Discover Media navigatie update 7-11-2019

gewoon de kaart van de site halen en die dan uitpakken en op je kaartje zetten.
is snel en gemakkelijk.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Niet zo moeilijk doen allemaal.

gewoon dit doen:
Downloaden full europa (https://seatmapdownloads.akamaized.net/EUAS/EU_AS_STD_1730.zip)
Kijk in map sds daar staan talen in voor spraak (MAPS > 00 >SDS )
Wis alles behalve wat je nodig hebt, bewaar wel de meta info uiteraard.
Zo creer je ruimte en past compleet europa erop
zonder gezeik

wel ff sd kaartje formatteren en zorgen dat het fat32 is
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
  • Leuk
Waarderingen: Sal en Marc Vuylsteke
Kijk in map sds daar staan talen in voor spraak (MAPS > 00 >SDS )
Wis alles behalve wat je nodig hebt, bewaar wel de meta info uiteraard.
Zo creer je ruimte en past compleet europa erop
Zo heb ik het ook gedaan en het werkt prima.
Het is geen kwestie van moeilijk doen.
Maar Volkswagen moet er gewoon voor zorgen dat wat ze zelf aanbieden ook functioneert. Niet meer en niet minder.
 
Volkswagen  Polo AW  1.5 TSI 150pk 
Zo heb ik het ook gedaan en het werkt prima.
Het is geen kwestie van moeilijk doen.
Maar Volkswagen moet er gewoon voor zorgen dat wat ze zelf aanbieden ook functioneert. Niet meer en niet minder.
Het functioneert nog steeds. Enkel gaat Volkswagen met de tijd en techniek mee en zal support steeds minder worden voor dit systeem, gezien merendeel toch Android Auto of Carplay gebruikt.
 
Zo heb ik het ook gedaan en het werkt prima.
Het is geen kwestie van moeilijk doen.
Maar Volkswagen moet er gewoon voor zorgen dat wat ze zelf aanbieden ook functioneert. Niet meer en niet minder.
Richt je pijlen en frustratie op VW, niet hier op het forum.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Schermafbeelding 2021-07-08 om 22.59.36.png

Dit is niet de reactie van VW NL die je hier deelt, maar naar mijn mening jouw frustratie en dat je dat ook nog eens vetgedrukt typt, maakt het lezen niet prettiger.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Feit is gewoon dat VW hier een behoorlijke blunder heeft gemaakt. Hoe simpel kun je zijn als je nieuwe kaartupdates uitbrengt die vervolgens niet passen op het originele kaartje. En dat niet alleen voor de Polo, maar voor alle Discover Media schermen vanaf gen 2. Ze beloven bij de verkoop van je nieuwe VW dat je kosteloze updates hebt. Tuurlijk kun je eromheen werken door de update kleiner te maken, of CarPlay gaan gebruiken, dat is helemaal het punt niet, maar die opmerkingen zijn totaal niet relevant :rolleyes:
 
Feit is gewoon dat VW hier een behoorlijke blunder heeft gemaakt. Hoe simpel kun je zijn als je nieuwe kaartupdates uitbrengt die vervolgens niet passen op het originele kaartje. En dat niet alleen voor de Polo, maar voor alle Discover Media schermen vanaf gen 2. Ze beloven bij de verkoop van je nieuwe VW dat je kosteloze updates hebt. Tuurlijk kun je eromheen werken door de update kleiner te maken, of CarPlay gaan gebruiken, dat is helemaal het punt niet, maar die opmerkingen zijn totaal niet relevant :rolleyes:
Is maar net wat jij niet relevant vind, gaat uiteindelijk om navigeren. Het is verouderde techniek die in de toekomst niet meer ondersteund gaat worden. Ergens moet het beginnen. Updates worden nu eenmaal groter met de jaren, dit betekent niet dat VW jou perse kosteloos ineens een groter SD kaartje moet gaan geven.

Wel ben ik het er mee eens als je een nieuw model auto koopt (zoals in jullie geval een AW) dat er dan een groter kaartje standaard wordt bijgeleverd.
 
Heb nu deze maar toch klopt de kaart niet er is vorig jaar een nieuwe weg aangelegd naast de A16 in de bebouwde kom. Echter denkt de navigatie dat ik op de A16 rijd...

Jammer.. en onbetrouwbaar deze updates.
 

Bijlagen

  • IMG_20210709_151235.jpg
    IMG_20210709_151235.jpg
    7 MB · Weergaven: 26
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Heb nu deze maar toch klopt de kaart niet er is vorig jaar een nieuwe weg aangelegd naast de A16 in de bebouwde kom. Echter denkt de navigatie dat ik op de A16 rijd...

Jammer.. en onbetrouwbaar deze updates.
ja hier in België hetzelfde verhaal.
snap niet dat zo iets niet sneller up to date kan gemaakt worden bij VW, weet wel niet waar ze hun kaartmateriaal halen en dan nog,, maar bij andere lukt het wel op veel beter en sneller up to date te zijn.
gebruik NAV eigenlijk nie zo veel, en als ik dan toch nog twijfel kijk ik ook wel nog even op google maps.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Hoe heb je deze geschikt gemaakt?

Dit moet gedaan worden door het systeem software matig wat aan te passen zodat hij niet alleen originele navi kaartjes accepteert. Mocht je in de buurt van Breda komen kan ik dit voor je regelen. Maar Google maps is veel accurater en altijd up to date.
 
Dit moet gedaan worden door het systeem software matig wat aan te passen zodat hij niet alleen originele navi kaartjes accepteert. Mocht je in de buurt van Breda komen kan ik dit voor je regelen. Maar Google maps is veel accurater en altijd up to date.
Is dat ook via Longcoding met OBDElevenPro te doen?
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
Met de nieuwste update 29-11-21 (zag het pas van de week maar staat er al dus een tijdje op de VW site), werkt nu wel wanneer je 130 km/u of 100 km/u mag rijden. En eindelijk staat er een nieuwe straat in die voorheen niet zichtbaar was bij mij in de buurt. Ook is er een kruispunt bij 2 jaar geleden gewijzigd en deze is ook verwerkt in de laatste update.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!