Voorstellen / Polo 6R Verlichting werkt niet

Even uitlezen en juiste onderdeel bestellen, kan je het gaan proberen.
Vraag mijzelf wel af of zo'n BCM zomaar defect raakt zonder aanwijsbare reden
Ik heb tot nu toe de volgende dingen gecontroleerd/vervangen.
-Zekeringen
-Koplamp hoogte schakelaar
-Licht schakelaar
-Accu


Zoveel blijft er nu niet meer over in mijn ogen.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
Ik heb tot nu toe de volgende dingen gecontroleerd/vervangen.
-Zekeringen
-Koplamp hoogte schakelaar
-Licht schakelaar
-Accu


Zoveel blijft er nu niet meer over in mijn ogen.
Je zegt zelf dat de garage denkt dat de BCM de boosdoener is.
Dan moet je weten welke versie van BCM je hebt, daarom uitlezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brambk98
Voordat je nou gelijk weer wat gaat bestellen, wil ik 1 ding weten wat al 2x is voorgesteld in dit topic.

Het doormeten van de blauw witte of blauw grijze draad. Deze stuurt je dashboard verlichting aan.

Heb je dit nu al eens gedaan?

Haal je lichtschakelaar eruit en meet em daar door, heb je spanning erop? Mooi, haal dan een schakelaar eruit die verlicht is, bijvoorbeeld van je stoelverwarmingsknop en meet dezelfde draad daar door, geen spanning daar? Dan is er een draadbreuk en dan is het een kwestie van de schakelaar terug lichtschakelaar te zoeken en meten naar een draadbreuk.
 
Ik heb de kabels net doorgemeten van de licht schakelaar op spanning. de blauw grijze draad(dunne) had geen spanning.

Heeft iemand een Schema of weet waar deze kabel vanaf komt?
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
Ik heb precies hetzelfde probleem Bram. Ben je er al achter wat het probleem is?
Yes! Mijn linker deurslot van de auto was kapot uiteindelijk. Die vervangen en ik had kortsluiting zitten. Ben hiervoor bij Track Motion geweest als je omgeving Apeldoorn woont. Zijn erg goed met elektra problemen
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!