Verbruik Bluemotion

Oh ja wat doen jullie op de snelweg...ik slipstream vaak achter een vrachtwagen...ik weet niet of dat veel effect heeft op het verbruik??

haha jij hebt nog een 6n2 GTI om je honger te stillen zeker ;)
 
is dat zo? dat ziet niemand toch? of zijn daar echt spelregels voor geschreven voor leasebakken met reclame? naar mijn weten doen mensen dit om de eigen bijdrage niet hoeven te betalen toch? dan betaal je alleen de bijtelling nog? of betaal je deze ook helemaal niet (damn cheap rijden dan!!)
 
nee was minder erg, gewoon een weggebruiker die vond dat ik blijkbaar hem sneed, dus dat hij daadwerkelijk de moeite nam om te mailen maakt me het meeste zorgen...
blijkbaar zijn er nog mensen in het land die als er nu een oorlog zou uitbreken bij de nsb zouden gaan.
 
Is CC zo slecht dan?. Ik rijd ALTIJD met CC aan, ja ja behalve in de stad ;) .

Tsja.. wat is een nerveuse rijstijl?. Ik ben geen aso die zich druk zit te maken om wat anderen doen. Ik probeer wel altijd overal als eerste weg te zijn, en als ik nog net dat stoplichtje mee kan pakken ten koste van de maximum snelheid, zal ik dat ook doen :oops: . Maar rechts inhalen, bumperkleven, toeteren etc daar ben ik niet van Stick Out Tongue .
 
Erg leuk topic dit! Ik moet dan ook zeker even reageren :)

Om 1000 km op 1 tank te halen heb ik toch wel een aantal problemen:

1. Ik rij veel (>50%) snelweg, en dus ook altijd 120 km/h.
2. Ik gebruik wel de CC.
3. Ik tank altijd bij een vast tankstation, waar ik vaak 1x per 200 km (ofwel 1x per dag) langs rijdt.
4. Er zit nog iets van een trekhaak aan mijn auto die regelmatig wordt gebruikt...

Om dan toch maar even wat over mijn verbruik te roepen.
Laatste keer 931 km en 40 liters
Daarvoor 909 km en 36,50 liter (daarmee had ik dus wel de 1000 km kunnen halen)

Genoemde tankbeurten in de km. standen rond 45 a 46.000

Ik ben tevreden over het verbruik. Het schommelt dagelijks tussen Rond de 1:23 en 1:27 met toch redelijk wat snelweg etc.

Heb ooit wel eens netjes slipstreamend etc. etc. naar huis gereden, toen kwam ik op 3,3L op 100 km uit over 100 kilometers.
 
yeah slipstreamen helpt wel degelijk merk ik...je gaat in ieder geval niet omlaag in de snelheid als je te weinig gas geeft (maximaal wat je eruit perst)

maar ik ben benieuwd wat je volgende tank beurt is (die van MyPoloCandy ook trouwens)...keep us posted ;)
 
net getankt en je kan 490 rijden :shock: ?? jij rijd dan zekers weten geen 100km/u op de snelwegen...ook trap die pedaal niet zo diep in...dat maakt heel veel uit ;) trouwens ik zie in je signature black striping staan? wat ga je precies doen?

op welke snelwegen rijd je? ik heb vandaag op de A1 moeten rijden EEN RAMP I TELL YOU stom 2 banen...en al die kut auto's bij elkaar komen...kansloos!!!...me verbruik schoot omhoog vanwege al die KUT FILES!!! ik was best pissed, omdat ik juist met een testje bezig was om zo zuinig mogelijk te gaan... :evil: maar goed vooralsnog ga ik me best doen om het te halen
 
Tsja.. ik weet niet waar de boordcumpu die waarden op baseert.. Ik rij serieus niet als een gek ofzo Stick Out Tongue .

Achja, morgen moet ik naar een VW dealer in Belgie dan kan ik het verbruik mooi meten. Ik ga echt als een bejaarde rijden! ;) .

Over die 'striping' ik heb het er vanmiddag op geplakt, het is iets minder uitbundig dan ik in eerste instantie in gedachte had. Ben toch maar tot de conclusie gekomen dat stickeren echt vakwerk is Stick Out Tongue . Zal de foto's zo nog even uploaden!.
 
@MyPoloCandy
ahhhh je hebt een TSI ik dacht dat je een bluemotion had :lol:
maar 600km ofzo voor een TSI is dat ongeveer normaal?

geen wonder dat je er niet tegen kan als die stomme 107/Aygo/Pixo/Panda's je inhalen...dat ding kan KNALLEN als de pest...ik zou het ook niet kunnen als ik een TSI had...
 
Wat zegt de fabrieksopgave 1:22 ongeveer?, Dat lijkt me sowieso onhaalbaar. Autoweek zegt 1:19 dus dat zou betekenen 760 kilometer op één tank, ik zeg onmogelijk maar hé we zullen zien ;) .
 
in ieder geval is het wel elke dag smullen met die Xenon en DVDtjes kijken :eek: :eek: !!
ik wou dat ik ook zo'n Zenec ding had kon ik ook dvd's kijken ... :oops: maar is dat niet inbraakgevoelig :shock: ??

het ziet er in ieder geval wel dik anders uit dan een RNS ding...was de inbouw moeilijk?

Ontopic: hmmm 1 op 19 maybe erg optimistic...maar ik denk dat jij 650max kan rijden??nu weet ik niet precies wat je rijstijl is maar goed...is een wilde gok Big Grin gelukkig rij ik Diesel en geen benzine...ik zou me blauw betalen man :?
 
MyPoloCandy zei:
UPDATE: Vanavond getankt, de computer gaf aan dat ik nog 490km kan rijden. Ik weet niet of dat nou gebaseerd is op mijn rijstijl.. Stick Out Tongue
Hmmm, da's wel vreemd inderdaad, als ik mijn TSI voltank geeft de boordcomputer 700km aan. Heb 'm nog nooit helemaal leeg gereden maar als ik niet minimaal 650km haal op een tank baal ik stiekem altijd een beetje.
Doe zelf geen 'gekke' brandstofbesparende dingen zoals slipstreamen of met minder dan de maximumsnelheid rijden maar probeer volgas en al te sportieve acceleratie ook wel zoveel mogelijk te vermijden.

Moet wel zeggen dat ik met de huidige brandstofprijzen dus rustiger ben gaan rijden, maar ik mis de pret van het betere gooi- en smijtwerk :-(
 
@Weem
Ik denk dat de lol al snel af is als je om de 500km moet gaan tanken idd...en met die huidige benzine prijzen omg...is gewoon te ernstig om dat te betalen >_<
wat je zelf zegt volgas en sportieve acceleratie is uit den boze, want dan stijgt het verbruik onwijs...

km stand staat bij mij bijna op 600km en hij geeft aan dat ik nog 600km kan rijden...erg optimistic natuurlijk dat ik nu ga zeggen dat ik 1200 ga rijden, maar goed soms als ik echt 50km lang met 1 op 30 op de teller heb gereden dan zie je de boordcomputer omhoog gaan (hoeveel je nog kan rijden) dat geeft altijd weer een lekker gevoel hahaha

Ik durf hardop te zeggen dat dit goedkoper is dan treinreizen!!! ik moet elke dag van Hoofddorp naar Utrecht en per dag ben ik wel met retour 14-15 euro kwijt (gezien ik ook geen kortingskaart heb moet ik de volle pot betalen).

even vanuitgaande dat je 1.32 euro tanked bij Shell (ik tank altijd bij Shell Albert Schweitzerdreef in utrecht :mrgreen: ) met de huidige rijstijl is het ongeveer 4.5Liter per reis = 4.95 euro

dit compenseert zekers weten wanneer je dat laatste stukje door de stad moet (naar je werk ofzo) dan mag je wel wat onzuiniger zijn omdat je de snelwegkilometers spaarzaam hebt afgelegd.
 
Gisteren op weg naar huis echt even op mijn rechtervoet gefocused.

- Afstand 210 km + file van een half uur + 5 km stad
- Tegenwind
- Ventura chip
- Gemiddelde snelheid rond de 90 (gewoon 100/120 waar het kon)

4.1L op 100 KM

Ik heb ook 5 minuten achter een vrachtwagen "gekleefd" Dat was echt cheap, zo'n 2.4 tot 2.8L per 100KM gaf de BC aan.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!