Discover Media navigatie update 7-11-2019

Op dit moment bezig met wegschrijven van de image van het originele VW kaartje op een nieuwe SD kaart. Als deze nieuwe kaart dan werkt zal ik em leeg maken en de nieuwe inhoud erop kopiëren.

Een nieuwe 16Gb SD kaart voorzien van de image van de VW kaart. Niet werkend gekregen. Dus als ik er nog tijd in steek, gooi ik de originele VW kaart leeg en kopieer ik de files op die kaart. Maar heb er nu een paar uur in zitten en hou het voor gezien.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
Ik heb zojuist de laatste navigatie files gedownload. DiscoverMedia2_EU-AS_1520_V13
De inhoud heb ik op een nieuw 16Gb SD kaartje gekopieerd, maar ik krijg het niet aan de praat. Beide kaartjes zijn FAT32 geformatteerd en ook de directory structuur heb ik gelijk gelaten. Nu heb ik de files wel via mijn Macbook gekopieerd op de nieuwe kaart.

Dit is de versie die nog op de originele SD kaart staat.
IMG_3061.png
ik heb gewoon men SD kaart geformatteerd (FAT) op men MacBook, dan gewoon de 2 mapjes op het SD kaartje gezet van de laatste versie (1520-V13) en werkt perfect. geen probleem.
en sinds men systeem update (al effe geleden) kan ik ook andere SD kaarten gebruiken op mijn systeem, thx to Rainesh :) ;) #Rainesh.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Misschien weet iemand van jullie of DiscoverCare werkt om een nieuw NIET VW kaartje werkend te krijgen? Inmiddels begreep ik dat de reden waarom het VW SD kaartje werkt is omdat het een encryptie aan boord heeft.
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
Misschien weet iemand van jullie of DiscoverCare werkt om een nieuw NIET VW kaartje werkend te krijgen? Inmiddels begreep ik dat de reden waarom het VW SD kaartje werkt is omdat het een encryptie aan boord heeft.
Doe geen pogingen om een andere SD-kaart te gebruiken. Zinloos. Gewoon je originele VW SD-kaart gebruiken. Punt. ;)
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Nee valt mee en idd het is maar hoe vaak je het zelf gebruikt, als je nieuwsberichten gaat lezen of dan kost dit iets meer data.
Maar ik gebruik het gewoon op de achtergrond, elke paar minuten wordt er data geladen op de weg waar je op rijdt. Op een werkdag toen ik nog naar kantoor kon, was ik ca €0.05 kwijt voor een traject van 90km heen en terug. Ik had dus niet de routebegeleiding aan omdat ik weet waar mijn werk is :) .
Maar een x een ritje van 110KM met wat files was ik ca €0.12 cent kwijt, denk dus afhankelijk van de vertragingen bepaalt ook het dataverbruik.

Tripje van van mijn huis naar Escalles, F op een zondagochtend, ca 325 km was ik ca 0.25 cent kwijt. Ook hier stond de routebegeleiding uit, ik had toen Google Maps aan. Maar de verkeersinfo werd keurig binnengehaald en kreeg ook een spraakbericht dat er over 5 km een file op mijn route is vanwege smalle rijstrook ivm werkzaamheden. Dezelfde melding kreeg ik ook via Google Maps via Android Auto.
Ik heb een prepaid van Simyo in mijn WIFI 4G hotspot dongle.

Maar je kunt natuurlijk ook je Hotspot van je telefoon aanzetten. Ik vind dat gedoe en vaak vergeet ik het aan te zetten, vandaar dat ik een dongle heb.
Contact van je auto aan dan wordt er direct verbinding gemaakt met je Discovery media. En ik rijd heel weinig auto, wellicht had ik wel beter die trip naar Frankrijk de wifi hotspot van mijn mobiel moeten gebruiken. Je kunt ook een 2e simkaart aanvragen maar dan is het nadeel dat 1 kaar gebruikt wordt.
Voor mij is die 4G prepaid van Simyo een goedkope en prima oplossing voor snel up to date verkeersinfo en evt bestemmingen via online via Google te zoeken in mijn Disovery media systeem voor korte trajecten. Wat ook handig is, dat je parkeerplaatsen realtime kunt opvragen bij jouw in de buurt en sommige parkings kun je zien hoeveel plek er nog is. Ook kun je real time de benzineprijzen opvragen, dit gaat via Car-Net. Dat kost misschien iets meer data maar denk hooguit €0.01 of 0.02 cent omdat het alleen tekst is. Overigens is het dataverbruik soms zo weinig dat het soms wordt afgerond naar €0.00, zie ik op mijn factuur :)

Vraagje over jouw dongle. Is het dan enkel het kaartje er in en klaar? Of moet de dongle eerst nog geconfigureerd worden op een pc of zo? En steek je de dongle voor of achter in de usb poorten.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Vraagje over jouw dongle. Is het dan enkel het kaartje er in en klaar? Of moet de dongle eerst nog geconfigureerd worden op een pc of zo? En steek je de dongle voor of achter in de usb poorten.
Via de app van je smartphone staat in de handleiding van de Huawei WiFi 4g stick.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
ik heb em proberen af te halen maar DiscoverCare ging telkens in error..
mss iemand een linke waar hij gewoon af te halen is?
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Update is er al langer, bijna maand
Die van seat gebruiken
Download full europa
Kijk in map sds daar staan talen in voor spraak
Wis alles behalve wat je nodig hebt
Zo creer je ruimte en past compleet europa erop
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    2 MB · Weergaven: 22
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Zo, bij mij staat het er ook op ondertussen, (volledig).
op een eigen kaartje
 

Bijlagen

  • 0150A832-5022-400C-973A-F91D00354553.jpeg
    0150A832-5022-400C-973A-F91D00354553.jpeg
    3.2 MB · Weergaven: 18
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Vreemd, heb ik iets verkeerd gedaan dan?
Via Discovercare de update uitgevoerd en nu staat er maar 7,9 Gb gebruikt op het Sd-kaartje van 16Gb
Totaal geen probleem met updaten en het ging ook automatisch.
Heb ik nu wel de correcte update te pakken dan? :smiley:

Ohja, die Flitspalen download, mag die op dit zelfde kaartje erbij gezet worden?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Door schade en schande de vorige keer wijs geworden. Vandaag de originele kaart eruit gehaald. En een nieuwe MAPS folder erop gekopieerd. Bijna alle SDS bestanden op NL en GB na gewist.
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
Vreemd, heb ik iets verkeerd gedaan dan?
Via Discovercare de update uitgevoerd en nu staat er maar 7,9 Gb gebruikt op het Sd-kaartje van 16Gb
Totaal geen probleem met updaten en het ging ook automatisch.
Heb ik nu wel de correcte update te pakken dan? :smiley:

Ohja, die Flitspalen download, mag die op dit zelfde kaartje erbij gezet worden?
Die Discovercare geeft steeds foutmeldingen. Dan maar met de hand.
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
Maar alles werkt wel, zie wel een verschil in de versie-informatie.
De mijne heeft BH op het eind en de andere Forummers hebben BK op het eind.
Misschien de afgeslankte versie?
IMG_4721.jpg
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Maar alles werkt wel, zie wel een verschil in de versie-informatie.
De mijne heeft BH op het eind en de andere Forummers hebben BK op het eind.
Misschien de afgeslankte versie?
IMG_4721.jpg
ja idd, als ik me niet vergis is de BH de bundle 2 (klein Europa), en de BK bundle 1 (groot)
de flitspalen zet je best op een andere kaart, en eens die in het systeem ingevoerd blijven die er op staan, dus dat kaartje mag er terug uit.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Leuk
Waarderingen: MHPolo
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!