Super Plus 98 Benzine

Na 20 jaar autorijden tank ik voor het eerst in mijn leven SuperPlus 98 benzine. Ik merk dat de Motor iets rustiger draait en vooral zuiniger is. Qua pk’s merk ik niet het niet.
Wie tankt er van jullie nog meer Superplus?
Merken jullie verschil?

ik tank bij Argos Oil het verschilt ongeveer 0,10cnt per liter met euro 95E10 bij diezelfde pompstation. De kosten vallen dus mee. Ik heb even rond gereden en de prijzen vergeleken bij verschillende pompstations. Deze is de goedkoopste voor mij.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
Download de app: DirectLease Tankservice. Hiermee heb je een actueel overzicht van brandstofprijzen in de omgeving van jou locatie. Erg handig!

Sinds de invoering van E10 heb ik de overstap gemaakt naar RON98 Benzine. Tank zelf altijd: BP Ultimate Ongelood 98 (E0) Benzine. Zit een reinigend middel in, motor loopt rustiger en is krachtiger (heb wel een auto welke gechipt is), en is zuiniger bij zelfde rijstijl.

Tip welke ik kreeg, tank bekende premium brandstoffen (BP, Shell etc). Toevallig zit er bij mij om de hoek een onbemande tankstation van BP. Is net zo duur als onbekende tankstations met RON98 brandstof.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Mijn 6r 1.2 ongetuned doet het ook beter op 98. Ik tank altijd bij de Shell of Firezone. Op 98 rijd ik zo’n 1 tot 1,5 km verder per liter. Dus met een beetje rustig rijden 1:18,5. Dus per tank kan het ongeveer wel uit qua kosten.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
Een bescheiden aantal extra pk's heb je alleen bij een gechipte auto, mits je die ook op 98 hebt laten chippen.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Schil
Bij mijn vorige auto tankte ik altijd 102 bij de Aral over de grens. Die auto was wel goed getuned en zou volgens de tuner 20-25pk schelen op 98. Overigens was 102 daar goedkoper dan 95 hier Stick Out Tongue

Nu gewoon een chip erin dus houd het nu bij 98.
En je tankt nog steeds in Duitsland? Woon zelf in Friesland, en kom geregeld in Duitsland maar dan met mijn Lease-auto. Jerrycans meenemen en thuis tanken! Scheelt zoveel tov NL?

Wat tank je in DUI dan precies? Super E5 of Super Plus? En is beide 98 met E0?
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Zoals x eerder benoemd in een soortgelijke discussie.
Dit staat in het instructieboekje van de AW

Tank wagens met benzinemotor uitsluitend met loodvrije benzine of benzine met een maximaal ethanolaandeel van 10% (E10) ⇒ . De benzinesoorten verschillen in het octaangetal. U kunt de wagen met benzine tanken die een hoger octaangetal heeft dan de motor nodig heeft. Dit heeft echter geen voordelen met betrekking tot het brandstofverbruik of het motorvermogen.
De brandstofkwaliteit beïnvloedt het soepel draaien van de motor, het vermogen en de levensduur van de motor. Tank brandstof die al geschikte serviceadditieven bevat .


nu geldt het bovenstaande natuurlijk niet voor Polo’s die zijn gechipt . Wellicht zullen die wel zuiniger lopen of meer power geven,
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!