Super Plus 98 Benzine

Het is koud en kakweer op dit moment, dus dat zal zeker meespelen, maar het verbruik van mijn auto (6R 1.2 tsi 90 pk, 110K km) is 1 op 14...
Dat is woon-werkverkeer, maar ook zeker 300 km snelweg. Korte stukken probeer ik te vermijden en een zware rechtervoet heb ik echt niet. Als ik de cijfers hierboven lees, is dat best aan de hoge kant, toch?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
Meen je dat nou? Da's een verschil van 6/7 liter op 100 km... Dat is toch niet normaal!?
De volgende factoren kunnen effect hebben op je verbruik;

- DSG versnellingsbak ipv handbak
- Airco aan
- Spiegel verwarming aan
- Hoe hard je je blower laat blazen

Als jij dit bijvoorbeeld net wel allemaal doet en hebt en een ander niet, dan kan hier flink verschil in zitten.

Ik heb een verbruiksmeter in mijn Polo. En dan bedoel ik niet de meter die je l:km aanduidt, maar een overzicht waar je auto op dat moment aan verbruikt.
Zodra ik mijn spiegelverwarming en airco aanzet en de blower hard(er) laat blazen dan schiet deze meter omhoog. Als ik er morgen aan denk dan zal ik een filmpje hiervan maken.

Voorbeeld : ik rij elke dag naar mijn werk a 35km, zonder al het bovenstaande red ik zo'n 1:18.5. Wanneer ik al het bovenstaande wel allemaal aan zet, dan red ik dit ook bij lange na niet.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: Jonielzhsv
Blijf dit knap vinden Stick Out Tongue
Hoef er niet speciaal iets voor te doen. Was wel overdag, dus max 110 denk ik, 2 lange stukken. En toch ook een paar keer een momentje gepakt. Op de top van zo'n momentje zit je al heel snel op een riskante snelheid, dus dan weer snel gas los. Maar af en toe eventjes moet kunnen.
Overigens was die 1 op 17 op de BC; werkelijk verbruik is ietsje hoger
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Hoef er niet speciaal iets voor te doen. Was wel overdag, dus max 110 denk ik, 2 lange stukken. En toch ook een paar keer een momentje gepakt. Op de top van zo'n momentje zit je al heel snel op een riskante snelheid, dus dan weer snel gas los. Maar af en toe eventjes moet kunnen.
Overigens was die 1 op 17 op de BC; werkelijk verbruik is ietsje hoger
Je zit niet stiekem je ACC op 110 te zetten om vervolgens 80 achter een vrachtwagen te hangen zonder dat je het door hebt voor je 1:17? :tonguewink::neutral:

ik vind dit ook erg zuinig met een GTI namelijk, aangezien ik al redelijk moeite moet doen om dit verbruik te redden. Als ik 110 rijd op de snelweg op ACC dan red ik net aan de 1:18. Soms erboven, maar niet vaak. En ik heb bijna nooit mijn airco aan, blower staat op stand 2.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: Famous1303
Het is koud en kakweer op dit moment, dus dat zal zeker meespelen, maar het verbruik van mijn auto (6R 1.2 tsi 90 pk, 110K km) is 1 op 14...
Dat is woon-werkverkeer, maar ook zeker 300 km snelweg. Korte stukken probeer ik te vermijden en een zware rechtervoet heb ik echt niet. Als ik de cijfers hierboven lees, is dat best aan de hoge kant, toch?
Ik rijd ook 1 op 14 gemiddeld.
Woon werk verkeer met normale rijstijl en soms wat sportief.

Ik krijg hoe zuinig ik ook rijd hem niet hoger
 
Blijf dit knap vinden Stick Out Tongue

Nu met het koude weer verbruikt mijn ook wel meer, zit nu rond de 1:10.
Als het schoonzusje mee rijd moeten we maar rustig aan doen Stick Out Tonguemaar het laat wel zien hoe zuinig de auto kan zijn. Dit was voor de tuning geloof ik en op een best warme dag dus de airco aan. ACC op de snelweg 110-120.
En door de Schotse Hooglanden zat ik dan weer op 1 op 8. Rechtervoet is de grootste factor merk ik vooral
 

Bijlagen

  • 36EEBC65-3037-48FD-944B-FDAB8A3956A9.jpeg
    36EEBC65-3037-48FD-944B-FDAB8A3956A9.jpeg
    173.9 KB · Weergaven: 32
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Het is wel een GTI, maar vergeet niet dat je met die motor nog een stuk minder toeren maakt dan met een 1.0 als je 110 rijdt en dat er dan een ander nokkenasprofiel wordt gebruikt dan bij flink gassen. Bij 130 zit je nog maar net boven de 2000 rpm als ik me niet vergis
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Als het schoonzusje mee rijd moeten we maar rustig aan doen Stick Out Tonguemaar het laat wel zien hoe zuinig de auto kan zijn. Dit was voor de tuning geloof ik en op een best warme dag dus de airco aan. ACC op de snelweg 110-120.
En door de Schotse Hooglanden zat ik dan weer op 1 op 8. Rechtervoet is de grootste factor merk ik vooral
Valt nog wel mee hier inderdaad.
4C28447F-35BE-47BE-8472-11EBD928B203.jpeg
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: Singer
Het is wel een GTI, maar vergeet niet dat je met die motor nog een stuk minder toeren maakt dan met een 1.0 als je 110 rijdt en dat er dan een ander nokkenasprofiel wordt gebruikt dan bij flink gassen. Bij 130 zit je nog maar net boven de 2000 rpm als ik me niet vergis
Ja en nee. Jij hebt een DSG-6 en ik heb een DSG-7. Dus wat betreft een normale zuinige rijstijl zou het qua toeren niet veel uitmaken. Daar zijn deze auto's immers op gebouwd.

Laten we dit eens testen, ik ben wel benieuwd. Controleer eens hoeveel toeren jouw GTI maakt wanneer je 110 rijdt in de 6e versnelling, dan controleer ik dit bij mijn 1.0 in de 7e versnelling.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
Ok, zal ik eens doen. 110 op de teller dan he?
Maar ik weet wel zeker dat hij minder toeren maakt; heb immers hiervoor met exact jouw configuratie gereden en dat waren bij 135 behoorlijk wat meer toeren dan nu met de GTI.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Blijf dit knap vinden Stick Out Tongue
Ik ook, helemaal omdat Rosinfield een behoorlijk gekieteld motorblok heeft! Nu heb ik me eens laten vertellen dat een "zwaarder" cq "vermogender" blok niet zo z'n best hoeft te doen en daarom zuiniger kan zijn...
Ben wel benieuwd naar jullie vergelijkingstestje! ;)
In ieder geval; behoorlijk uiteenlopende cijfers vwb verbruik...kan je dus ook niet zoveel mee...
In mijn geval; ik maak er best een beetje een sport van om zuinig te rijden; airco en andere verbruikers op off, (meestal) geen zware rechtervoet... toch lukt het niet om het verbruik wat gunstiger te krijgen.
Mijn vorige Polo was een 6R 1.2 12 klepper 3 cilinder. Klonk als een tractor maar heel erg zuinig; ik reed makkelijk 700 km met een tank, maar als ik de airco aanzette, dan had de motor daar merkbaar/hoorbaar moeite mee en (vraag me niet waarom) maakte de ventilator van de radiator overuren...dus die airco ging pas aan als het echt niet meer te harden was...
In ieder geval; ik had gedacht/gehoopt dat mijn huidige Polo met de verfijnde 1.2 TSi turbomotor het verbruik van mijn vorige Polo minimaal zou evenaren, zo niet zuiniger zou zijn...voorlopig dus bij lange na niet...
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!