Verbruik Bluemotion

Sinds ik op banden 205-45-17 rij is het gemiddelde enorm gedaald.
ik reed vroeger met orginele conti banden en velgen gemakkelijk 1op 26. en nu is het 1 op 21 geworden. en ik rij normaal, en af en toe op cruise control.
 
KYC zei:
Ik heb een rekensommetje gemaakt over 2011:
ik had mijn auto 13 Januari 2011 opgehaald...ik heb opgemerkt dat ik de maand Januari niet getankt heb omdat ik toen nog met de OV ging.

1599,19 Totaal Liters getankt
1,346 Euro Dieselprijs (gemiddeld genomen van alle tankbeurten)
2154,26 Euro's TOTAAL over 2011
7,59 Na hoeveel dagen tanken (Gemiddeld genomen van alle tankbeurten)
39 Aantal keren getankt

Maar wat is je verbruik, daar gaat dit topic over.
 
vwpolobm zei:
Sinds ik op banden 205-45-17 rij is het gemiddelde enorm gedaald.
ik reed vroeger met orginele conti banden en velgen gemakkelijk 1op 26. en nu is het 1 op 21 geworden. en ik rij normaal, en af en toe op cruise control.
Ja, dat doen brede banden inderdaad, mag toch geen verrassing zijn. Daarom wordt de Bm standaard op 185-60-15 geleverd.
 
De toename van het verbruik zit vooral bij korte ritten in de verwarming. Totdat de koelvloeistof 75 graden is, wordt de verwarming met een elektrische bijverwarming geregeld. Deze trekt 1000 Watt, dus de dynamo moet heel zwaar meedraaien om dat op te wekken. Vooral in de stad als je langzaam rijdt en veel stilstaat slupt dat brandstof.
Sinds ik dat weet gebruik ik eerst de stoelverwarming en pas als de koelvloeistof warm is de verwarming. Daardoor wordt de motor sneller warm omdat de verwarming geen warmte onttrekt en is mijn verbruik nu niet veel hoger dan in de zomer.
Mijn Defa voorverwarming verwarmt de koelvloeistof vooraf alvast tot 30-40 graden zodat je geen koude start hebt.
 
Ik zie de mensen wel eens rijden op een 120km snelweg met een vaartje van 80 á 90.
Begrijp wel dat je het overige verkeer hinderd en dat om 2 euro op een tank te besparen.

Als je nou een gewone Polo zou hebben gehad waar de fabriek een verbruik van 1:15 aan zou geven ga je dan ook zo langzaam rijden op de snelweg?

VW heeft ons voorgelogen en het mooier gemaakt dan het is 1:30 kan maar dan indoor en onder de ideale omstandigheden.
Ik haal gemiddeld 1:21 en heb me daar bij neergelegd en ja ik rij gewoon 120km/pu. waar het mag.
Het gaat om je rijplezier en ik heb geen plezier als ik dwangmatig te vroeg moet overschakelen omdat de boordcomputer dat vraagt.

Van de zomer ga ik er met een caravan achter naar Frankrijk dat zal wel 1:12 worden :)

zolang we geen houdersschapsbelasting betalen zitten we goed toch??
 
Ieder heeft zo z'n mening he, niks is goed of fout! Ik vind het juist een sport om zo zuinig mogelijk te rijden. En als ik lekker relaxed achter een vrachtwagen hang met 90 km/u heeft niemand daar last van. Na 30.000km zit ik op 1 op 24,3. En 1 op 30 is nooit beloofd, 3,4 liter/100km is 1 op 29,4. Maar dat ga je inderdaad nooit halen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!