wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Niet vandaag, maar morgen;

M'n polo eens een goede wasbeurt geven in de wasbox, uiteraard met eigen sop en emmer en microvezel spons. Misschien daarna nog even waxen, maar dat is afhankelijk van de drukte in de wasbox en het weer.

Is namelijk wel eens voorgekomen dat iemand een half uur zijn auto stond te poetsen in de wasbox, en er inmiddels een hele rij toeterende auto's stond te wachten omdat ie te uitgebreid bezig was. Waxen en poetsen moet buiten de wasbox eigenlijk.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
En met welke zou ik welke LED lamp zou ik wel doorkomen ?
Er staan hier een aantal topics op het forum waar heel veel sets genoemd worden.
Even zoeken:)

Maar ik blijf van mening dat LED of Xenon in een normale koplamp(reflector) nooit een mooi lichtbeeld geeft.

Ik heb koplampen met een Lens en ik heb een perfect lichtbeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: ultras3434
De Polo eens flink verwend in de wasbox. Alles netjes afgedroogd met drooghanddoek. Hierna de auto volledig gewaxed. Was even spannend of het niet zou gaan regenen.

Op de foto in de wasbox is nog geen wax aangebracht, puur gewassen.

Voor mij de eerste keer dat ik zo uitgebreid heb gewassen en gewaxed!

Blijkbaar rook de lak zo lekker dat de bijen en wespen er ook van genoten :)
 

Bijlagen

  • 20200829_152224.jpg
    20200829_152224.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 54
  • 20200829_152151.jpg
    20200829_152151.jpg
    988.5 KB · Weergaven: 61
  • 20200829_152133.jpg
    20200829_152133.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 61
  • 20200829_134024.jpg
    20200829_134024.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 61
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Iemand heeft zojuist tegen mijn auto aangereden (ik was gewoon geparkeerd). Er is een briefje achtergelaten met zijn/haar kenteken.. dus maandag ff verzekering of waarborgfonds bellen.

Nou wat heb ik gedaan foto gemaakt van de schade:mrgreen:

20200829_180740.jpg
 
VW Polo AW |  Highline Business R  95PK 
  • Wow
Waarderingen: Ruud9N
Iemand heeft zojuist tegen mijn auto aangereden (ik was gewoon geparkeerd). Er is een briefje achtergelaten met zijn/haar kenteken.. dus maandag ff verzekering of waarborgfonds bellen.

Nou wat heb ik gedaan foto gemaakt van de schade:mrgreen:

20200829_180740.jpg

Au! Tegenwoordig geen naam/tel nr. meer op briefjes? Wel makkelijk, als de verzekering het rechtstreeks afhandelt met hun
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Vandaag de dimlichten vervangen voor halogeen 5000k van Philips. Deze: https://nl.aliexpress.com/item/33031736200.html?spm=a2g0s.12269583.0.0.40d61e7cWBx1oy

Ik wilde geen led, aangezien dat hier, hoewel oogluikend toegestaan, formeel niet mag. Zie ik pas na bestelling dat volgens de verpakking deze lampjes alleen in Japan gebruikt mogen worden.:confused:

Halogeen lampjes met een blauwe folie eromheen heb ik niet zo'n goede ervaring mee. Bij de action verkopen ze ook Intense Xenon Look, met blauwe folie, weliswaar minder blauw. Je ziet niks blauws/wits als de lampjes aan staan. Gewoon nog steeds wit-geel licht. Misschien minder dan OEM wit-geel.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Netjes, dat briefje; gebeurt helaas zelden en dan heb je het nakijken
Klopt. De bumper van de BMW van m'n pa is twee weken geleden dusdanig kapot gereden terwijl hij geparkeerd stond, dat de hele bumper vervangen moet worden, á €1000,-. Geen briefje, niets. Daar gaat je no-claim..

Halogeen lampjes met een blauwe folie eromheen heb ik niet zo'n goede ervaring mee. Bij de action verkopen ze ook Intense Xenon Look, met blauwe folie, weliswaar minder blauw. Je ziet niks blauws/wits als de lampjes aan staan. Gewoon nog steeds wit-geel licht. Misschien minder dan OEM wit-geel.
Zijn die van de Action ook van Philips? Ik heb deze net even in daglicht aan gehad en ik moet zeggen dat ze wel echt een groot verschil in witheid hebben ten opzichte van de OEM halogeenlampjes.
 
De Polo eens flink verwend in de wasbox. Alles netjes afgedroogd met drooghanddoek. Hierna de auto volledig gewaxed. Was even spannend of het niet zou gaan regenen.

Op de foto in de wasbox is nog geen wax aangebracht, puur gewassen.

Voor mij de eerste keer dat ik zo uitgebreid heb gewassen en gewaxed!

Blijkbaar rook de lak zo lekker dat de bijen en wespen er ook van genoten :)


Je bent de kentekenplaten vergeten.... zijn nog smerig :mrgreen:
 
  • Haha
Waarderingen: Ruud9N
Klopt. De bumper van de BMW van m'n pa is twee weken geleden dusdanig kapot gereden terwijl hij geparkeerd stond, dat de hele bumper vervangen moet worden, á €1000,-. Geen briefje, niets. Daar gaat je no-claim..


Zijn die van de Action ook van Philips? Ik heb deze net even in daglicht aan gehad en ik moet zeggen dat ze wel echt een groot verschil in witheid hebben ten opzichte van de OEM halogeenlampjes.

Nee, zijn niet van Philips. Van Dunlop geloof ik. Maar natuurlijk zit er wel kwaliteitsverschil.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Er staan hier een aantal topics op het forum waar heel veel sets genoemd worden.
Even zoeken:)

Maar ik blijf van mening dat LED of Xenon in een normale koplamp(reflector) nooit een mooi lichtbeeld geeft.

Ik heb koplampen met een Lens en ik heb een perfect lichtbeeld.

Vandaag mn setjes 2x h7 en 1x h8 binnen gekregen uit china, en mijn lichtbeeld is PERFECT. Verklaar dit eens Robin?

IMG-20200829-WA0045.jpeg20200829_211929.jpgIMG-20200829-WA0022.jpeg20200829_214041.jpg

Zo lang je leds op precies dezelfde plek hun licht schijnen als halogeen pitjes, zoals de mijne, is je lichtbeeld nagenoeg perfect. Mensen moeten gewoon eens stoppen met zomaar vanalles in hun koplamp te proppen zonder enig verstand ervan te hebben. Ik was 120 euro kwijt totaal voor 3 setjes, zolang je weet wat je koopt hoeft het totaal geen probleem te zijn.
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N en ultras3434
Iemand heeft zojuist tegen mijn auto aangereden (ik was gewoon geparkeerd). Er is een briefje achtergelaten met zijn/haar kenteken.. dus maandag ff verzekering of waarborgfonds bellen.

Nou wat heb ik gedaan foto gemaakt van de schade:mrgreen:

20200829_180740.jpg
Super netjes van het kaartje, je dient de schade te melden bij je eigen verzekering zodat ze het kunnen verhalen op de verzekering van de tegenpartij de waarborgfonds gaat je dat ook vertellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ultras3434
@BlackDiesel Heb je ook al iemand tegemoet laten rijden en beoordelen.
Op deze foto’s zie je geen strooilicht, ga maar eens voor een muur staan op een paar meter afstand..

Je kan ook een goeie set hebben, maar via alie geloof ik daar niet in

"Via alie geloof ik daar niet in"

Waar geloof je dan wel in? 100% van de in Nederland te kopen led setjes komen van aliexpress, zo iets heet dropshipping, gebeurd meer dan je denkt. Van t10, p21w, tot h7. Vergelijk de topledverlichting ledjes maar eens met de "iJDM" ledjes op ali. En de "supergoede ultradeluxe in eindhoven gemaakte" ledjes van HiloX.eu met de EKlight ledjes. Vaak voor 1/3 van de prijs EXACT dezelfde ledjes van hetzelfde merk. Maar in die van de nederlandse webwinkel afkomende ledjes geloof je zeker wel? Lol.

Zoals ik al zei, als je weet wat je koopt weet je wat je koopt.

Ik heb een APK keurmeester naar mijn lichtbeeld laten kijken en zijn oordeel was "perfect". Zoals je op de foto ziet zitten de ledjes precies op dezelfde plek als waar bij een halogeen lamp het gloeispiraaltje zit. Verkeerd lichtbeeld is op deze manier praktisch onmogelijk als je de ledjes naar 3 en 9 uur laat wijzen.
 
Laatst bewerkt:
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: ultras3434
Iemand heeft zojuist tegen mijn auto aangereden (ik was gewoon geparkeerd). Er is een briefje achtergelaten met zijn/haar kenteken.. dus maandag ff verzekering of waarborgfonds bellen.

Nou wat heb ik gedaan foto gemaakt van de schade:mrgreen:

20200829_180740.jpg
Weet je zeker dat de partij die schade heeft toegebracht aan je Polo het briefje heeft achtergelaten? Vriend van me heeft ook al eens een briefje met kenteken op de voorruit gevonden, bleek dat mensen die het gezien hadden snel het kenteken hadden opgeschreven en dit op de voorruit hadden geplaatst. Daarna begon het welles/nietes spelletje. Uiteindelijk niets vergoed gekregen, door gebrek aan bewijs dat het inderdaad die auto was. :oops:
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
  • Leuk
Waarderingen: Jorie
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!