Bekend lid
Als de motor loopt en je meet geen 13.8 - 14.4 kan je dynamo defect zijn.
Dat kan je lage accuspanning verklaren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja inderdaad, hoop niet dat die kapot is en dat de accu alsnog slecht is.Als de motor loopt en je meet geen 13.8 - 14.4 kan je dynamo defect zijn.
11v accuspanning lijkt mij een aardig symptoom van kapotte dynamo.Ja inderdaad, hoop niet dat die kapot is en dat de accu alsnog slecht is.
Heb overigens geen symptomen tot heden van een defecte dynamo. Buiten dan dat er een deel van de verlichting niet werkt intern.
Of gewoon een slechte accu11v accuspanning lijkt mij een aardig symptoom van kapotte dynamo.
Terwijl de motor draait?Of gewoon een slechte accu
ja, bizar genoeg wel. de accu is een 'demper' voor zowel hoge als lage spanningen in het laadcircuit. Een kapotte accu kan de hele boel van de regel brengen, zeker in een auto met een 'slimme' linbus dynamo ipv een ouderwetse D+/DF accu.Terwijl de motor draait?
Dus dit zou ook gelijk het probleem kunnen zijn dat mijn verlichting binnen in de auto niet meer werkt?ja, bizar genoeg wel. de accu is een 'demper' voor zowel hoge als lage spanningen in het laadcircuit. Een kapotte accu kan de hele boel van de regel brengen, zeker in een auto met een 'slimme' linbus dynamo ipv een ouderwetse D+/DF accu.
Nee begrijpelijk, ben alleen een beetje ten einde raad wat betreft mijn verlichting. Ga in ieder geval wel de accu laten vervangen.ik kan het vanaf hier niet zien. ik denk niet dat het met elkaar te maken heeft, maar een gare accu kan rare dingen doen met een auto.
Ik heb de zekeringen onder het stuur ook bekeken en door gemeten ja.heb je nog meer zekeringen bekeken dan alleen die naast je accu? en kijk je alleen of meet je ze ook door?
Jep, Teller unit gaat wel aan als ik er zelf met een zaklamp opschijn maar de rest blijft wel uit. Als ik bijvoorbeeld de stoelverwarming aan druk dan gaat wel de verlichting aan van de standen.en blijft het licht ook uit als je de kofferbak of een andere deur open doet?
Nee die branden ook niet, het is helemaal donker, verlichting van de raam schakelaar ook niet.En branden de lampen op de radio en climatronic wel?
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.