Verbruik Bluemotion

ja spaarzaam style rijden is echt vermoeiend...
het max wat je kan halen is denk ik 1100-1200km op één tank, maar dit hou je nooit vol omdat je die downhill/uphill techniek moet toepassen en geen Cruisecontrol
je krijgt na een tijdje echt een lamme poot van.

Onder normaal gebruik is 900km redelijk normaal

@MyPolyCandy
ik heb van het weekend weer een gratis volle Diesel tank gekregen dus ik heb SUPER ONZUINIG gereden afgelopen zaterdag...met 170km/u over de A2 en A58 :oops: dus ik ben een beetje een ZUIPmotion geworden haha als ik weer een volle tank Diesel erin gooi dan ga ik weer Bluemotion worden ;)
 
vandaag net weer een volle tank erin gegooid 36liter in totaal (kon nog best lang door rijden maar ja had geen zin tot het lampje weer begon te branden)
ik ga proberen weer wat zuiniger te rijden maar ja ik rij echt niet veel anders dan normaal en ik haal 900km met gemak...de 1000km haal ik echt alleen maar als ik heel goed me best doe.
 
ja ik heb de 1000 maar 1x gehaald maar dat is zo vermoeiend rijden dat ik er maar mee gekapt ben...ik hou van Cruisecontrol hahaha dan maken me die paar extra shizzle euro's me niet meer uit we rijden al zo uber goedkoop dus ja ;) het hoeft niet totally gratis te worden Stick Out Tongue (wat als dat zou kunnen he? goedkoper dan OV...hahaa)
Massaal naar de Polootjes
 
Mijn 6R BM reed gemiddeld 1 op 25 tussen juni 2010 en nu.
Nou het warmer is rijdt hij sensationeel veel zuiniger dan in de winter.

Ik rij vaak traject Apeldoorn-Doetinchem en terug. (90km) In de winter mag je blij zijn met 1 op 21. Nu met die warme dagen rij ik 1 op 30 en ook al een keer 1 op 31. In dat traject zitten veel plattelandswegen van 60 en 80km/u, 3km autobaan, en veel dorpsverkeer. Dus toch wel veel optrekken en afremmen.

Rijstijl: Bewust zuinig, maar nooit andere mensen ophouden. Dus waar je 80 mag heb ik 87 op de teller, bij 50 heb ik 55 op de teller, etc.
Bij langzame trajecten (50 of 60) gebruik ik de cc als de weg vlak is, en de cc gaat er af bij hellingen. Ik rij wel met het raam open. Dus het kan nog zuiniger, maar dat gaat dan ten koste van het comfort.

Mijn verbruik hou ik sinds 4 tankjes geleden bij op http://www.spritmonitor.de
 
mijn bluemotion in niet zo zuinig...
IMG_20110419_203951-1.jpg


:lol:
was na een ochtend vol file en een terugrit van 140km/uur als een echte sjonnie ;)
 
DAAR IS DIE DAN!!! HET MAGISCHE MOMENT OM 1:00 SNACHTS na Fast & the Furious 5 gekeken te hebben HAHA

DE 1000Km's op 1 45Liter Tank Big Grin ik wist wel dat ik het kon en vandaag heb ik het waar kunnen maken
[resize=600:2picta02]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/221626_10150290291918275_647998274_9623132_5302046_n.jpg[/resize:2picta02]

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
@BlueBlueMotion dan ga je dat denk ik wel halen die 1000km als je die rijstijl zo hanteert...ik heb daarnet getankt en er ging 42,20 Liter in...blijkt dat ik toch nog wat langer kon door rijden maar goed you never know
Ik was al redelijk to the max gegaan...verder dan dat durfde ik niet te gaan
 
Ik zou de tank niet keer op keer plat gaan rijden omdat je dan grote kans hebt dat bezinksel in de tank je brandstoffilter gaat vervuilen. Opgegeven moment wordt dat gewoon aan gezogen met alle issues vandien. Je motor kan er van gaan bokken omdat de toevoer van diesel lekker verloopt.

Zal straks eens kijken wat de stand nu is, moet binnenkort wel weer tanken!
 
SkyBuMp zei:
Ik zou de tank niet keer op keer plat gaan rijden omdat je dan grote kans hebt dat bezinksel in de tank je brandstoffilter gaat vervuilen. Opgegeven moment wordt dat gewoon aan gezogen met alle issues vandien. Je motor kan er van gaan bokken omdat de toevoer van diesel lekker verloopt.

Zal straks eens kijken wat de stand nu is, moet binnenkort wel weer tanken!

Als het altijd doet maakt het niet veel uit hoor volgens mij. Mijn vorige auto tankte ik altijd pas op het allerlaatste moment, heb er nooit last van gehad. De Polo rij ik ook keer op keer leeg, er gaat nooit minder dan 40L in als ik ga tanken Stick Out Tongue Zelfs op 0km kan je nog rijden hoor haha! Amsterdam - Papendrecht op 2 kleine streepjes! Bijna bij het tankstation in Papendrecht aangekomen ging ie op 0km Stick Out Tongue Toen ging er 43L in.
 
Gewoon blijven doen als het werkt voor jou, het is maar een advies. Een kennis van mij deed het zelfde en zijn 2.0TDI begon te bokken zonder enige reden. Zijn diesel brandstoffilter zat keer op keer verstopt met allerlei meuk.
 
Sharky zei:
SkyBuMp zei:
Zelfs op 0km kan je nog rijden hoor haha! Amsterdam - Papendrecht op 2 kleine streepjes! aangekomen ging ie op 0km Stick Out Tongue

[offtopic mode on:]
Papendrecht?? Das mijn geboorteplaats!!
[offtopic mode off]

Persoonlijk rij ik nooit mijn tank leeg, zeker niet bij een wat oudere auto...Mij is altijd verteld dat onderin de tank rommel ligt en dat wil ik zeker niet richting mijn blok hebben...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!