Verbruik Bluemotion

KYC

Nieuw lid
2,027
0
0
Ok er waren meerdere topics geopend, maar volgens mij niet specifiek voor de bluemotion bij deze dan:

Heb ff me post WEER verplaatst (stond eerst in GTI topic)

[resize=600:ko0zwvnz]http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/197493_10150256818028275_647998274_9304049_8303181_n.jpg[/resize:ko0zwvnz]

Ik ben denk ik toch redelijk to the max gegaan hier...
toen ik ging tanken ging er 42L erin dus dat zou betekenen dat er nog 3L in zat? ik zou theoretisch gezien nog 50km door kunnen rijden maar durfde die risico niet aan :roll:
Heb helaas de 950km niet gehaald maar 900km is vooralsnog een goede prestatie.

EDIT:
Ik kon er niet tegen dus dit is weer een 2e Test
ik MOET en ZAL die > 1000km halen
Maandag getankt en ik heb nu al 260km gereden boordcomputer geeft aan dat ik nog 900 km kan rijden dus dat zou betekenen dat ik eindig op 1160 km op 1 tank...eerst zien dan geloven...op snelwegen probeer ik zoveel mogelijk 1 op 25-30 te rijden...maar de snelheidsmeter gaat telkens richting de 80-90...het is echt heel vermoeiend om zo te rijden >_<
 
Toch waardeloos dat de reclame code commisie VW niet op de vingers heeft getikt.
Ze zeggen op hun site dat de BM -gemiddeld- 1 liter op 30 km rijdt.
Dit wordt in de praktijk never gehaald voor zover ik gezien heb.

Waar is die linkerknop voor naast de 0.0/set?
 
oh dat is een soort van setup button om je klokje in te stellen Big Grin
als je verder drukt kun je ook zien wanneer je onderhoud is (met zo'n wrench icoontje)

1 op 30 is heel moeilijk te halen...ultimate challenge om die rijstijl vol te houden ;)
 
Ik ga hier ook maar eens aan mee doen, volgende week moet ik nog een aantal keer op en neer naar school en naar PON dus dat komt zeker goed!. Ik ga als een heilige rijden. Alleen kan ik me NOOIT inhouden als ik word gepasseerd door iets als een Materia, Cube, Pixo, Aygo of een Kededdilac uit '93 Stick Out Tongue .
 
@MyPoloCandy
ja of je ziet een mede Polo Bluemotion rijder je voorbij rijden met 150km/u
totaal niet motiverend!! :evil:
Op hoeveel staat jouw teller nu + nog te rijden km's?

teller staat op 360km nu boordcomputer geeft 840km aan als nog te rijden km's
Still going strong Aw yeah! :twisted:
 
Ik heb helaas mijn trip niet gereset, en nog nooit het verbruik bijgehouden. Maar ik ga Vrijdag tanken en vanaf dan ga ik het bijhouden, even een post-it plakken op mijn dashboard anders vergeet ik dat weer Stick Out Tongue .

1:30 is trouwens wel écht lekker hoor, 1000 km op één tank! :shock:

Dat kan ik sowieso vergeten..
 
heb je zo'n nerveuze rijstijl dan Stick Out Tongue? één Aygootje en je bent opgejaagd :lol: ??
hahaha ja ik rij elke dag A4 --> A9 --> A2 met gemiddeld 1 op 27-28...ik sta er soms van te kijken hoe zuinig een Bluemotion KAN zijn als je als een oma gaat rijden (ach je doel is van A naar B toch?? in Slowmotion kan dat ook ;) )
het is vooral met je rechtervoet spelen...en vooral geen Cruise control gebruiken

EDIT: ben benieuwd wat jij gaat scoren MyPoloCandy Stick Out Tongue probeer voor die 1K op 1 tank te gaan ;)
 
Vind het knap dat jullie die resultaten kunnen bereiken. Nu ben ik nog maar korte tijd bezitter van een BM en heb nog maar één keer getankt en dat was al bij 772 km. Heb er weer ca. 40L bij in moeten gooien. Hiermee kwam ik uit op een verbruik van 1:19,2. Als ik de boordcomputer moet geloven moet ik over 100km weer tanken. Ik zal dan in de 800 uitkomen. Misschien haal ik net de 1:20. Ben zeker niet teleurgesteld mijn vorige auto (uiteraard VW) reed 1:14 en in koude dagen 1:12.

ps. rij met name stadsverkeer.
 
ja ik rijd echt als een OMA tegenwoordig...alles om die fabriekscijfers één keer te halen Stick Out Tongue maar als ik zelfs 1100 haal dan is dat wel heel hardcore...

als je stad rijd dan is 1 op 20 denk ik wel normaal...

nu daag ik de rest van MyPolo forum uit :twisted: hoeveel gaan jullie halen met je Polo 6R Bluemotion Big Grin ?
 
Binnenkort staan er nog wat reisjes gepland naar andere kant van het land en over de landgrens heen, ben benieuwd hoe die het dan gaat doen. Zal het verbruik zeker bij houden, en het gaat op een duur ook een sport worden ;) Misschien wordt het in de toekomst meer gevraagd dan "Hé Dude ! Hoeveel horse powertjes heeft die van jou man! " ;) ;) ;)
 
je hebt waarschijnlijk veel met cruise control gereden ;) 1 op 20-21 zo iets?
maar het kan altijd beter idd
Ey jij bent toch van die Vwpolo.nl/Forum site Stick Out Tongue? ik had nog iets over audio aan je gevraagd hahaha
 
Ja, cruise is heeerlijk, moet zeggen dat ik er verslaafd aan raak.
verbruik kan nog veel beter, heb vaak dat ik toch nog wel even stevig doortrek, en sta vaak in de file op de A13.

Wanneer gaat iedereen tanken? ... als mijn rijbereik 10km aangeeft ga ik tanken, maar heb het gevoel dat er veeeeeel langer mee doorgereden kan blijven worden, maar durf dat niet zo goed Stick Out Tongue ( 1.2 TDI)

enne, had je vraag gezien, en heb het ook vandaag pas beantwoord ;)
 
@Coolkast
check op pagina 1 ik heb op 20km pas getankt toen had ik nog steeds 3Liter over in me auto...naja met correctie maybe 2Liter...je zou nog eventjes door kunnen rijden maar dat is wel erg to the max.

ik ga mijn huidige tank nu helemaal tot 10km rijden denk ik...en dan ga ik toch wel tanken...durf het niet meer aan haha zometeen sta je stil op de snelweg Stick Out Tongue
 
Mijn toevoeging tot dit topic ook maar even dan Big Grin

1 op 28,5L is nu het gemiddelde verbruik wat ik behaal met de BM, zoals je ziet moet mijn BM nog "inrijden". Het verbruik zal nog wat extra moeten dalen zodra de teller op de 10K staat.
forum


How to:
Voor meer informatie en mijn rijstijl kun je dit topic doorlezen, er staat ook wat youtube filmpjes bij ter demo: viewtopic.php?p=14967#p14967

Cruise control niet meer gebruiken. CC wil namelijk de snelheid vast houden en dat kost heuveltje op erg veel energie waardoor het verbruik stijgt. Dit kun je beter controleren met je voet op het gaspedaal.

- 100KM/u constant op de snelweg in de Polo BM!
http://www.youtube.com/watch?v=-km7yPTOKXw
 
KYC zei:
ik ga mijn huidige tank nu helemaal tot 10km rijden denk ik...en dan ga ik toch wel tanken...durf het niet meer aan haha zometeen sta je stil op de snelweg Stick Out Tongue
FYI: Ik zou de tank niet bewust gaan leeg rijden. Bezinksel van het diesel in de tank en andere vervuiling wordt dan het brandstof filter ingezogen met alle issues vandien. Als je het vaak genoeg doet loopt je filter vol met vervuiling en gaat de motor bokken.
 
SkyBuMp zei:
KYC zei:
ik ga mijn huidige tank nu helemaal tot 10km rijden denk ik...en dan ga ik toch wel tanken...durf het niet meer aan haha zometeen sta je stil op de snelweg Stick Out Tongue
FYI: Ik zou de tank niet bewust gaan leeg rijden. Bezinksel van het diesel in de tank en andere vervuiling wordt dan het brandstof filter ingezogen met alle issues vandien. Als je het vaak genoeg doet loopt je filter vol met vervuiling en gaat de motor bokken.

oh dat wist ik niet eens...anders bij 30km tanken dan?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!