Verbruik Bluemotion

Ja, ik heb een paar keer de 1000km gehaald.
De laatste tijd is de wagen heel zuinig. Zal wel aan het warme droge weer liggen. Een ritje Doetinchem-Apeldoorn ging laatst voor 1 op 35. Dat was midden in de nacht zonder verkeer op straat.
Vandaag overdag een retourtje Apeldoorn-Kesteren-Apeldoorn voor 3,4 Liter/100km. (A50, A15, en wat landelijke wegen) En dat zonder achter vrachtwagens te hangen.
 
ja zorg er maar voor dat je dan nog een jerrycannetje in je achterbak hebt Stick Out Tongue want dan ben je redelijk met vuur aan het spelen hahaha maar soms als het op 0 km staat en je gaat tanken dan gaat er maar 42 liter in wat betekent 3 Liter over? het zou beter zijn als je zo'n peil stok zou hebben voor je benzine ofzo...
die boordcomputer is zo te zien toch nog beetje fake...maar ik denk dat ze dat doen zodat jij niet helemaal stil staat Stick Out Tongue
 
lol... 't is een BlueMotion....
gemiddeld verbruik hier op het forum licht zo rond de 1/22. Als je dan nog 3 liter over hebt, kun je nog ongeveer 66KM rijden hoor :mrgreen:

maar zal binnekort ook mijn ervaringen vermelden Big Grin
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
ja altijd als ik tank dan gaat er max maar 42 liter erin...dus betekent dat er altijd nog 3 liter erin zit...denk dat je heel ver kan pushen met de bluemotion maar meer als 1000km is het mij nog nooit gelukt...
Wie-o-Wie gaat de 1100km een keer halen ;)?
 
Ik ben vast de laatste van wie jullie het verwachten maar ik ga het eens proberen Stick Out Tongue Ga eens bewijzen dat cruise control niet de boosdoener is van hoger verbruik!

[attachment=0:1p47c2jd]18052011039.jpg[/attachment:1p47c2jd]

Ben benieuwd of het zo blijft Stick Out Tongue Je moet echt als een ouwe lul rijden Stick Out Tongue
 
Dat laatste stukje tank gaat bij nagenoeg alle auto's erg snel is me opgevallen... Bij m'n oude swift was de laatste kwart goed voor 100km waar de eerste driekwart probleemloos 600km waren. Bij de polo hetzelfde verhaal, eerste stuk gaat het traagste maar zodra die het laaatste kwart streepje bereikt heeft heb ik niet veel speling meer... De volvo 850 van m'n vader dito, de nissan micra van m'n moeder ook...

Denk dat het te maken heeft met de vorm van de tank... Middelste stuk is logischerwijs het breedste en ik weet niet of de brandstofmeter daar rekening mee houd, lijkt er sterk op van niet in ieder geval :)
 
Uiteindelijk 950km op 44L :lol: BALEN! Maar zo rijden houd ik niet vol dus rij nu maar weer normaal 1:20 Stick Out Tongue

De 950km bestond voornamelijk uit korte stukjes snelweg, binnendoor en 2 weken vakantiestilstand Stick Out Tongue
 
Na vrijdag de auto uit Autostadt te hebben opgehaald, de resultaten tot nu op de boordcomputer...

tellerstand: 596KM
gemiddeld 4.7L /100km (1 op 21.2)

trip 32km naar werk
4L / 100km (1 op 25)

Volgens mij nog best netjes...
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
Een interessant overzichtje van per wanneer welke auto's niet meer BPM vrij zijn op basis van de nieuwe belastingmaatregel op zuinige auto's:

Hier op Autoblog.

BM zoals bekend per 1 januari 2013.
 
Ik ben begonnen met ulta-zuinig rijden...dus als jullie een zwarte polo met 95 km/uur op cruise control over de snelweg zien gaan, dan ben ik het Stick Out Tongue
Ook ver vooruit kijken, laten rollen in versnelling (in zn 5 remt ie amper af maar verbruikt niks).

182 km gereden en tank nog helemaal vol volgens meter. Hij geeft aan dat ik pas over 1000km hoef te tanken.

full-1.jpg


Waarom duurt het zo lang...ik wil weer scheuren! Normaal haal ik 600 km op een tank ;)
 
Ik sta nu op 730km en kan volgens computer nog 340km rijden... :) En toch staat brandstofmeter nog op helft?! :?:

Dit is wel bij 2000 rpm opschakelen en op snelweg aan de ondergrens van max snelheid (dus 96 op klok waar je 100 mag, 107 op klok waar je 120 mag). Behalve als ik haast heb of mijn broer in de auto rijdt (die gast gewoon).

Meer dan 1000km is dus zeker te doen :)
 
Ik heb nu 2000 KM gereden met de BM, en gemiddelde van de tankbonnen (2x tanken) is nu 1/23.5 Nu heb ik hem wel rustig ingereden de 1e 1000KM, en tot de 1500km niet echt veel gas gegeven. Nu trek ik snel op, en als ik de snelheid heb bereikt, in de hoogst mogelijke versnelling, en gewoon je voet op 1 plek vast houden.. dan rijd is naar mijn inziens het zuinigst :mrgreen:
ik zie dan ook heel vaak 3,3/100 of minder staan (vooral in de stad) 50 in z'n 5 met een heel klein beetje gas, rijd ie 2.0/100 ;)
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!