Verbruik Bluemotion

OMG 2.4??
Slipstreamen geeft zo'n goede resultaat met de ventura chip zo te zien...das gewoon bijna gratis autorijden zeg :mrgreen:

Ik denk dat ik het toch wel ga doen zo'n Ventura Tuning chip vertrouw dat Racechip.de toch maar niet zo snel :roll: tenzij iemand anders "The Balls" hebt om het te proberen?
 
Sharky zei:
1:19 rij ik en dat vind ik prima zo! Zo geniet ik ook nog een beetje Stick Out Tongue

@Sharky
genieten as in met CC kunnen rijden? en knallen wanneer je wilt?
mja ik doe dit ook niet altijd...is te vermoeiend om elke keer zo te rijden...ik krijg altijd zo'n lamme poot van, omdat je gespannen achter het stuur zit...pfff wat ik allemaal niet doe om gunstigere verbruik te halen >_<
 
Hoezo is bij het gebruik van cc het verbruik hoger dan? Je rijdt toch gewoon met een stationair toerental op een vaste snelheid, en of je nou gas geeft via het pedaal of dat de auto dat zelf doet is toch eender?
 
weem zei:
Hoezo is bij het verbruik van cc het verbruik hoger dan? Je rijdt toch gewoon met een stationair toerental op een vaste snelheid, en of je nou gas geeft via het pedaal of dat de auto dat zelf doet is toch eender?

Heb je gelijk in
alleen als je veel heuveltjes hebt geeft die stomme Cruisecontrol heel veel gas bij :evil: vandaar dat ik het even niet gebruik...
na de test ga ik wel weer CC gebruiken
 
Heb jij misschien een dsg dan? Dan kan ik me voorstellen dat ie terugschakelt en hoog in de toeren gaat om snel weer op snelheid te komen bij bergop = hoger verbruik. Bij een handbak blijft ie in z'n 6 en maakt het dus niets uit of je zelf gas bijgeeft of dat de cc dat doet, ik merk althans niet dat ie bovenmatig veel gas geeft. Vandaar mijn verwarring.
 
weem zei:
Heb jij misschien een dsg dan? Dan kan ik me voorstellen dat ie terugschakelt en hoog in de toeren gaat om snel weer op snelheid te komen bij bergop = hoger verbruik. Bij een handbak blijft ie in z'n 6 en maakt het dus niets uit of je zelf gas bijgeeft of dat de cc dat doet, ik merk althans niet dat ie bovenmatig veel gas geeft. Vandaar mijn verwarring.

Ohh you betcha dat die CC veel gas bij geeft!!! ik heb het zelf getest :twisted:
nu kan ik geen keiharde cijfers aantonen, maar als ik met CC uphill ga dan zie ik 1 op 15 op de BC...als ik dan ga spelen met manual gasgeven dan haal ik toch zeker wel 1 op 23.

maar goed ik heb idd een Bluemotion (geen DSG) en geen TSI dus wereld van verschil in verbruik
vooralsnog Weem als je 650 haalt is dat al netjes voor een 45L tank...sommige Golf VI hebben 55L? en die halen hetzelfde...moet je eens nagaan hoeveel die Golfjes dan zuipen...niet bepaald zuinig
 
Mag ik ook meedoen met mijn Polo 9n3 Bluemotion uit 2009? 850 kilometer op een tankt gehaald mijn laagste verbruik punt ligt op ongeveer 95 / 100 ik heb dit gehaald toen ik voor mn werk een hele dag moest rond cruisen.

En ik weet zeker dat ik de 900 950 moet kunnen halen..
 
Zo ook weer even een reactie van mij....

Dit keer 919 km gereden, en toen ging er (met 2 liter overvullen) 37,9 liter in.
Komt neer op (de liters van het overvullen wel meegeteld) een verbruik van 4,1 liter per 100 km.

Dan de weergave van de boardcomputer vandaag....
SNC00330-1.jpg


En een paar kilometers later....
SNC00331-1.jpg


... en in de winter is het soms iets minder zuinig...
SNC00322-1.jpg
 
Ik zal mijn uiteindelijke verbruik ook even delen, let wel het gaat hier om de 1.2TSI. Aangezien wij geen eigen topic hebben :(

Ik heb echt mijn best gedaan deze keer, slipstreamen, rustig optrekken en niet te hard rijden. Uiteindelijk heb ik 687km gereden op één tank, helemaal vol tot laatste druppels. Alhoewel, niet de ALLER laatse druppel ;) .
 
Ik heb van het weekend getankt.

de teller stond op 887 km, kon nog 50 km rijden, zou dus uitkomen op 937 km.

Ik heb 42,2 liter getankt, dus had nog een kleine 3 liter over als het goed is!

Ik denk dat de 950 of 1000 km zo goed als niet te halen is, al lijkt het me geweldig om eens te halen natuurlijk.

Maar goed een verbruik van ongeveer 1 op 22 is natuurlijk niet slecht voor een gemiddelde, maar dat is nog lange na niet de 1392 km die verteld wordt!
Ik rij niet al te lange afstanden naar mijn werk, zo'n 22 km, en 80km wegen.
De ritten haal ik wel 4.1 l/100km.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!