Super Plus 98 Benzine

Dus als ik merk dat het response beter is en voel dat mijn Polo beter loopt op 98 benzine van de Total, dan zit het tussen mijn oren?
Bijzondere veronderstelling, maar prima, ik zal het ooit nog eens proberen, maar voor nu blijf ik Total Excellium 98 tanken.
Qua afstand op een tank benzine is het verschil er niet of verwaarloosbaar.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Ik tank altijd vanaf dag 1 BP Ultimate, maar ik kijk niet zo naar het benzineverbruik... moet je ook niet willen met 3 auto's :)
:) ligt er aan hoevaak je alle 3 de auto’s tankt! Anders korting vragen, wie weet haha ;) Polo tanken we nu maar 1x per maand (Corona he, zonder Corona 2x per maand) als ik ga tanken, dan gaat er ongeveer 35 liter in! Kleine 60,- EUR per tankbeurt! Met de reiskostenvergoeding net te doen haha
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Ron_Polo
Ik ben sinds 2 weken ook eigenaar van een polo 6c GTI, met de mijne is altijd superplus 98 getankt, ik doe dat zelf dus ook. Je motor loopt rustiger heeft in theorie meer vermogen maar het belangrijkste is denk ik op lange termijn de aanslag in de motor zelf omdat E10 toch meer aanslag en troep achterlaat hebben ze tegen me gezegt, gewoon ron98 tanken :)
 
Volkswagen  Polo GTI 6c  1.8 Turbo 192PK 
  • Leuk
Waarderingen: IwanD en Famous1303
Dus als ik merk dat het response beter is en voel dat mijn Polo beter loopt op 98 benzine van de Total, dan zit het tussen mijn oren?
Bijzondere veronderstelling, maar prima, ik zal het ooit nog eens proberen, maar voor nu blijf ik Total Excellium 98 tanken.
Qua afstand op een tank benzine is het verschil er niet of verwaarloosbaar.
Je moet ook gewoon tanken waar jij het prettigst bij voelt. We proberen allemaal onze ervaringen hier op het forum te delen en erover te praten, dan kan er soms een andere mening tussen zitten.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Als je E10 tankt en bang bent voor aanslag , kun je dit gebruiken denk ik.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wil het wel proberen.
iemand hier die ervaring heeft met dit soort spul en helpt het?



 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
  • Leuk
Waarderingen: black_gti_6c en Max1996
Als je E10 tankt en bang bent voor aanslag , kun je dit gebruiken denk ik.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wil het wel proberen.
iemand hier die ervaring heeft met dit soort spul en helpt het?



zelf geen ervaring mee maar wel vrienden en mensen om me heen die het wel eens gebruikt hebben, het werkt om slechts een deel van de aanslag te verwijderen. Het allerbeste is eigenlijk wallnut blasting en daarna gewoon ron98 te tanken, dit is een prijzig iets maar zeker bij autos met een wat hoger vermogen ga je verschil merken en hou je je motor gewoon in top conditie!
 
Volkswagen  Polo GTI 6c  1.8 Turbo 192PK 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
Als je E10 tankt en bang bent voor aanslag , kun je dit gebruiken denk ik.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wil het wel proberen.
iemand hier die ervaring heeft met dit soort spul en helpt het?



Nee, zelf nog nooit gebruikt. Mijn Polo heeft nu kleine 15.500 km gereden. Ik zou zeggen, bestel het en gooi het in je tank en deel daarna je ervaring met ons.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Misschien voor de zekerheid voor de verduidelijking. Walnut blasting reinigt het inlaat traject, de inlaatkleppen.
Zo’n flesje gaat via het injectiesysteem rechtstreeks de cilinder in(directe injectie, dus niet via de inlaatkleppen). Dus deze twee manieren reinigen dienen twee verschillende doelen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: black_gti_6c
Misschien voor de zekerheid voor de verduidelijking. Walnut blasting reinigt het inlaat traject, de inlaatkleppen.
Zo’n flesje gaat via het injectiesysteem rechtstreeks de cilinder in(directe injectie, dus niet via de inlaatkleppen). Dus deze twee manieren reinigen dienen twee verschillende doelen.
Klopt inderdaad ! echt je kleppen reinigen schiet je met zon flesje voorbij, wallnut blasting is the way to go ;)
 
Volkswagen  Polo GTI 6c  1.8 Turbo 192PK 
Dus als ik merk dat het response beter is en voel dat mijn Polo beter loopt op 98 benzine van de Total, dan zit het tussen mijn oren?
Bijzondere veronderstelling, maar prima, ik zal het ooit nog eens proberen, maar voor nu blijf ik Total Excellium 98 tanken.
Qua afstand op een tank benzine is het verschil er niet of verwaarloosbaar.
Interessant! Ik heb tot nu alle soorten 98 geprobeerd van de witte pomp tot de premium benzines maar ben tot conclusie gekomen dat het maar hele kleine verschillen zijn. Het is misschien beter om te kijken welke er wel ethanol bijvoegen en welke niet. Ik heb laatst een monster genomen van Total Excellium 98 omdat er nergens duidelijk staat of er nu wel ethanol in zit of niet... even 100ml benzine mixen met 10ml en tada... het water ging naar 11/12ml dat wilt dus zeggen dat er ongeveel 1 tot 2% ethanol in zit. Op zich geen probleem natuurlijk met deze moderne auto's alleen wat mij opviel is dat er na 12uur dat te hebben laten bezinken en raar wit goedje onderin de maatcilinder ontstond. Niet dat je wilt hebben in je tank. Na deze proef tank ik meestal 98 bij de Argos en bij TinQ bij TinQ loopt mijn auto iets beter op heb ik het gevoel. Voor de rest vind ik BP Ultimate het beste wat ik tot nu in mijn tank had. Vpower is ook niet slecht! Helaas Esso synergy supreme+/Texaco EURO 98 XL niet vaak kunnen proberen omdat zij bijna nooit kortingen geeft op basis van de adviesprijs :(
En nee het zit niet tussen je oren hoor maar de meeste mensen interesseren het niet of hebben het niet door.
 
Laatst bewerkt:
tba  tba  tba 
  • Leuk
Waarderingen: Juno Leloup
Ja ook, sinds de aankoop van de polo alleen maar 98 getankt. Wel merk ik aan mezelf dat ik iets minder vaak al het vermogen aanspreek om te voorkomen dat ik weer bijna 100eu mag aftikken :tearsofjoy::tearsofjoy::sob:
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!