Super Plus 98 Benzine

In mijn auto heeft maar 1x euro95 er in gezeten bij het ophalen. Daarna altijd euro98 er in gedaan. Tank dit vaak bij de Esso (voorheen was dit Texaco), destijds met mijn united consumeren tankpas, kreeg soms 3-4 euro tegoed per tankbeurt. Inmiddels met Esso is dit al aan de pompprijs verrekend.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: Jonielzhsv
En je tankt nog steeds in Duitsland? Woon zelf in Friesland, en kom geregeld in Duitsland maar dan met mijn Lease-auto. Jerrycans meenemen en thuis tanken! Scheelt zoveel tov NL?

Wat tank je in DUI dan precies? Super E5 of Super Plus? En is beide 98 met E0?
Nee, woon nu wat verder van de grens vandaan en het is lease.

 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Was begin deze week even in Duitsland. Benzine is toch aanzienlijk goedkoper dan in Nederland. Shell V-Power Racing €1,519 per liter. Eerste onbemande tankstation in Nederland TingQ Euro95 €1,539 per liter :) dan de duurdere benzine tegen de standaard benzine in Nederland. Euro95 in Duitsland was €1,239 per liter.

Ik zou het wel weten als in de grensstreek woon!
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
Tanken in Duitsland plots prijzig: CO2-heffing maakt rondje naar de pomp over de grens duurder

Ja dat klopt. Maar bekijk ik nu de actuele prijzen, dan is het nog steeds “fors” goedkoper als NL.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Tanken in Duitsland plots prijzig: CO2-heffing maakt rondje naar de pomp over de grens duurder


Zonde, daar gaat m'n goedkope Euro 98
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
Merkte met mijn 1.4 enorm verschil tussen 95 en premium 98, meer vermogen rustiger lopen. Bij goedkopere stations reed 98 hetzelfde als 95
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
  • Leuk
Waarderingen: Shibybob en FRL_AW
Octaangehalte is hoger en er zit geen ethanol is. Dan is het mogelijk dat je het verschil merkt. Ik merk het mijn met gechipte AW ook, maar ook dat die gewoon rustiger draait.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: noenoe
Dat is niet noodzakelijk voor die paar extra pk's; die heb je er ook bij wanneer je stage 1 laat chippen op 98.
Ik heb stage 1 laten chippen bij VAG, maar niet gemeld dat ik op 98 reed, maar weet ook niet zeker meer of ik toen al op 98 reed... :(

Vind het soepeler rijden op 98 of ik minder verbruik heb, dat durf ik niet te zeggen, rijdt vooral lekkerder.
Weet niet of het met deze koude maanden te maken heeft of met het K&N luchtfilter dat ik geplaatst heb, maar ik redt nu +-600 km.
In de zomer zonder K&N filter kwam ik tot 650 à 700 km...
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  • Leuk
Waarderingen: Jonielzhsv
Ik heb stage 1 laten chippen bij VAG, maar niet gemeld dat ik op 98 reed, maar weet ook niet zeker meer of ik toen al op 98 reed... :(

Vind het soepeler rijden op 98 of ik minder verbruik heb, dat durf ik niet te zeggen, rijdt vooral lekkerder.
Weet niet of het met deze koude maanden te maken heeft of met het K&N luchtfilter dat ik geplaatst heb, maar ik redt nu +-600 km.
In de zomer zonder K&N filter kwam ik tot 650 à 700 km...
Volgens mij zijn de waardes van Stage 1 VAG gebaseerd op RON95 brandstof. Als je er RON98 is doet, zal je meer vermogen/koppel hebben (tegen de 140pk / 240nm).

Koude maanden zal de auto altijd iets meer verbruiken, omdat het langer duurt voordat deze op bedrijfstemperatuur is. Of het aan de K&N filter ligt, durf ik niet te zeggen. Er gaat 40 liter benzine in je tank, en daarmee redt jij 600km? Dat is 1:15 op zich ook niet raar! Maar wel aan de hoge kant. Wel is het zo dat mijn Polo 1:19,3 haalt (laatste tankbeurt). Nu is het wel zo dat mijn vriendin veel km aflegt in de Polo. En ze is gek op de cruisecontrol. Veel woon-werk verkeer (30 heen / 30 terug, 80 km/h en 100 km/h wegen).
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Shibybob
Wellicht zit het tussen mijn oren, maar voor mijn gevoel reageert de auto net iets lekkerder op het gaspedaal op 98.
Met aral 102 helemaal!

Qua verbruik, geen idee.. vind ik niet zo spannend, is gemiddeld 350 km op 1 volle tank
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW en kawazxr
RON98 en dan van BP Ultimate Ongelood 98 met ACTIVE-Technologie (reinigend middel door benzine). Hier rijdt mijn Polo het beste en zuinigst op!
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
RON98 en dan van BP Ultimate Ongelood 98 met ACTIVE-Technologie (reinigend middel door benzine). Hier rijdt mijn Polo het beste en zuinigst op!
Wel de duurste benzine vaak, iig in mijn omgeving, ik tank vaak Total Excellium die kost hier 1.72 en in Hilversum waar ik werk 1.65. BP Ultimate kost hier 1.74.
Verschil lokaal is hier dus gering, maar kan dus Total Excellium tanken in Hilversum best goedkoop tanken.
Toch ben ik benieuwd naar hoe het dan rijdt met BP Ultimate, dus die ga ik morgen eens proberen, tank is zo goed als bijna leeg, dus dat komt goed uit.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Wel de duurste benzine vaak, iig in mijn omgeving, ik tank vaak Total Excellium die kost hier 1.72 en in Hilversum waar ik werk 1.65. BP Ultimate kost hier 1.74.
Verschil lokaal is hier dus gering, maar kan dus Total Excellium tanken in Hilversum best goedkoop tanken.
Toch ben ik benieuwd naar hoe het dan rijdt met BP Ultimate, dus die ga ik morgen eens proberen, tank is zo goed als bijna leeg, dus dat komt goed uit.
Denk persoonlijk niet dat je het verschil erg merkt. Ik woon in het noorden, hier is de brandstof altijd goedkoper :) bij mij om de hoek zit een onbemand tankstation van BP. Momenteel is de RON98 daar €1,619 per liter.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Juno Leloup
Bekende merken tanken (bemand of onbemand) is het beste ipv onbekende merken tanken. In brandstof zit een behoorlijk kwaliteitsverschil.

Hier bij mij in de buurt heb je veel onbemande onbekende tankstations. Zijn meestal lokale namen, en geen bekende merken. Toevallig zoals ik al zei hier om de hoek een BP tankstation onbemand. Deze BP tankstation past zijn prijs ook aan de overige onbemande onbekende tankstations, dus daarom redelijk goedkoop. Als de BP er niet zat, reed ik wel stukje verder naar de Shell :)
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Bekende merken tanken (bemand of onbemand) is het beste ipv onbekende merken tanken. In brandstof zit een behoorlijk kwaliteitsverschil.

Hier bij mij in de buurt heb je veel onbemande onbekende tankstations. Zijn meestal lokale namen, en geen bekende merken. Toevallig zoals ik al zei hier om de hoek een BP tankstation onbemand. Deze BP tankstation past zijn prijs ook aan de overige onbemande onbekende tankstations, dus daarom redelijk goedkoop. Als de BP er niet zat, reed ik wel stukje verder naar de Shell :)
Shell benzine wat jou betreft beter?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!