Discover Media navigatie update 7-11-2019

Ik zie dat er voor de Polo, modeljaar 2020, nu wel een update online staat. Heeft een van jullie al geprobeerd deze te installeren op modeljaar 2018/2019? Ik zie wel dat de grootte 30 GB is, dus moet sowieso op een grotere SD kaart dan die meegeleverd is. Updates voor eerdere modeljaren zijn nog niet zichtbaar. Het lijkt hierdoor ook dat er een verschil zit in het Discover Media systeem van auto's vanaf 2017, 2019 en 2020. Weten jullie wat dit verschil is?
Verschil zit in de kaart.. die van 2020 krijg je ook heel Oost Europa Rusland en Turkije erbij. Er is maar 1 kaart die je kunt kiezen. Oudere versies kun je bepaalde landen/regio's downloaden.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 11349
Ik heb even gekeken naar de bestanden van BJ 2020 maar ze wijken behoorlijk af van de Polo AW ouder dan 2020.
Die van 2020 BJ update beginnen allemaal met MIB31, lijkt er op dat de hardware toch iets anders dan BJ 2018 -2019.

Ook de opbouw van de folders zijn totaal anders. Denk niet dat het gaat werken om de Navi sw van 2020 te gebruiken op modeljaar 2018-2019.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Wat ik begrijp is dat MIB3 draadloos app connect ondersteunt en mooiere grafische interface heeft voor de ingebouwde navigatie. Meer details, wegwijzerborden worden getoond.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
MIB3 is het nieuwe systeem met meer mogelijkheden etc. Waaronder wireless appconnect etc.

De facelift Polo die binnen nu en paar weken uitgebracht wordt heeft het MIB3 systeem. Het is een meer connected systeem, dus meer online functies.
 
Audi  A3 8V Limousine Facelift  1.4tfsi COD 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Ik heb even gekeken naar de bestanden van BJ 2020 maar ze wijken behoorlijk af van de Polo AW ouder dan 2020.
Die van 2020 BJ update beginnen allemaal met MIB31, lijkt er op dat de hardware toch iets anders dan BJ 2018 -2019.

Ook de opbouw van de folders zijn totaal anders. Denk niet dat het gaat werken om de Navi sw van 2020 te gebruiken op modeljaar 2018-2019.
Dank. Maar wel verwarrend want mijn Polo AW (BJ 2020) is in Maart 2020 op kenteken gezet. Dan zou ik verwachten dat ik de navi-update van 2020 moet selecteren, echter heb ik (ook) MIB2 in mijn Polo zitten. En dus nog steeds geen actuele update beschikbaar.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
MIB3 is het nieuwe systeem met meer mogelijkheden etc. Waaronder wireless appconnect etc.

De facelift Polo die binnen nu en paar weken uitgebracht wordt heeft het MIB3 systeem. Het is een meer connected systeem, dus meer online functies.
Thanks
Heeft het zin om MIB 2 the vervangen voor de nwe MIB3? Ik heb op de MIB 2 alle mogelijke opties, Voice Command, Navi en App connect. (Bedraad) dat moet je dan zeker opnieuw laten activeren voor de mib3?
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Dank. Maar wel verwarrend want mijn Polo AW (BJ 2020) is in Maart 2020 op kenteken gezet. Dan zou ik verwachten dat ik de navi-update van 2020 moet selecteren, echter heb ik (ook) MIB2 in mijn Polo zitten. En dus nog steeds geen actuele update beschikbaar.
Klopt maar BJ is iets anders dan op kenteken zetten. Jouw auto is gebouwd in 2019 denk ik, tenzij ze in Zuid Afrika je auto in 3maanden gebouwd en verscheept hebben. In het update menu op de site staat ook Polo 2017 toen was deze ook nog niet uit, volgens mij kwam de Polo AW pas in 2018 op de markt wereldwijd. Misschien Duitsland ietsje eerder.. maar BJ was wel 2017.
Maar eens kan verwarrend zijn.

Ik weet alleen niet wat het verschil is in de kaart gegevens voor de Polo BJ 2017 en BJ 2019.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Even citeren uit https://www.volkswagen.nl/service/infotainment/navigatie-update

Het wegennet verandert elke dag. Niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland komen en verdwijnen er elke dag wegen, rotondes en straten. Daarom is het cruciaal je infotainmentsysteem up-to-date te houden met een navigatie-update.

Met name het woordje “cruciaal” suggereert dat het best belangrijk is. Misschien zelfs wel zo belangrijk dat je beter niet kunt gaan autorijden als dat niet goed geregeld is.

Het is beschamend van Volkswagen dat ze goede sier proberen te maken met hun “infotainment”systeem terwijl ze je - wat navigatie betreft - laten vallen als een baksteen zodra je de auto hebt gekocht. Als dit de trend is zal mijn volgende auto geen eigen navigatie meer hebben. Wat een grap dit, ongelooflijk. Maar mooie kleurtjes hoor dat Active Info Display.
 
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
Het is beschamend van Volkswagen dat ze goede sier proberen te maken met hun “infotainment”systeem
Ik ben het hierin met je eens, echter de afgelopen 2 jaar heb ik met mijn vorige Polo AW serieus 2-3 keer per jaar een update kunnen downloaden, maar nu al één jaar niet meer... ik heb er op social media ook al geregeld met VW over gehad maar die verschuilen zich steeds dat er "binnenkort" (weer) een update komt.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
1 2 3 4 we wachten al zo lang... 5 6 7 waar is de update gebleven... 8 9 1 0 Volkswagen niet gezien... Wat een grote grap dit... :mad:
heb je geen Carplay? VW navi sowieso een grote grap. tijd voor een keer een echte realtime traffic en niet die achterhaalde kutzooi van de radio waar omleidingen worden gegeven waar files allang zijn opgelost.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
heb je geen Carplay? VW navi sowieso een grote grap. tijd voor een keer een echte realtime traffic en niet die achterhaalde kutzooi van de radio waar omleidingen worden gegeven waar files allang zijn opgelost.
Echte Realtime traffic werkt wel via WiFi hotspot of via een WiFi USB Dongle. Dit werkt perfect.
Snelwegen worden rood of groen gekleurd en je ontvangt realtime meldingen.
Ook adresssen zoeken gaat dan via Google in je ingebouwde VW NAVi.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!