Discover Media navigatie update 7-11-2019

Door schade en schande de vorige keer wijs geworden. Vandaag de originele kaart eruit gehaald. En een nieuwe MAPS folder erop gekopieerd. Bijna alle SDS bestanden op NL en GB na gewist.
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
Vreemd, heb ik iets verkeerd gedaan dan?
Via Discovercare de update uitgevoerd en nu staat er maar 7,9 Gb gebruikt op het Sd-kaartje van 16Gb
Totaal geen probleem met updaten en het ging ook automatisch.
Heb ik nu wel de correcte update te pakken dan? :smiley:

Ohja, die Flitspalen download, mag die op dit zelfde kaartje erbij gezet worden?
Die Discovercare geeft steeds foutmeldingen. Dan maar met de hand.
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
Maar alles werkt wel, zie wel een verschil in de versie-informatie.
De mijne heeft BH op het eind en de andere Forummers hebben BK op het eind.
Misschien de afgeslankte versie?
IMG_4721.jpg
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Maar alles werkt wel, zie wel een verschil in de versie-informatie.
De mijne heeft BH op het eind en de andere Forummers hebben BK op het eind.
Misschien de afgeslankte versie?
IMG_4721.jpg
ja idd, als ik me niet vergis is de BH de bundle 2 (klein Europa), en de BK bundle 1 (groot)
de flitspalen zet je best op een andere kaart, en eens die in het systeem ingevoerd blijven die er op staan, dus dat kaartje mag er terug uit.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Leuk
Waarderingen: MHPolo
Begrijp de autofabrikanten ook niet, tegenwoordig navigeert bijna iedereen via de smartphone. Waarom nog investeren in outdated navigatie systemen? Enige wat je nodig hebt is een scherm met Android Auto of Apple Carplay..
 
.  .  . 
Het klopt dat Google en Flitsmeister probleemloos zullen werken (ik zelf heb daar geen ervaring mee).
Maar Volkswagen moet er toch voor zorgen dat de door Volkswagen geleverde navigatie updates zonder
problemen door de gebruiker op de SD kaart gezet moeten kunnen worden.
De nieuwste update past niet meer op een standaard 16GB SD kaart en Volkswagen moet dit oplossen.
=====================================================================================================
Ik heb op 04-07-2021 email contact gehad met Volkswagen Nederland over dit probleem. Het antwoord van Volkswagen Nederland was:
Geachte ,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Hoewel de update van de navigatie iets minder dan 8 GB inneemt, komt het inderdaad af en toe voor dat deze net niet past op de SD-kaart.
Er zijn twee mogelijke oplossingen indien de update niet op de SD kaart past:
- U kunt een aantal landen verwijderen uit de download. Hiertoe selecteer je de map
"markets" --> "eu" --> "map" --> "MapRegions". Hier kunnen landen geselecteerd worden om te verwijderen.
Landen zoals: Wit-Rusland (Belarus), Baltische staten (Baltic States), Rusland, Moldavië zouden gewist kunnen worden.
- U ziet allerlei files staan met landen-namen er in.
U kunt bijvoorbeeld alle files voor Macedonië selecteren en verwijderen. Hierna past de update wel.
Als alternatief kunt u, als u dat gewend bent, ook een SD-kaart met de nieuwste kaartgegevens verkrijgen bij de offieciele dealer..
Met vriendelijke groet,
Volkswagen Customer Care
=====================================================================================================

Ik weet ook wel dat als er genoeg taal bestanden verwijderd worden dat de update dan wel past.
Maar het is toch te gek voor woorden dat Volkswagen mij als gebruiker voorstelt om aan hun eigen bestanden te gaan sleutelen!
Ook heb ik Volkswagen Nederland gevraagd mij een 32GB SD kaart toe te sturen, maar ik heb daar verder geen reactie op mogen ontvangen
en zal denk ik ook geen reactie hierop van Volkswagen krijgen.
 
Volkswagen  Polo AW  1.5 TSI 150pk 
  • Leuk
Waarderingen: Erik01 en Marc Vuylsteke
Het klopt dat Google en Flitsmeister probleemloos zullen werken (ik zelf heb daar geen ervaring mee).
Maar Volkswagen moet er toch voor zorgen dat de door Volkswagen geleverde navigatie updates zonder
problemen door de gebruiker op de SD kaart gezet moeten kunnen worden.
De nieuwste update past niet meer op een standaard 16GB SD kaart en Volkswagen moet dit oplossen.
=====================================================================================================
Ik heb op 04-07-2021 email contact gehad met Volkswagen Nederland over dit probleem. Het antwoord van Volkswagen Nederland was:
Geachte ,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Hoewel de update van de navigatie iets minder dan 8 GB inneemt, komt het inderdaad af en toe voor dat deze net niet past op de SD-kaart.
Er zijn twee mogelijke oplossingen indien de update niet op de SD kaart past:
- U kunt een aantal landen verwijderen uit de download. Hiertoe selecteer je de map
"markets" --> "eu" --> "map" --> "MapRegions". Hier kunnen landen geselecteerd worden om te verwijderen.
Landen zoals: Wit-Rusland (Belarus), Baltische staten (Baltic States), Rusland, Moldavië zouden gewist kunnen worden.
- U ziet allerlei files staan met landen-namen er in.
U kunt bijvoorbeeld alle files voor Macedonië selecteren en verwijderen. Hierna past de update wel.
Als alternatief kunt u, als u dat gewend bent, ook een SD-kaart met de nieuwste kaartgegevens verkrijgen bij de offieciele dealer..
Met vriendelijke groet,
Volkswagen Customer Care
=====================================================================================================

Ik weet ook wel dat als er genoeg taal bestanden verwijderd worden dat de update dan wel past.
Maar het is toch te gek voor woorden dat Volkswagen mij als gebruiker voorstelt om aan hun eigen bestanden te gaan sleutelen!
Ook heb ik Volkswagen Nederland gevraagd mij een 32GB SD kaart toe te sturen, maar ik heb daar verder geen reactie op mogen ontvangen
en zal denk ik ook geen reactie hierop van Volkswagen krijgen.

Nee hoor, ze geven je ook de alternatief om het bij de officiële dealer op te lossen.
 
Het klopt dat Google en Flitsmeister probleemloos zullen werken (ik zelf heb daar geen ervaring mee).
Maar Volkswagen moet er toch voor zorgen dat de door Volkswagen geleverde navigatie updates zonder
problemen door de gebruiker op de SD kaart gezet moeten kunnen worden.
De nieuwste update past niet meer op een standaard 16GB SD kaart en Volkswagen moet dit oplossen.
=====================================================================================================
Ik heb op 04-07-2021 email contact gehad met Volkswagen Nederland over dit probleem. Het antwoord van Volkswagen Nederland was:
Geachte ,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Hoewel de update van de navigatie iets minder dan 8 GB inneemt, komt het inderdaad af en toe voor dat deze net niet past op de SD-kaart.
Er zijn twee mogelijke oplossingen indien de update niet op de SD kaart past:
- U kunt een aantal landen verwijderen uit de download. Hiertoe selecteer je de map
"markets" --> "eu" --> "map" --> "MapRegions". Hier kunnen landen geselecteerd worden om te verwijderen.
Landen zoals: Wit-Rusland (Belarus), Baltische staten (Baltic States), Rusland, Moldavië zouden gewist kunnen worden.
- U ziet allerlei files staan met landen-namen er in.
U kunt bijvoorbeeld alle files voor Macedonië selecteren en verwijderen. Hierna past de update wel.
Als alternatief kunt u, als u dat gewend bent, ook een SD-kaart met de nieuwste kaartgegevens verkrijgen bij de offieciele dealer..
Met vriendelijke groet,
Volkswagen Customer Care
=====================================================================================================

Ik weet ook wel dat als er genoeg taal bestanden verwijderd worden dat de update dan wel past.
Maar het is toch te gek voor woorden dat Volkswagen mij als gebruiker voorstelt om aan hun eigen bestanden te gaan sleutelen!
Ook heb ik Volkswagen Nederland gevraagd mij een 32GB SD kaart toe te sturen, maar ik heb daar verder geen reactie op mogen ontvangen
en zal denk ik ook geen reactie hierop van Volkswagen krijgen.
ze geven je een oplossing.... maar nee de gierige hollanders moeten gratis een 32gb kaartje van VW krijgen.... VW MOET helemaal niets denk ik dan maar
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: dov en Mikie
Het antwoord van VW klantenservice slaat overigens op de kaartupdate voor de Discover Media Gen 1. Die is rond de 8 GB en kent de map 'markets'. Dus hier ben je niet mee geholpen. Ik vind het ook irritant dat de nieuwe update niet meer past. Het zijn extra handelingen met extra wachttijd. Uitpakken, bestanden wissen, dan weer naar het SD kaartje toe en weer wachten. Vroeger was het uitpakken op de kaart en klaar.
 
Dat is de verkeerde kaart, de meeste zullen de versie heel Europa willen. Heel Europa wordt standaard ook geleverd.
aha, nou de meeste hier komen heel Europa toch niet door Stick Out Tongue maar je kan het maar hebben ja, ik heb meer vertrouwen in maps dan die verrote vw navigatie, mocht je geen carplay hebben dan snap ik het nog maar anders zou ik geen ideeee hebben waarom je nog vw zn navi zou gebruiken
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
aha, nou de meeste hier komen heel Europa toch niet door Stick Out Tongue maar je kan het maar hebben ja, ik heb meer vertrouwen in maps dan die verrote vw navigatie, mocht je geen carplay hebben dan snap ik het nog maar anders zou ik geen ideeee hebben waarom je nog vw zn navi zou gebruiken
Als je telefoon geen bereik heeft werkt maps niet lekker.
Vaak in de buurt van de grens ben je machteloos met maps.
Dan zou ik wel eens een up to date knap en snel navigatie systeem willen hebben met kaarten op een (vaste) schijf.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Als je telefoon geen bereik heeft werkt maps niet lekker.
Vaak in de buurt van de grens ben je machteloos met maps.
Dan zou ik wel eens een up to date knap en snel navigatie systeem willen hebben met kaarten op een (vaste) schijf.
Moet zeggen dat FM wel lekker werkt, zelfs als je even geen gps/internet hebt.

Ook fijn dat je gewoon op bedrijven kan zoeken, lekker makkelijk :)
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Als je telefoon geen bereik heeft werkt maps niet lekker.
Vaak in de buurt van de grens ben je machteloos met maps.
Dan zou ik wel eens een up to date knap en snel navigatie systeem willen hebben met kaarten op een (vaste) schijf.
Je kunt ook Google maps kaarten off-line downloaden voor als je geen bereik hebt. Je mist dan alleen real time verkeers info.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Mikie
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!