Discover Media navigatie update 7-11-2019

Ik heb Volkswagen een mail gestuurd met als klacht dat er zo weinig navigatie updates zijn, terwijl op de site wordt gesuggereerd dat het cruciaal is. Het volgende antwoord kreeg ik terug:

“Er is geen algemeen antwoord te geven op de vraag wanneer en hoe vaak er een update beschikbaar komt voor een navigatiesysteem. Afhankelijk van het type en de leeftijd van het navigatiesysteem kan dit variëren tussen één of twee keer per jaar, maar naar mate de leeftijd van een systeem ouder wordt, kan dit ook één maal per twee jaar zijn.

Wij hebben geen inzage in de verschijningsdata van nieuwe navigatie-updates. Onder het hoofdstuk Service & Onderhoud op onze website, kunt u kiezen voor het onderwerp "Audio&Navigatie/Multimedia/Infotainment". Via deze manier kunt u nagaan of er voor het navigatiesysteem in uw auto een update (online of via een datadrager) beschikbaar is.

Uiteraard kun je voor het aanschaffen van een kaartupdate voor je navigatiesysteem ook terecht bij de Volkswagen dealer. De dealer kan voor je nagaan wat de laatste versie is voor het systeem in jouw auto en/of deze eventueel voor je installeren.”

kortom: je hebt er geen zak aan haha. Dit verleid nou niet echt om bij de volgende auto wéér navigatie er bij te nemen als optie.
Het mooie dat op hun eigen VW site heel duidelijk staat dat het erg belangrijk is dat je kaarten up to date zijn. Of moet ik het lezen koop maar elk jaar een nieuw model VW met de nieuwe kaart er op.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Het mooie dat op hun eigen VW site heel duidelijk staat dat het erg belangrijk is dat je kaarten up to date zijn. Of moet ik het lezen koop maar elk jaar een nieuw model VW met de nieuwe kaart er op.
Nou, dit was aanvankelijk mijn e-mail/klacht:
“In 2018 hebben we een Volkswagen Polo gekocht met daarbij het Discover Media systeem inclusief ongelimiteerde navigatie updates. Dit laatste klinkt hartstikke leuk en handig. Op de navigatie update site wordt ook gepropageerd met "Altijd op het juiste pad. Het wegennet verandert elke dag. Niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland komen en verdwijnen er elke dag wegen, rotondes en straten. Daarom is het cruciaal je infotainmentsysteem up-to-date te houden met een navigatie-update." Met name het woordje "cruciaal" suggereert dat het best belangrijk is, misschien zelfs wel zo belangrijk dat je beter niet kunt gaan autorijden als dat niet goed geregeld is. Echter ben ik verbaasd dat de laatste update van 7 november 2019 stamt. Dit zou suggereren dat het wegennet in de tussentijd niet is veranderd. Deze suggestie klopt uiteraard niet.

Als je een auto koopt met dit (dure) accessoire en tevens bovengenoemde belofte ga je er van uit dat Volkswagen deze belofte ook na komt. Dit is echter niet het geval. Graag zie ik uw reactie tegemoet”

het antwoord wat ik heb gekregen hebben jullie kunnen lezen (zie paar posts terug). Kortom: een heel slap antwoord.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
  • Verdrietig
Waarderingen: Cruz
Nou, dit was aanvankelijk mijn e-mail/klacht:
“In 2018 hebben we een Volkswagen Polo gekocht met daarbij het Discover Media systeem inclusief ongelimiteerde navigatie updates. Dit laatste klinkt hartstikke leuk en handig. Op de navigatie update site wordt ook gepropageerd met "Altijd op het juiste pad. Het wegennet verandert elke dag. Niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland komen en verdwijnen er elke dag wegen, rotondes en straten. Daarom is het cruciaal je infotainmentsysteem up-to-date te houden met een navigatie-update." Met name het woordje "cruciaal" suggereert dat het best belangrijk is, misschien zelfs wel zo belangrijk dat je beter niet kunt gaan autorijden als dat niet goed geregeld is. Echter ben ik verbaasd dat de laatste update van 7 november 2019 stamt. Dit zou suggereren dat het wegennet in de tussentijd niet is veranderd. Deze suggestie klopt uiteraard niet.

Als je een auto koopt met dit (dure) accessoire en tevens bovengenoemde belofte ga je er van uit dat Volkswagen deze belofte ook na komt. Dit is echter niet het geval. Graag zie ik uw reactie tegemoet”

het antwoord wat ik heb gekregen hebben jullie kunnen lezen (zie paar posts terug). Kortom: een heel slap antwoord.
Sja zonde..dat VW hier weinig mee doet en idd standaard mailtje sturen zoek het maar uit.. Jammer.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Het mooie dat op hun eigen VW site heel duidelijk staat dat het erg belangrijk is dat je kaarten up to date zijn. Of moet ik het lezen koop maar elk jaar een nieuw model VW met de nieuwe kaart er op.
ook daar staat de update op welke je op de site per systeem kan vinden dus zelf een nieuwe VW kopen heeft geen nut...
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Nou ja de Polo 2020 heeft wel de laatste kaart update :)
En die update kan jij ook hebben dan moet je hem downloaden op de site van VW. of denk je dat VW voor de 2020 polo en hetzelfde navi systeem de kaart update achterhoud voor jou... ? is er al gewoon geprobeerd de 2020 update van 2020 model te downloaden en er op te zetten?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
En die update kan jij ook hebben dan moet je hem downloaden op de site van VW. of denk je dat VW voor de 2020 polo en hetzelfde navi systeem de kaart update achterhoud voor jou... ? is er al gewoon geprobeerd de 2020 update van 2020 model te downloaden en er op te zetten?
Dat was hier al gepost, het is een ander systeem MIB3 (2020) en niet de MIB2. Rainesh heeft dit al eerder benoemd dat dit hele andere files zijn ivm ander software en hardware systeem.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Hopelijk uitendelijk een AID met connectie naar Carplay. Lets face it, updates van iets wat continu verandert is ook bij elke drie maanden niet meer van deze tijd.
 
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
Android Auto wordt binnenkort 'geopend' voor apps van derden, waaronder Flitsmeister. Achterstand van de Volkswagen navigatie zal alleen maar groter worden. Inderdaad zou het erg mooi zijn als het active info display ook Android auto zaken kan weergeven. Als dit hardware matig überhaupt al mogelijk zou zij , betwijfel ik nog steeds of dat Volkswagen de navigatie zal firmware updaten daarvoor. Ze moeten nieuwe wagens blijven verkopen...
 
Volkswagen  AW  1.0 TSI 115pk DSG 
ik heb een kaart update willen doen maar nu werkt deze niet geeft aa dat r niet gevonden is op de kaart.
moet dit echt de kaart van VW zijn want de nieuwere kaart is juist te groot voor deze kaart.
ik heb de nieuwere kaart op een geformatteerde SDHC kaart gezet. lig daar het probleem mss dat het een gewone SD kaart moet zijn of zie ik iets over het hoofd?
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
ja kaartje is meermaals als FAT32 geformatteerd. heb bundel 1 van de site gehaald en deze op de kaart gezet maar zonder resultaat..
dan krijg je toch een map met de naam, MAPS met daarin 2 mapjes 00 en EEC klopt dit.
zie anders niet wat ik verkeer doe of over het hoofd heb gezien.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Mmm misschien heb je daar wel een punt wat betreft real time verkeersinformatie dat dit niet via Google gaat maar wel via een internetdienst als je via Hotspot verbinding maakt met je navigatiesysteem. Dit werkt erg goed ook tijdens niet navigeren krijg ik een realtime melding dat er oponthoud is op de weg waar ik op rijd. Ook werkt dit in het buitenland tijdens het navigeren via Android auto kreeg ik melding van Google maar paar seconden later via het VW navigatiesysteem terwijl deze uitstond, dezelfde melding.

Wat betreft navigatie, adressen opzoeken gaat wel via Google maar vraag ik mij wel af hoe je genavigeerd wordt als de offline kaart op de sd-kaart niet up to date is.

IMG_20201005_151815.jpgIMG_20201005_151310.jpg
De snelwegen kleuren groen bij geen files net zoals bij Google.IMG_20201005_153331.jpg

Via VW navigatie gaat inderdaad via een aparte netwerkdienst. Gaat via een bepaald netwerkprotocol, over de zendmasten. Had ook een bepaalde naam, ooit gelezen, weet ik niet meer. Word door verschillende automerken gebruikt en zou een generieke netwerkdienst zijn voor alle systemen. Google is helaas ook niet altijd realtime of up-to date. Google haalt bepaalde info ook weer van andere diensten, waaronder Waze. Voor vertrek kijk ik nog altijd mijn route, geplande werkzaamheden waardoor de gehele a59 bijvoorbeeld dicht is, geeft ie veel te laat aan. Waze gaf al een alternatieve route omdat de weg dicht was vanaf 21:00. Google gaf deze alternatieve route pas de dag erop.

Wat ik ook wel een interessante site vond, met alle live real-time verkeersinfo is wegstatus.nl (en dan Dashboard Nederland). Is geen fancy site, en misschien niet handig voor in de auto, maar voor vertrek gebruik ik het wel eens. Allerlei data uit verschillende diensten word daar verzameld. Realtime matrixborden zien, die grote LED informatieborden langs de snelweg de teksten uitlezen (niet interessant, overal staat "SAMEN TEGEN CORONA" en soms wat incidenten). Flitsers zie je, files zie je (als in Waze meldingen op de kaart). Ook P2000 meldingen komen er op binnen, welke hulpdienst eenheden en hoeveel er op de locatie staan teruggeven. Uit de P2000 meldingen kan ik vaak al opmaken dat ik een file verwacht op een bepaald stuk route, en vooral ook door de grootte van het ongeval. Zo kan het zijn dat er P2000 melding recent is uitgegaan, maar er nog geen filevorming is opgetreden.

Zou toch vet zijn als AI hier ook een rol in zou kunnen gaan spelen. Dat alle navi systemen ook al deze meldingen vergaren, waaronder ook P2000 meldingen. Op basis van het aantal hulpdienst voertuigen/meldingen kunnen opmaken hoe klein/groot een incident is, en op basis van eerdere van dit soort meldingen op deze route kunnen schatten of er een file gaat ontstaan en weggebruikers proberen te verdelen over een alternatieve route, als dit al dan nog niet gebeurd.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
ik heb een kaart update willen doen maar nu werkt deze niet geeft aa dat r niet gevonden is op de kaart.
moet dit echt de kaart van VW zijn want de nieuwere kaart is juist te groot voor deze kaart.
ik heb de nieuwere kaart op een geformatteerde SDHC kaart gezet. lig daar het probleem mss dat het een gewone SD kaart moet zijn of zie ik iets over het hoofd?
Je moet de originele SD-kaart van VW gebruiken. Kaarten geinstalleed op ieder andere SD-kaart zullen niet werken!
Denk eraan maak voor de zekerheid even een back-up van je huidige originele SD-kaart ;) .
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
denk dat het mij ondertussen gelukt is.
daarstraks herkende de wagen zelf de origineel sd kaar even niet meer.

origineel was het dit:
5NA919866
1030
ECE1 2018/19
SHIELD: SHIELD 2016-44 (build 309)


nu heb in deze:
5NA919866AR
1430
ECE AS 20/21
SHIELD: SHIELD 2016-44 (build309)
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Audi  A3 8V Limousine Facelift  1.4tfsi COD 
Hoi allemaal,

Na het lezen van dit onderwerp heb ik ook geprobeerd om mijn Navi te updaten, maar ik kom niet verder. Namelijk:
  • De DiscoverCare software kan alleen starten wanneer het geupdate wordt, maar wanneer ik op de link klik kom ik bij de website waar alleen de kaarten te vinden en niet de software update.
  • Dus ik heb de kaart gedownload en een backup gemaakt van de oude. Echter is de SD-kaart beschermd en kan ik niks verwijderen, verplaatsen, uploaden, formateren enzovoort...
Kan iemand mij helpen?

Ik heb een Polo 6c uit 2016 met de Discover Media MIB (op de SD-kaart staat dat het bestand zelfs uit 2015 is :weary:).
Daarnaast gebruik ik Windows en Android. Op de SD-kaart staat "Volkwagen Navigation AS Europa (V3)"

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI 95pk - VERKOCHT 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!