Super Plus 98 Benzine

Wat er in het instructieboekje staat, is ook meer voor CO2 en alle emissie waar VW aan moet voldoen.

Als je een standaard 1.0 TSI hebt, zal je weinig tot niks merken als je RON98 tankt. Echter; er gebeurd wel degelijk iets in de motor bij RON98 tanken. Je hebt een betere verbranding, je hebt geen ethanol (indien je bekende merken tankt) en je hebt een hoger octaangehalte. Dus je merkt het niet, maar RON98 is zeker beter voor je motor dan RON95 met max 10% ethanol. De keuze is aan de berijder zelf.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: IwanD
Wat er in het instructieboekje staat, is ook meer voor CO2 en alle emissie waar VW aan moet voldoen.

Als je een standaard 1.0 TSI hebt, zal je weinig tot niks merken als je RON98 tankt. Echter; er gebeurd wel degelijk iets in de motor bij RON98 tanken. Je hebt een betere verbranding, je hebt geen ethanol (indien je bekende merken tankt) en je hebt een hoger octaangehalte. Dus je merkt het niet, maar RON98 is zeker beter voor je motor dan RON95 met max 10% ethanol. De keuze is aan de berijder zelf.
Klopt maar dit leidt niet tot een beter verbruik of motorprestaties.

Over de kwaliteit van benzine dus net additieven dat wordt wel benoemd dat dit leidt tot soepeler draaien van de motor en levensduur. De gewone VAG autos zijn standaard afgesteld op E10.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Klopt maar dit leidt niet tot een beter verbruik of motorprestaties.

Over de kwaliteit van benzine dus net additieven dat wordt wel benoemd dat dit leidt tot soepeler draaien van de motor en levensduur. De gewone VAG autos zijn standaard afgesteld op E10.
Denk dat hoger octaangehalte en geen ethanol zeker leiden tot een beter verbruik tov lager octaangehalte en 10% ethanol erin.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Denk dat hoger octaangehalte en geen ethanol zeker leiden tot een beter verbruik tov lager octaangehalte en 10% ethanol erin.
Las laatst dat dit verschil in verbruik te verwaarlozen is bij een moderne standaard motor tussen E5 en E10
Volgens de ADAC waren zelfs auto's die zuiniger zijn gaan rijden op de BIO E10 ( 10% ethanol) dan met E5 ( 5% ethanol) op basis van laboratorium test.


Im Detail verringert die Verwendung von Super E10 die Stickoxidemissionen im Vergleich zu Super (E5) um durchschnittlich 25 Prozent. Für den Feinstaubausstoß ist im Durchschnitt eine erhebliche Reduktion von mehr als 70 Prozent nachweisbar. Das Ergebnis der Tests zeigt auch, dass es bei keinem Modell einen Mehrverbrauch gibt, der größer ist als der kostenmäßig unbedeutende Unterschied von 0,09 Liter auf 100 km


Golf variant 1.0 tsi rijdt zelfs iets zuinger op E10 dan op E5


https://www.adac.de/verkehr/tanken-kraftstoff-antrieb/benzin-und-diesel/e10-tanken/ onderzoek augustus 2020. Waarin oudere auto's wel mogelijk minder zuiniger zullen rijden met e10.

Zou best kunnen dat helemaal geen ethanol wel zuiniger kan zijn bij oudere motoren.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: nsg
nu met dit kouder weer doe ik ook wat minder km's met één tank.
maar das volkomen normaal aangezien er meer energie nodig is om snel op temp te komen en zo.. ik rij meestal tot ik ongeveer een 36L a 38L moet tanken.. meestal ook geen hele lange ritten, enkel paar keer per maand een langere rit.
zit nu tussen de 630km a 660km
en in de zomerperiode gaat dit tussen de 720km a 760km
met een K&N inlegfilter rijdend op 98 en motortune.
wel heb ik duidelijk kunnen zien dat sins ik mij grote achterklep spoiler heb dat de kont van de wagen wel beter op de weg ligt maar wel ten koste van het zuiniger rijden (op grotere snelheden en lange afstand) viel echt op. zeker nu met men nieuwe wielen en banden.
zoals geweten heeft dus elke aanpassing dus ook zijn invloed.. :cool:
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
nu met dit kouder weer doe ik ook wat minder km's met één tank.
maar das volkomen normaal aangezien er meer energie nodig is om snel op temp te komen en zo.. ik rij meestal tot ik ongeveer een 36L a 38L moet tanken.. meestal ook geen hele lange ritten, enkel paar keer per maand een langere rit.
zit nu tussen de 630km a 660km
en in de zomerperiode gaat dit tussen de 720km a 760km
met een K&N inlegfilter rijdend op 98 en motortune.
wel heb ik duidelijk kunnen zien dat sins ik mij grote achterklep spoiler heb dat de kont van de wagen wel beter op de weg ligt maar wel ten koste van het zuiniger rijden (op grotere snelheden en lange afstand) viel echt op. zeker nu met men nieuwe wielen en banden.
zoals geweten heeft dus elke aanpassing dus ook zijn invloed.. :cool:
Dat is toch een prima verbruik. In de winter 1:16 en in de zomer 1:20 en dat bij een gechipte auto :)
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Ik ben ook benieuwd naar het verschil tussen 95 en 98. Vandaag in ieder geval 750km gehaald op een 95 tank (nieuw record). Prima resultaat voor een 1.2 TSI. Nu zit er 98 in en hier ga ik de komende tijd mee rijden om te kijken of ik een verschil ga merken.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Ik las gisteren dat Tamoil een samenwerking is aangegaan met Shell (volgens de Tamoil site). Echter kan ik vanuit Shell hier niks over vinden. Iemand van jullie hier bekend mee?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Ik ben ook benieuwd naar het verschil tussen 95 en 98. Vandaag in ieder geval 750km gehaald op een 95 tank (nieuw record). Prima resultaat voor een 1.2 TSI. Nu zit er 98 in en hier ga ik de komende tijd mee rijden om te kijken of ik een verschil ga merken.
Top!
Ja, om een goed vergelijk te doen, moet je wel exact het zelfde blijven rijden als met je vorige tank. Niet in eens hogere toeren, of juist allemaal korte stukjes gaan rijden :)

Ben benieuwd naar het resultaat. Met BP 98 wat ik tank, rij ik tov RON95 onbekend merk (Joontjes) een kleine 30km meer op een tank.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Top!
Ja, om een goed vergelijk te doen, moet je wel exact het zelfde blijven rijden als met je vorige tank. Niet in eens hogere toeren, of juist allemaal korte stukjes gaan rijden :)

Ben benieuwd naar het resultaat. Met BP 98 wat ik tank, rij ik tov RON95 onbekend merk (Joontjes) een kleine 30km meer op een tank.
Zeker, gemiddeld rij ik ongeveer 700km op een tank. Ik ga nog steeds iedere dag naar kantoor dus over het algemeen rij ik redelijke constant. Dus nu een tijd rijden met 98 om een goed vergelijk te kunnen doen
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
Ik heb er ooit eens E10 in gegooid omdat ik geen keuze had en dat vond de Polo niet echt leuk hij liep niet lekker en gaf na 40KM een motorstoring dat er een aantal keer een cilinderoverslag geweest was en dat merkte je ook en hij gaat er ongelofelijk van stinken dus never nooit weer die rommel erin
 
Volkswagen  Polo AW/FL GTI  2.0TSI 207PK 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
nu met dit kouder weer doe ik ook wat minder km's met één tank.
maar das volkomen normaal aangezien er meer energie nodig is om snel op temp te komen en zo.. ik rij meestal tot ik ongeveer een 36L a 38L moet tanken.. meestal ook geen hele lange ritten, enkel paar keer per maand een langere rit.
zit nu tussen de 630km a 660km
en in de zomerperiode gaat dit tussen de 720km a 760km
met een K&N inlegfilter rijdend op 98 en motortune.
wel heb ik duidelijk kunnen zien dat sins ik mij grote achterklep spoiler heb dat de kont van de wagen wel beter op de weg ligt maar wel ten koste van het zuiniger rijden (op grotere snelheden en lange afstand) viel echt op. zeker nu met men nieuwe wielen en banden.
zoals geweten heeft dus elke aanpassing dus ook zijn invloed.. :cool:
Ik heb ongeveer hetzelfde bereik op een tank en ook dezelfde aanpassingen, spoiler en chiptune. (y)
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW en Marc Vuylsteke
Ik heb ongeveer hetzelfde bereik op een tank en ook dezelfde aanpassingen, spoiler en chiptune. (y)
jij hebt de R-line of GTI dakspoiler zeker?
ik heb een ander model van spoiler van VW :cool:
 

Bijlagen

  • tempImage44SCM0.png
    tempImage44SCM0.png
    14.9 MB · Weergaven: 35
  • tempImage8eMxrs.png
    tempImage8eMxrs.png
    6.8 MB · Weergaven: 32
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!