Voorstellen / Polo 6R Verlichting werkt niet

Beste Leden,


Mijn naam is Bram, 24 Jaar en kom uit de omgeving van Zutphen. Ik ben nu een tijdje in het bezit van een Polo 6R uit 2012.

Ik heb al wat updates aan de auto uitgevoerd. (Meer foto's volgen nog)

-RCD330
-Haaienvin
-Vland achterlichten
-6k wit koplampen en DRL
-Sierstuk uitlaat
-Set rubberen matten


Wat er nog op de planning staat;

-R Line voorbumper (Moet nog gemonteerd worden)
-R line achterbumper
-R line sideskirts
-R line spoiler
-Flip Camera (Afspraak staat gepland)
-17 Inch velgen
-Ramen tinten
-Stage 1
-MF Stuur

Nu heb ik een probleem met de verlichting binnen in de auto.

Ik heb de zekeringen gecontroleerd maar ik kon hier niks raars vinden. Ik heb op internet ook al een poging gedaan maar ik kon hier niet mijn probleem vinden.


Wat er niet werkt

-Teller unit verlichting (Werkt wel als ik er een lamp opschijn) Gaat niet uit zichzelf aan.
-Clima verlichting & Radio verlichting knopjes en daarboven bij stoelverwarming etc.


Binnenverlichting werkt wel. Teller unit schiet daar ook op aan.

Hopelijk kunnen jullie mij de juiste richting insturen want het is toch wel echt donker s 'avonds :)
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-11-17 at 1.01.34 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2022-11-17 at 1.01.34 PM.jpeg
    55.2 KB · Weergaven: 70
  • WhatsApp Image 2022-11-17 at 1.03.11 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2022-11-17 at 1.03.11 PM.jpeg
    271.3 KB · Weergaven: 69
  • WhatsApp Image 2022-11-17 at 1.03.12 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2022-11-17 at 1.03.12 PM.jpeg
    86.9 KB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
  • Leuk
Waarderingen: Shibybob
Welkom!

Heb je gekeken naar je verstelwieltje naast de lichtschakelaar?
Staat misschien heel laag ?
Bedankt!

Ja heb ik gecontroleerd, helaas was dit ook niet het geval. Als ik er een zaklamp opschijn van de telefoon dan gaat hij heel eventjes aan en valt daarna weer uit. Maar ik heb een vermoeden dat het niet werkt omdat de rest ook niet werkt van de verlichting zie foto.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
Klopt ik had de zekeringen lijst ook gecontroleerd van de 6R, of ik heb iets over het hoofd gezien. Bedankt voor het meedenken in ieder geval :)
Ik zou persoonlijk met een spanningszoeker of multimeter elke zekering afgaan als het contact aanstaat, zo weet je 100% zeker dat alles heel is.

Heb je toevallig iets kwa coderingen veranderd.
 
Welkom Bram,

Hoe staat je lichtschakelaar? Het kan zijn dat DFL aan staat en dan brand alles behalve je verlichting binnen in de auto.

Het Dauer Fahr Licht (DFL) laat alle lampen, voor en achter, branden als je de auto op contact zet, ook al staat de lichtschakelaar op 0.

Als je daadwerkelijk je verlichting op dim licht zet gaat de verlichting dan ook niet aan?

Ik zie dat je niet ver weg van mij woont (Zutphen en ik in Deventer) dus we zouden is kunnen kijken met VCDS om DFL uit te zetten.

Desondanks veilige km en veel leesplezier!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
  • Leuk
Waarderingen: Brambk98
Welkom Bram,

Hoe staat je lichtschakelaar? Het kan zijn dat DFL aan staat en dan brand alles behalve je verlichting binnen in de auto.

Het Dauer Fahr Licht (DFL) laat alle lampen, voor en achter, branden als je de auto op contact zet, ook al staat de lichtschakelaar op 0.

Als je daadwerkelijk je verlichting op dim licht zet gaat de verlichting dan ook niet aan?

Ik zie dat je niet ver weg van mij woont (Zutphen en ik in Deventer) dus we zouden is kunnen kijken met VCDS om DFL uit te zetten.

Desondanks veilige km en veel leesplezier!
Hoi Jeroldd,

Bedankt voor je reactie!

Het maakt niet uit hoe ik de lichtschakelaar heb staan. De verlichting blijft uit helemaal. Ik ga van de week nog even de zekeringen nalopen met een multimeter. Mocht ik het daar nogmaals niet kunnen vinden stuur ik je even een prive bericht! Dan kom ik jouw kant op!
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
  • Leuk
Waarderingen: Jeroldd
Ik heb het probleem nog niet gevonden van de Verlichting. Nu zag ik wel gisteren dat ik tijdens het uitlezen van de auto de volgende melding kreeg.


Ik zag dat de accu een voltage had van 11,4V. Zou het mogelijk zijn dat daarom mijn verlichting helemaal niet werkt binnen in?

En is het dan kwestie van een nieuwe accu plaatsen?
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!