Voorstellen / Polo 6R Verlichting werkt niet

Als de motor loopt en je meet geen 13.8 - 14.4 kan je dynamo defect zijn.
Dat kan je lage accuspanning verklaren.
Ja inderdaad, hoop niet dat die kapot is en dat de accu alsnog slecht is.

Heb overigens geen symptomen tot heden van een defecte dynamo. Buiten dan dat er een deel van de verlichting niet werkt intern.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
Als je accu kapot is, gaat de spanningsregelaar (hoe dat ding ook heet) ook gekke dingen doen. Dus eerst accu vervangen, en dan zal je mogelijk gewoon weer 13,8v of meer zien als de auto draait.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
ja, bizar genoeg wel. de accu is een 'demper' voor zowel hoge als lage spanningen in het laadcircuit. Een kapotte accu kan de hele boel van de regel brengen, zeker in een auto met een 'slimme' linbus dynamo ipv een ouderwetse D+/DF accu.
Dus dit zou ook gelijk het probleem kunnen zijn dat mijn verlichting binnen in de auto niet meer werkt?
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
Nee ik heb geen start/stop. Super dankjewel!

@iichel weet jij nog dingen die ik kan controleren wat betreft de verlichting. Ik heb de zekeringen gecontroleerd. Ik dacht dat het misschien de zekering kon zijn naast de Accu. Deze bleek wel heel te zijn. Mijn 12v aansluiting werkt ook goed.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
en blijft het licht ook uit als je de kofferbak of een andere deur open doet?
Jep, Teller unit gaat wel aan als ik er zelf met een zaklamp opschijn maar de rest blijft wel uit. Als ik bijvoorbeeld de stoelverwarming aan druk dan gaat wel de verlichting aan van de standen.

Voetverlichting werkt ook. Verlichting van de hemel ook, kofferbak verlichting ook.

12V aansluiting werkt ook.


Verder op de schakelaar branden alleen deze twee.


1670236994175.png
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!