Super Plus 98 Benzine

Ik las gisteren dat Tamoil een samenwerking is aangegaan met Shell (volgens de Tamoil site). Echter kan ik vanuit Shell hier niks over vinden. Iemand van jullie hier bekend mee?
Wat zou het voordeel zijn?

Superplus 98 van de Tamoil is al ethanol vrij staat op hun website.
Vpower ook alleen zullen daar meer reinigende additieven in zitten.
 
tba  tba  tba 
Onlangs kwam ik op deze discussie uit met wat vrienden: Als je moet kiezen tussen EUR95 E10 van een 'premium' merk, of voor EUR98 van een b-merk, wat kies je dan?
Dat is een hele goede vraag. E10 bekend merk zitten meestal reinigende middelen in. E0 b-merk zullen deze niet hebben. Begreep dat met een TSI reinigende middelen geen nut hebben, omdat een TSI direct ingespoten is. Dusja, dan zou ik toch onbekend merk kiezen.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: #uranograu
Wat zou het voordeel zijn?

Superplus 98 van de Tamoil is al ethanol vrij staat op hun website.
Vpower ook alleen zullen daar meer reinigende additieven in zitten.
Ik weet niet waar Tamoil hun benzine vandaan haalt.
Dacht wellicht dat het richting Shell kwaliteit zou kunnen gaan door de samenwerking maar een schappelijkere prijs.
Uiteraard met een bepaalde prijs/kwaliteit verhouding.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: IwanD
Dat is een hele goede vraag. E10 bekend merk zitten meestal reinigende middelen in. E0 b-merk zullen deze niet hebben. Begreep dat met een TSI reinigende middelen geen nut hebben, omdat een TSI direct ingespoten is. Dusja, dan zou ik toch onbekend merk kiezen.

Dit staat in het instructieboekje over additieven van mijn Polo AW TSI

Tank wagens met benzinemotor uitsluitend met loodvrije benzine of benzine met een maximaal ethanolaandeel van 10% (E10) ⇒ . De benzinesoorten verschillen in het octaangetal. U kunt de wagen met benzine tanken die een hoger octaangetal heeft dan de motor nodig heeft. Dit heeft echter geen voordelen met betrekking tot het brandstofverbruik of het motorvermogen.
De brandstofkwaliteit beïnvloedt het soepel draaien van de motor, het vermogen en de levensduur van de motor. Tank brandstof die al geschikte serviceadditieven bevat .
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Bijzonder te lezen dat er nu weer in de handleidingen staat dat een hoger octaan gehalte geen positieve invloed heeft. Ik heb m'n eigen handleiding nog niet bekeken, maar ik herinner me dat bij mijn Golf (7) wel dergelijk in de handleiding stond dat het tanken van Euro98 positieve invloed heeft op prestaties en brandstofverbruik.
Vast geen 1.0? Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Bijzonder te lezen dat er nu weer in de handleidingen staat dat een hoger octaan gehalte geen positieve invloed heeft. Ik heb m'n eigen handleiding nog niet bekeken, maar ik herinner me dat bij mijn Golf (7) wel dergelijk in de handleiding stond dat het tanken van Euro98 positieve invloed heeft op prestaties en brandstofverbruik.
Dit heeft allemaal te maken met de uitstoot. Dit moet VW noteren in de handleiding.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: IwanD
Dit heeft echter geen voordelen met betrekking tot het brandstofverbruik of het motorvermogen

De brandstofkwaliteit beïnvloedt het soepel draaien van de motor, het vermogen en de levensduur van de motor. Tank brandstof die al geschikte serviceadditieven bevat .

Volkswagen spreekt zich in bovenstaande zinnen een klein beetje tegen?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Volkswagen spreekt zich in bovenstaande zinnen een klein beetje tegen?
Nee niet helemaal, ze bedoelen dus dat met e5 je niet opeens meer vermogen zult krijgen. Maar goede kwaliteit benzine met additieven heeft wel impact /invloed op huidig vermogen. Nogmaals alle moderne VW zijn allemaal afgesteld om E10. Wellicht oudere motoren of motoren die gechipt zullen mogelijk wel beter presteren met e5/ of de oude Euro 98.

interessante opmerking wel uit 2010 placebo effect
15:10m
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Nee niet helemaal, ze bedoelen dus dat met e5 je niet opeens meer vermogen zult krijgen. Maar goede kwaliteit benzine met additieven heeft wel impact /invloed op huidig vermogen. Nogmaals alle moderne VW zijn allemaal afgesteld om E10. Wellicht oudere motoren of motoren die gechipt zullen mogelijk wel beter presteren met e5/ of de oude Euro 98.

interessante opmerking wel uit 2010 placebo effect
15:10m
Deze uitzending van Kassa is ook wel verouderd eh... Vpower is sws verbeterd nu en toen hadden we nog geen E10 benzine...
Ik zie graag een nieuwe test op tv verschijnen met de huidige brandstoffen!
 
tba  tba  tba 
Deze uitzending van Kassa is ook wel verouderd eh... Vpower is sws verbeterd nu en toen hadden we nog geen E10 benzine...
Ik zie graag een nieuwe test op tv verschijnen met de huidige brandstoffen!
Klopt dat benoem ik ook wel uit 2010..

Een recente test had ik laatst ook hier gepost betreft ADAC test. Die test was dit najaar. Ook geen verschil. Sommige auto's liepen zelfs beter op E10. Mooie test van de Duitse ANWB.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
De bio-ethanol die in E10 is toegevoegd, heeft een lagere energetische waarde dan gewone (E95 of E98) benzine en daarom zullen de prestaties iets minder zijn en het verbruik iets hoger. Gaat om zo'n 2,5 tot 5 %. Aan Euro98-benzine zijn additieven toegevoegd (en worden daarom premium benzine genoemd) die volgens de brandstoffabrikant een gunstig effect hebben op verbruik en levensduur van de motor. De reden van de toevoeging van bio-ethanol aan benzine is dat bio-ethanol geen fossiele brandstof is, maar een alcohol, gewonnen uit planten en dus milieu vriendelijker. E10 = max 10% bio-ethanol. E5 (in E98) max 5%. In de praktijk bevatten de premium brandstoffen, ondanks de E5 sticker, meestal 0% bio-ethanol (zoals BP Ultimate en Shell V-power).

Wel een heel belangrijk dingetje volgens mij; (bio)ethanol neemt water op uit de lucht en verlaagt het octaangetal van de benzine, waardoor je een laag octaan-brandstof bovenin de tank krijgt en een water-ethanol-mengsel op de bodem van de tank (water is zwaarder dan benzine). Als dit wordt meegezogen in de verbrandingskamer, ontstaat een slechte start en ruw lopen van de motor. Ethanol vormt zodra het zich mengt met water, afzetting in het brandstof-systeem. Dat proces gaat veel sneller dan bij brandstof zonder Ethanol. Deze afzetting vormt zich in brandstofsysteem-componenten en inlaattraject (óók in onze direct ingespoten Polo's; door onder andere de regeneratie van de uitlaatgassen), op de kleppen en in de verbrandingskamer. BP heeft zelfs een factsheet online gezet met de nadelen van het gebruik van bio-ethanol!
Dus; rij je een lease auto en krijg je na 3 jaar toch een nieuwe, dan denk je misschien...lekker belangrijk... Maar ben je zuinig op bijvoorbeeld je Polo 9N waarmee je uit financieel oogpunt al een hele tijd E10 tankt, dan is het misschien toch een afweging waard om voortaan fijne premium benzine te tanken...of in ieder geval af te wisselen!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
  • Leuk
Waarderingen: IwanD en FRL_AW
Ik zou nog even het toerental checken. Alleen op de teller, maar dat zal niet veel schelen (afwijking is ca 4 km/u dacht ik). Teller 110 = 2000 rpm. 133= 2500 rpm. Geeft wel een aardig beeld lijkt me
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
Ik heb iets ondervonden, namelijk ik heb een tank gereden op BP Ultimate 98 en daarna weer getankt met Total Excellium 98, mijn Polo rijdt lekkerder op die van Total, eerlijk waar.
Beter response op het gas.
Ik had dit gevoel/ervaring eigenlijk meteen al na het tanken bij BP, maar nadat mijn tank zo goed als leeg was en weer vol getankt had bij Total, was het response meteen weer beter.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Ik heb iets ondervonden, namelijk ik heb een tank gereden op BP Ultimate 98 en daarna weer getankt met Total Excellium 98, mijn Polo rijdt lekkerder op die van Total, eerlijk waar.
Beter response op het gas.
Ik had dit gevoel/ervaring eigenlijk meteen al na het tanken bij BP, maar nadat mijn tank zo goed als leeg was en weer vol getankt had bij Total, was het response meteen weer beter.
Niet per ongeluk BP E10 getankt Stick Out Tongue zit hier helaas geen Total in de buurt, anders ging ik het ook eens testen! Heb wel getest met RON98 van een onbekend merk met BP98.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Weinig van te zeggen lijkt me. De atmosferische omstandigheden waren wsch niet gelijk bv. Ik tank regelmatig bp98 en Gulf superplus. Merk echt geen enkel verschil
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!