Super Plus 98 Benzine

Dat scheelt ook net hoelang je door durft te rijden als het lampje gaat branden.
Als er 40 liter in gaat, heb je pittig je best gedaan.
Meestal gaat er bij mij nadat het lampje gaat branden 36 tot 38 liter in.

Mijn verbruik blijft altijd 1 op 11.
Euro 98 only.
Maakt niet uit of ik over de snelweg (volgas120km/h) ga 21km, of 13km binnendoor (50/60km/h) ..... verbruik blijft hetzelfde.

Al zegt de auto zelf wel dat ie zuiniger is over de snelweg, maar dat zeggen mijn tankbonnetjes niet.

Iets wat wel iets scheelt is met m'n uitlaat klep open rijden,
duidelijke verklaring heb ik daar niet voor.

Al met al verbruikt ie 1 op 1.
Tank leeg tank vol.
Zonder doet ie t niet.
1 op 11 is behoorlijk pittig.
Ik kan mij niet herinneren dat ik dat ooit gehaald heb, ligt natuurlijk ook aan je rechtervoet.

Mijn gemiddelde is altijd tussen de 1 op 15 en de 1 op 16, hoe ik ook rij. (gemeten met de tankbonnetjes)
Ik anticipeer veel op de voorganger van mijn voorganger en hoef daarbij niet veel te remmen.
Met woon / werk verkeer rij ik normaal door, meestal tussen de 90 en 120 km/uur.
Op vrijdag, zaterdag en zondag lekker knallen in z'n sport, ik denk weekend vibes ofzo.

Tank sinds het laatste half jaar alleen nog maar E10 en dat gaat gewoon goed.
Op E5 lijkt hij wel wat rustiger en iets zuiniger.
Het wisselen tussen E5 en E10 lijkt dat de motor minder leuk te vinden en na 2 tankbeurten gaat dat dan weer goed.

Mijn laatste gemiddelde is bijna 1 op 15,5 km. Boordcomputer / dagrit geeft aan 1 op 17.4
In totaal 626,3 km gereden en kan nog 20 km rijden.
In totaal 40,75 liter vloeibaar goud erin getankt.
Maakt een gemiddelde van 1 op 15,4

Ik vind dit echt een meevaller en had dit echt anders verwacht voor de aankoop 2 jaar geleden.
Ik rij echt niet als captain slow, maar constant vol gas in z'n sport doe ik nu ook weer niet.
1.jpg2.jpg
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow
Zie nu idd euro 95, dacht GTI dus is 98 sowieso.

Vond het verschil al groot maar dit verklaard Stick Out Tongue
95 E10 is voor het Nederlandse klimaat (lees rijsnelheden) meer dan goed voldoende.
Ik tank niet bij witte pompen, maar eigenlijk altijd bij BP of Esso.
Gebruik wel elke 4 maanden een benzine toevoeging (Petrol system cleaner van 4Tec) alleen via de dealer te koop.

Over een paar weken ga ik voor de autovakantie wel 2x van te voren 98 E5 tanken.
Duitsland heeft toch een ander klimaat, hierop reageert de auto, net over de grens.....kom op baaaassie....... gassennnnnn en schoonblazennnnn die handel.
uiteraard reageer ik dan positiefBig Grin
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
95 E10 is voor het Nederlandse klimaat (lees rijsnelheden) meer dan goed voldoende.
Ik tank niet bij witte pompen, maar eigenlijk altijd bij BP of Esso.
Gebruik wel elke 4 maanden een benzine toevoeging (Petrol system cleaner van 4Tec) alleen via de dealer te koop.

Over een paar weken ga ik voor de autovakantie wel 2x van te voren 98 E5 tanken.
Duitsland heeft toch een ander klimaat, hierop reageert de auto, net over de grens.....kom op baaaassie....... gassennnnnn en schoonblazennnnn die handel.
uiteraard reageer ik dan positiefBig Grin
wat doet deze toevoeging? preciess
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
95 E10 is voor het Nederlandse klimaat (lees rijsnelheden) meer dan goed voldoende.
Ik tank niet bij witte pompen, maar eigenlijk altijd bij BP of Esso.
Gebruik wel elke 4 maanden een benzine toevoeging (Petrol system cleaner van 4Tec) alleen via de dealer te koop.

Over een paar weken ga ik voor de autovakantie wel 2x van te voren 98 E5 tanken.
Duitsland heeft toch een ander klimaat, hierop reageert de auto, net over de grens.....kom op baaaassie....... gassennnnnn en schoonblazennnnn die handel.
uiteraard reageer ik dan positiefBig Grin
Ik zie dat anders...
Wij rijden als Nederlanders veel korte stukken en ook nog eens 100 overdag. Voordat je olie waar in veel vocht in kan zitten goed heet en verdampt is ben je toch al gauw 40km verder. Dus nee eigk is E10 heel slecht hier in Nederland voor ons wagen park met dit rijgedrag. Vergeet niet dat bij E10 ze zogenaamde vapor lock eerder kan toeslaan o.a. ook door temperatuur wisselingen met zomer- en winterbenzine.
 
tba  tba  tba 
  • Leuk
Waarderingen: MHPolo
Ja ik rij wel veel korte stukjes kan misschien ook het benzine verbruik verklaren ik heb nu 2x getankt en 605 km gereden en kan nog 75km rijden staat er op het dashboard.
 
Volkswagen  Polo gti aw  2.0tsi 264pk 455nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!