Discover Media navigatie update 7-11-2019

Echte Realtime traffic werkt wel via WiFi hotspot of via een WiFi USB Dongle. Dit werkt perfect.
Snelwegen worden rood of groen gekleurd en je ontvangt realtime meldingen.
Ook adresssen zoeken gaat dan via Google in je ingebouwde VW NAVi.
Ik wil realtime goede routes en die kan die vw met zn navigatie echt voor geen meter geven als het druk is op de weg. lekker google mapsen geen gezeik en 99% up tot date.

uhmm wat jij hier boven zegt weet je zeker dat dat via google gaat? daar kan ik niet heel veel over terug vinden.
Als dat via google gaat moeten ze standaard google maps op die navi zetten dat zou helemaal top zijn.
zoals ik het nu begrijp heb je dan van VW de kaart en vult google maps voor jou de realtime traffic in?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik wil realtime goede routes en die kan die vw met zn navigatie echt voor geen meter geven als het druk is op de weg. lekker google mapsen geen gezeik en 99% up tot date.

uhmm wat jij hier boven zegt weet je zeker dat dat via google gaat? daar kan ik niet heel veel over terug vinden.
Als dat via google gaat moeten ze standaard google maps op die navi zetten dat zou helemaal top zijn.
zoals ik het nu begrijp heb je dan van VW de kaart en vult google maps voor jou de realtime traffic in?
Mmm misschien heb je daar wel een punt wat betreft real time verkeersinformatie dat dit niet via Google gaat maar wel via een internetdienst als je via Hotspot verbinding maakt met je navigatiesysteem. Dit werkt erg goed ook tijdens niet navigeren krijg ik een realtime melding dat er oponthoud is op de weg waar ik op rijd. Ook werkt dit in het buitenland tijdens het navigeren via Android auto kreeg ik melding van Google maar paar seconden later via het VW navigatiesysteem terwijl deze uitstond, dezelfde melding.

Wat betreft navigatie, adressen opzoeken gaat wel via Google maar vraag ik mij wel af hoe je genavigeerd wordt als de offline kaart op de sd-kaart niet up to date is.

IMG_20201005_151815.jpgIMG_20201005_151310.jpg
De snelwegen kleuren groen bij geen files net zoals bij Google.IMG_20201005_153331.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Mmm misschien heb je daar wel een punt wat betreft real time verkeersinformatie dat dit niet via Google gaat maar wel via een internetdienst als je via Hotspot verbinding maakt met je navigatiesysteem. Dit werkt erg goed ook tijdens niet navigeren krijg ik een realtime melding dat er oponthoud is op de weg waar ik op rijd. Ook werkt dit in het buitenland tijdens het navigeren via Android auto kreeg ik melding van Google maar paar seconden later via het VW navigatiesysteem terwijl deze uitstond, dezelfde melding.

Wat betreft navigatie, adressen opzoeken gaat wel via Google maar vraag ik mij wel af hoe je genavigeerd wordt als de offline kaart op de sd-kaart niet up to date is.

IMG_20201005_151815.jpgIMG_20201005_151310.jpg
De snelwegen kleuren groen bij geen files net zoals bij Google.IMG_20201005_153331.jpg
aha! kijk, ja ik weet het gewoon niet omdat ik aaallttiijjdddd maps gebruik via carplay
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ja voor lange ritten gebruik ik ook altijd android auto. Maar dit is nice to have voor korte ritten of als je geen zin om je telefoon aan te sluiten. Of je hebt helemaal geen carplay of android auto.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Dat ligt er aan hoeveel je opvraagt via je media systeem Stick Out Tongue Stick Out Tongue
en tegenwoordig heeft iedereen zowat een Data bundel waar je U tegen zegt
Uiteraard ligt het aan de vraag. Maar de file informatie bijvoorbeeld, die komt altijd binnen. Daar kun je niet in filteren lijkt mij. En ja, de data bundels zijn groot tegenwoordig, maar dat geldt niet voor iedereen. Vandaar de vraag of er iets bekend is over het verbruik.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk Comfortline Business + Active Info Display 
@Cruz kost een hotspot veel data dat jij weet?
Nee valt mee en idd het is maar hoe vaak je het zelf gebruikt, als je nieuwsberichten gaat lezen of dan kost dit iets meer data.
Maar ik gebruik het gewoon op de achtergrond, elke paar minuten wordt er data geladen op de weg waar je op rijdt. Op een werkdag toen ik nog naar kantoor kon, was ik ca €0.05 kwijt voor een traject van 90km heen en terug. Ik had dus niet de routebegeleiding aan omdat ik weet waar mijn werk is :) .
Maar een x een ritje van 110KM met wat files was ik ca €0.12 cent kwijt, denk dus afhankelijk van de vertragingen bepaalt ook het dataverbruik.

Tripje van van mijn huis naar Escalles, F op een zondagochtend, ca 325 km was ik ca 0.25 cent kwijt. Ook hier stond de routebegeleiding uit, ik had toen Google Maps aan. Maar de verkeersinfo werd keurig binnengehaald en kreeg ook een spraakbericht dat er over 5 km een file op mijn route is vanwege smalle rijstrook ivm werkzaamheden. Dezelfde melding kreeg ik ook via Google Maps via Android Auto.
Ik heb een prepaid van Simyo in mijn WIFI 4G hotspot dongle.

Maar je kunt natuurlijk ook je Hotspot van je telefoon aanzetten. Ik vind dat gedoe en vaak vergeet ik het aan te zetten, vandaar dat ik een dongle heb.
Contact van je auto aan dan wordt er direct verbinding gemaakt met je Discovery media. En ik rijd heel weinig auto, wellicht had ik wel beter die trip naar Frankrijk de wifi hotspot van mijn mobiel moeten gebruiken. Je kunt ook een 2e simkaart aanvragen maar dan is het nadeel dat 1 kaar gebruikt wordt.
Voor mij is die 4G prepaid van Simyo een goedkope en prima oplossing voor snel up to date verkeersinfo en evt bestemmingen via online via Google te zoeken in mijn Disovery media systeem voor korte trajecten. Wat ook handig is, dat je parkeerplaatsen realtime kunt opvragen bij jouw in de buurt en sommige parkings kun je zien hoeveel plek er nog is. Ook kun je real time de benzineprijzen opvragen, dit gaat via Car-Net. Dat kost misschien iets meer data maar denk hooguit €0.01 of 0.02 cent omdat het alleen tekst is. Overigens is het dataverbruik soms zo weinig dat het soms wordt afgerond naar €0.00, zie ik op mijn factuur :)

 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: VWPAW, nsg en Ronny
Helder verhaal, dank hiervoor!
Graag gedaan! Overigens zie ik nu dat de real time verkeersinfo niet alleen voor de route is waarop je op rijdt maar ook alles in een straal wat op je scherm te zien is. En car net zit wel een abonnement op 1e 3 jaar gratis. Dit kun je wel ergens vinden op vw.nl
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Ik kan trouwens de firmware updaten(speciaal tarief voor MyPolo leden is €30,00, normaal €50,00)
Hierbij wordt de software van de radio naar de laatste versie geupdated, hierdoor werkt de radio sneller, hangt carplay minder vast en zijn menu's ook beter bedienbaar. Deze update wordt bij VW zelf niet snel uitgevoerd, alleen na heel vaak zeuren, omdat ze dit veel werk vinden, maar het is binnen half uurtje geregeld. ;)

Zit in Limburg en werk ook veel samen met @Rainesh, dus als iemand hier interesse in heeft of eventueel in carplay/android auto activeren, dan stuur me maar een pbtje.

mvg
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
  • Leuk
Waarderingen: SilentSam
Ik kan trouwens de firmware updaten(speciaal tarief voor MyPolo leden is €30,00, normaal €50,00)
Hierbij wordt de software van de radio naar de laatste versie geupdated, hierdoor werkt de radio sneller, hangt carplay minder vast en zijn menu's ook beter bedienbaar. Deze update wordt bij VW zelf niet snel uitgevoerd, alleen na heel vaak zeuren, omdat ze dit veel werk vinden, maar het is binnen half uurtje geregeld. ;)

Zit in Limburg en werk ook veel samen met @Rainesh, dus als iemand hier interesse in heeft of eventueel in carplay/android auto activeren, dan stuur me maar een pbtje.

mvg
Bij mij doet de dealer dit standaard tijdens de onderhoudsbeurt. Maar kennelijk niet alle dealers .
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Ik kan trouwens de firmware updaten(speciaal tarief voor MyPolo leden is €30,00, normaal €50,00)
Hierbij wordt de software van de radio naar de laatste versie geupdated, hierdoor werkt de radio sneller, hangt carplay minder vast en zijn menu's ook beter bedienbaar. Deze update wordt bij VW zelf niet snel uitgevoerd, alleen na heel vaak zeuren, omdat ze dit veel werk vinden, maar het is binnen half uurtje geregeld. ;)

Zit in Limburg en werk ook veel samen met @Rainesh, dus als iemand hier interesse in heeft of eventueel in carplay/android auto activeren, dan stuur me maar een pbtje.

mvg
Wat is de laatste versie?
 
Wat is de laatste versie?


verschilt per type auto/radio die je hebt.

Menu knop drukken en ingedrukt houden tot je service menu ziet.
Dan zie je Softwareversie, hmi etc. staan.
Je klikt dan op software versie, zie je geinstalleerde SW train versie, hiervan heb ik een foto nodig, staat tevens het onderdeel/hardwareversie (3q/5f etc)

als je me hier de foto per pb doorstuurt kan ik kijken of je de laatste versie hebt voor jouw type radio. en meteen zien of eventueel carplay/android auto, spraakbesturing en of performance monitor geactiveerd kan worden.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Ik kan trouwens de firmware updaten(speciaal tarief voor MyPolo leden is €30,00, normaal €50,00)
Hierbij wordt de software van de radio naar de laatste versie geupdated, hierdoor werkt de radio sneller, hangt carplay minder vast en zijn menu's ook beter bedienbaar. Deze update wordt bij VW zelf niet snel uitgevoerd, alleen na heel vaak zeuren, omdat ze dit veel werk vinden, maar het is binnen half uurtje geregeld. ;)

Zit in Limburg en werk ook veel samen met @Rainesh, dus als iemand hier interesse in heeft of eventueel in carplay/android auto activeren, dan stuur me maar een pbtje.

mvg
Heb dit dus maand of 2 terug bij @Rainesh gedaan. Groot verschil!!!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95 PK 
Ik heb Volkswagen een mail gestuurd met als klacht dat er zo weinig navigatie updates zijn, terwijl op de site wordt gesuggereerd dat het cruciaal is. Het volgende antwoord kreeg ik terug:

“Er is geen algemeen antwoord te geven op de vraag wanneer en hoe vaak er een update beschikbaar komt voor een navigatiesysteem. Afhankelijk van het type en de leeftijd van het navigatiesysteem kan dit variëren tussen één of twee keer per jaar, maar naar mate de leeftijd van een systeem ouder wordt, kan dit ook één maal per twee jaar zijn.

Wij hebben geen inzage in de verschijningsdata van nieuwe navigatie-updates. Onder het hoofdstuk Service & Onderhoud op onze website, kunt u kiezen voor het onderwerp "Audio&Navigatie/Multimedia/Infotainment". Via deze manier kunt u nagaan of er voor het navigatiesysteem in uw auto een update (online of via een datadrager) beschikbaar is.

Uiteraard kun je voor het aanschaffen van een kaartupdate voor je navigatiesysteem ook terecht bij de Volkswagen dealer. De dealer kan voor je nagaan wat de laatste versie is voor het systeem in jouw auto en/of deze eventueel voor je installeren.”

kortom: je hebt er geen zak aan haha. Dit verleid nou niet echt om bij de volgende auto wéér navigatie er bij te nemen als optie.
Tegen die tijd lekker google maps nemen! ik heb navi maar gebruik alleen maar maps
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik heb Volkswagen een mail gestuurd met als klacht dat er zo weinig navigatie updates zijn, terwijl op de site wordt gesuggereerd dat het cruciaal is. Het volgende antwoord kreeg ik terug:

“Er is geen algemeen antwoord te geven op de vraag wanneer en hoe vaak er een update beschikbaar komt voor een navigatiesysteem. Afhankelijk van het type en de leeftijd van het navigatiesysteem kan dit variëren tussen één of twee keer per jaar, maar naar mate de leeftijd van een systeem ouder wordt, kan dit ook één maal per twee jaar zijn.

Wij hebben geen inzage in de verschijningsdata van nieuwe navigatie-updates. Onder het hoofdstuk Service & Onderhoud op onze website, kunt u kiezen voor het onderwerp "Audio&Navigatie/Multimedia/Infotainment". Via deze manier kunt u nagaan of er voor het navigatiesysteem in uw auto een update (online of via een datadrager) beschikbaar is.

Uiteraard kun je voor het aanschaffen van een kaartupdate voor je navigatiesysteem ook terecht bij de Volkswagen dealer. De dealer kan voor je nagaan wat de laatste versie is voor het systeem in jouw auto en/of deze eventueel voor je installeren.”

kortom: je hebt er geen zak aan haha. Dit verleid nou niet echt om bij de volgende auto wéér navigatie er bij te nemen als optie.
Het mooie dat op hun eigen VW site heel duidelijk staat dat het erg belangrijk is dat je kaarten up to date zijn. Of moet ik het lezen koop maar elk jaar een nieuw model VW met de nieuwe kaart er op.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Nou, dit was aanvankelijk mijn e-mail/klacht:
“In 2018 hebben we een Volkswagen Polo gekocht met daarbij het Discover Media systeem inclusief ongelimiteerde navigatie updates. Dit laatste klinkt hartstikke leuk en handig. Op de navigatie update site wordt ook gepropageerd met "Altijd op het juiste pad. Het wegennet verandert elke dag. Niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland komen en verdwijnen er elke dag wegen, rotondes en straten. Daarom is het cruciaal je infotainmentsysteem up-to-date te houden met een navigatie-update." Met name het woordje "cruciaal" suggereert dat het best belangrijk is, misschien zelfs wel zo belangrijk dat je beter niet kunt gaan autorijden als dat niet goed geregeld is. Echter ben ik verbaasd dat de laatste update van 7 november 2019 stamt. Dit zou suggereren dat het wegennet in de tussentijd niet is veranderd. Deze suggestie klopt uiteraard niet.

Als je een auto koopt met dit (dure) accessoire en tevens bovengenoemde belofte ga je er van uit dat Volkswagen deze belofte ook na komt. Dit is echter niet het geval. Graag zie ik uw reactie tegemoet”

het antwoord wat ik heb gekregen hebben jullie kunnen lezen (zie paar posts terug). Kortom: een heel slap antwoord.
Sja zonde..dat VW hier weinig mee doet en idd standaard mailtje sturen zoek het maar uit.. Jammer.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Het mooie dat op hun eigen VW site heel duidelijk staat dat het erg belangrijk is dat je kaarten up to date zijn. Of moet ik het lezen koop maar elk jaar een nieuw model VW met de nieuwe kaart er op.
ook daar staat de update op welke je op de site per systeem kan vinden dus zelf een nieuwe VW kopen heeft geen nut...
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!