Super Plus 98 Benzine

Ik tank vanaf dag 1 al 98 maar zuinig qua verbruik daar is bij mij niks van te merken
Gewoon 1 op 1 toch.
Tank leeg, tank vol.
Doet die van mij ook.
Snap echt niet dat sommige gasten 10 of zelfs 17keer naar de pomp moeten om de tank vol te gooien.
Stick Out Tongue

Maar dit topic ging over welke brandstof erin gaat.
Nou, euro 95 e10 stinkt.
Dat gaat er dus niet in.
Tank euro 98 e5 van BP.
Lekker rijden.
Verbruik blijft t zelfde. 1 op 1. Tank leeg, lampje aan, aan de pomp dr mee, tank vol.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Maar neem ons eens mee. Hoeveel toeren en in welke versnelling draait een DSG-7 bak eigenlijk, bij een bepaalde snelheid? Ken enkel de 6-bak.

Snelheden van:
50 km/h
80 km/h
100 km/h
120km/h
130km/h

Z’n 5-bak handgeschakeld heb ik. Heeft lange versnellingen en draait best lage toeren! Dit vergeleken met mijn 6-bak diesel, die toch gauw bij 120 km/h al 2.200 toeren draait.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Maar neem ons eens mee. Hoeveel toeren en in welke versnelling draait een DSG-7 bak eigenlijk, bij een bepaalde snelheid? Ken enkel de 6-bak.

Snelheden van:
50 km/h
80 km/h
100 km/h
120km/h
130km/h

Z’n 5-bak handgeschakeld heb ik. Heeft lange versnellingen en draait best lage toeren! Dit vergeleken met mijn 6-bak diesel, die toch gauw bij 120 km/h al 2.200 toeren draait.
Zal dit de eerst volgende keer eens testen.

Had het vandaag wel al getest met 110 op mijn dash. Toen zat ik rond de 2400 toeren. Maar zal alles eens doen met de snelheidsmeter van FM.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
Eigenlijk is in dit verband alleen die 6e of 7e versnelling relevant. Het ging immers om de verklaring van mijn voor een GTI toch wel opmerkelijk laag verbruik. Mijn verklaring is dat de motor op cruise snelheid relatief weinig toeren maakt, duidelijk nog minder dan in mijn Fabia 1.0 tsi DSG hiervoor. Ik zal eens kijken, als ik weer eens ga rijden. Dacht bij 110 zo rond de 2000 rpm. Overigens denk ik dat het evt verschil in wielomtrek (215/45R17) in dit geval er niet echt significant toe doet
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Even wat gegoogeld. Hier een video over de motor in de GTI. Verklaart heel duidelijk de relatieve zuinigheid. En ook waarom deze motor niet zo heel ver te tunen is

 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Eigenlijk is in dit verband alleen die 6e of 7e versnelling relevant. Het ging immers om de verklaring van mijn voor een GTI toch wel opmerkelijk laag verbruik. Mijn verklaring is dat de motor op cruise snelheid relatief weinig toeren maakt, duidelijk nog minder dan in mijn Fabia 1.0 tsi DSG hiervoor. Ik zal eens kijken, als ik weer eens ga rijden. Dacht bij 110 zo rond de 2000 rpm. Overigens denk ik dat het evt verschil in wielomtrek (215/45R17) in dit geval er niet echt significant toe doet

Als jouw wieldiameter c.q. omtrek de standaard waarde is ten opzichte van de Polo 6r/6c, dan is dat nogal een verschil. Mijn Polo heeft standaard VW velgen van 16 inch met 45 mm hoge banden. Nou; omtrek = diameter x Pi...de omtrek van jouw wielen is dan 1.64 m. De omtrek van mijn wielen is 1,56 m. Elke km heeft jouw wiel 610 rondjes gedraaid, maar mijn wielen 641 rondjes. Een verschil van 31 omwentelingen. Elke 100 km dus 3100 omwentelingen. Als jouw Polo op deze wieldiameter is ontworpen, en dat zal wel (overbrengingsverhoudingen enzo), is het vergelijken van de Polo AW met de polo 6R/6W als appels met peren, maar ik snap dan wel dat jouw GTi (zeker icm het vermogen) wat rustiger/zuiniger loopt dan een Polo 6R/6C.
Maar als je te veel gaat afwijken van de aanbevolen velgen/bandenmaat (zoals wielen voor een Polo AW op een Polo 6R monteren), dan zal dit zeker afwijken qua verbruik, km stand en afwijking van snelheidsweergave e.d.

Bizar eigenlijk; mijn Polo 6R heeft dus veeeel eerder nieuwe banden nodig dan een polo AW...
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
Ja theoretisch klopt dat en kun je dus beter de GPS snelheid meten. Echter zo heel veel zal het niet schelen. In het verleden dit effect aan den lijve ondervonden met winterbanden met een veel kleinere omtrek. Zo heel veel scheelde dat echter ook weer niet; dacht iets van 5 km/u.
Dat mijn banden langer zouden meegaan waag ik ogv de inmiddels gevormde slijtage ik te betwijfelen. Denk dat het vermogen daarbij ook een rol speelt
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Yes, vanaf mijn huis 70 km/h de snelweg op naar 115 km/h en dan nog een stukje 80 km/h. Redelijk constant dus.
1:20 netjes! Vandaag even stuk met de Polo gereden. Allerlei verschillende weggetjes en snelheden, weinig constante snelheden. Kleine 125km afgelegd met een gemiddeld verbruik van 6,5L op 100KM. Normaal als mijn vriendin ermee naar werk gaat, staat die op 4,8L op 100KM. Komt door het koude weer denk ik Haha :)
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Max1996
Na 20 jaar autorijden tank ik voor het eerst in mijn leven SuperPlus 98 benzine. Ik merk dat de Motor iets rustiger draait en vooral zuiniger is. Qua pk’s merk ik niet het niet.
Wie tankt er van jullie nog meer Superplus?
Merken jullie verschil?

ik tank bij Argos Oil het verschilt ongeveer 0,10cnt per liter met euro 95E10 bij diezelfde pompstation. De kosten vallen dus mee. Ik heb even rond gereden en de prijzen vergeleken bij verschillende pompstations. Deze is de goedkoopste voor mij.
Sinds feb 2020 overgestapt op EUR98E5 ( dus vaak in werkelijkheid E0 ook al bestaat deze sticker niet. Ook ik tank Argos hun 98E5=E0 heb dat zwart op wit staan) Had ik veel eerder moeten doen... motor lijkt soepeler te lopen en de auto is bij lage toerentallen alerter lijkt net dat die het beter oppakt vooral met de DSG. Nu ik bijna een jaar op Superplus98 rijd en altijd het verbruik bijhoud kan ik nu zien over een lange termijn dat ik ongeveer 0.3L zuiniger rijd in de winter en 0.5L in de zomer in vergelijking met EUR95E10. Het vermogen is lastig te zeggen of dat het uitmaakt maar in de heuvels in Luxemburg is octaan 98 wel aan te bevelen met deze 1.0TSI! En ik vind de uitlaatgas van E10 enorm stinken... ben ik de enige die dat vind??! Nee bij mij komt E10 er niet meer in!
 
Laatst bewerkt:
tba  tba  tba 
  • Leuk
Waarderingen: capszz en FRL_AW
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!