Verbruik Bluemotion

@SilencerNL

vul jij je tank tot nok aan 50+Liter???
anders vind ik het wel knap dat jij 1200 km kan rijden :shock: dat haal ik never nooit...op 45Liter dan

@Bentley
ja 1 op 22 is een heel reeel getal...dan rij je ook gewoon lekker met Cruisecontrol en gewoon af en toe lekker gassen...heb je het meeste plezier ook in autorijden.
als ik heel goed mijn best doe dan haal ik 1 op 25...maar dat hou ik meestal nooit vol Stick Out Tongue
 
Vandaag heb ik voor de eerste maal getankt met mij BM.

Volgens de boordcomputer zou ik nog 170 km kunnen rijden, maar ik kon mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen naar het verbruik. :?:

Sow, daar ging ik dan naar het tankstation ( voor Roy, bij Minli in Landgraaf ;) ).

Ik had al 600 km op de dagteller staan, en vond het al helemaal te gek dat ik eigenlijk nog niet hoefde te tanken. In mijn vorige auto ( der Passat) zou ik bij deze km stand al getankt moeten hebben en al weer 100 km op de dagteller hebben staan. Gemiddeld reed ik met "der Passat" 1 op 11, wat me een actieradius opleverde van een 500 - 520 km. :!:

Dat vond ik destijds een hele prestatie van mezelf, en zag het dan soms wel als een uitdaging om te proberen zo zuinig mogelijk te rijden. Dit jaar had ik mijn persoonlijk record verbroken op weg naar Nürnberg. daar had ik gemiddeld 1 op 13,5 gereden, met een hondenaanhanger.
( niet zo verwonderlijk als ik het doe blijken als je bedenkt dat ik dankzij deze aanhanger de Deutsche Autobahn niet te volste kon benutten :twisted: )

Maar terugkomend op mijn eerste tank ervaring met mijn BM.
Toen ik bijna 2 weken terug de auto ging ophalen bij de dealer, grapte ik nog met mijn vriendin en de verkoper erover, dat ik bij het tanken moest opletten dat ik niet uit gewoonte de groene euro95 zou nemen :geek: . Met dat nog in mijn achterhoofd, reed ik dus naar bovengenoemd tankstation.

Daar aangekomen, zag ik dat 20.49u een gunstige tijd is om te tanken. Het was helemaal niet druk. Sterker nog, buiten mij, een scooter coureur en de meneer achter de kassa was er niemand aanwezig. Dus bij deze, 20.49u is een zeer geschikte tijd om te tanken als je haast hebt. Wellicht dat dit ook voor andere tankstations geldt. :ugeek:

Ik parkeer de auto netjes naast de pomp, en zoek naar het knopje om het benzineklepje te openen. Bij "Der Passat" zat dit onder aan de deur bij het kaarten vak......bij de Polo BM niet :? ...... Bij "der Golf V5" van mijn vriendin zit het in de middenconsole achter de handrem.....bij de Polo BM niet...... :?

In het dashboard kastje zit een knop voor de bandenspanning.. dit was bij jullie bekend ? :geek:

En als je op de achterbank zit, heb je daar in de middenconsole een handige bekerhouder, goed over nagedacht, echter als je met 2 personen achterin zit, is 1 persoon verplicht zijn flesje vast te blijven houden..... :geek:

Maar goed, allemaal handigheden die ik niet had verwacht te ontdekken bij een tankstation als je het knopje van de benzineklepje zoekt. :shock:

Om niet helemaal als een idioot uit te zien die niet weet waar het knopje van het benzineklepje zit, heb ik op een gegeven moment de gsm aan mijn oor gehouden, de scooter coureur was al naar mij aan het kijken, dus om het geloofwaardiger te maken dat ik ook echt bel maak ik ook nog maar een paar handgebaren in de lucht....gelukkig, hij loopt naar de kassa.. :|

............................

Als je op het benzineklepje buiten duwt ontgrendelt zich deze middels een klik :idea: , en kun je tanken. Wat ik hier heel goed aan vind is dat je hierdoor niet per ongeluk van binnenuit het benzineklepje kunt openen. Goed over nagedacht bij Volkswagen. :idea: :oops:
De dop kon ik trouwens vertrouwt aan dit dekseltje op hangen.

DAMN...... door al deze consternatie toch weer die groene slang gepakt.

weer terug gehangen, en naar binnen gelopen om te zeggen dat ik me vergist had en ik diesel wilde tanken. de kassa medewerker knikt.

Met de moed al een beetje in mijn schoenen loop ik terug naar de pomp..

DOUBLE DAMN....2 soorten Diesel ???????

Nou ik denk dat ik maar de .........standaard diesel pak, niet die V-power..

34,23 liter later klikt de hendel van de slang, waar mee hij aangeeft dat de tank vol is.

Ik klik nog enkele malen na, en beindig mijn eerste tankbeurt bij 35,61 ltr.

Sjeee....kicks een volle tank voor € 47,68...... bij "Der Passat" was ik 2 keer zoveel kwijt.... dat was een aangename verrassing.

Inmiddels waren de kassamedewerker en ik nog de enige aanwezig op het tankstation. de scooter coureur was al met een luid geknetter vertrokken. vast en zeker lachend dat hij een kale man had gezien die niet wist waar het knopje van de tankdeksel zit bij een Polo Bluemotion.......zo'n verhalen doen het heel goed op verjaardagen, en ik hoop deze niet terug te vinden bij "gespot".

Ik reken af, en zeg tegen de kassa bediende dat ik pas sinds kort een diesel rijd ( aan zijn gezicht zie ik dat hij die conclusie al had getrokken), en graag het verschil zou willen weten tussen de gewone diesel en de V-power diesel.
Als antwoord kreeg ik dat de V-power diesel zuiniger zou zijn als de gewone diesel, door een speciale formule die Shell heeft ontwikkeld voor high performance motoren.......maar...en ik citeer:
"van klanten had hij gehoord dat dit de reinste onzin was, en ze er niets van merkten" :shock:

Vooral dit laatste stukje informatie deed me geloven dat ik de juiste diesel had gekozen. :roll:

Ik bedankte hem voor zijn uitleg en dat laatste stukje inside information, en vervolgde mijn weg naar huis toe. Tijdens mijn terugreis naar mijn huis, bedacht ik me dat het wel leuk zou zijn om even te posten wat mijn eerste verbruik is met mijn Polo BM. :idea:

Thuis aangekomen, werd ik vriendelijk begroet door de Duitse herder van mijn vriendin, en mijn Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ik startte mijn netbook op, en schonk mezelf een cola in, waarna ik meteen inlogde op mypolo.nl om mijn eerste verbruik te posten...

1 op 17,24, bij voornamelijk stadsverkeer. :mrgreen: :mrgreen:
 
KYC zei:
@SilencerNL
@Bentley
ja 1 op 22 is een heel reeel getal...dan rij je ook gewoon lekker met Cruisecontrol en gewoon af en toe lekker gassen...heb je het meeste plezier ook in autorijden.
als ik heel goed mijn best doe dan haal ik 1 op 25...maar dat hou ik meestal nooit vol Stick Out Tongue

Cruise control staat er eigenlijk bijna nooit op ;) Maar rij voor 90% alleen rijksweg, zo'n 2,5 a 3 uur per dag. Dus dat is wel positief voor mn gebruik Stick Out Tongue

Binnen de bebouwde kom klimt mn gebruik aardig omhoog
 
hahahaaha geweldig verhaal! :lol:
oh enneh hoeveel je nog kunt rijden hangt er vanaf hoe zuinig/onzuinig je hebt gereden vlak voor je tankbeurt ;)
ik heb op mijn boordcomputer ook wel eens 1000 nog wat km zien staan, wetende dat ik dat echt noooooooooit zou gaan halen :lol:
maargoed, 1 op 17 heb nog best netjes gedaan bij voornamelijk stadsverkeer ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik rij gemiddeld 900km op een tank, en dan ga ik weer tanken, Denk dat ik dan nog 60km ermee kan rijden, maar dan rij ik lekker met plezier, aardig doortrekken etc.

Ik denk dat ik veel meer km kan maken omdat ik veel snelweg rijd, maar dan moet ik het erg rustig aandoen, maar dan voel ik geen lol in het auto rijden.

Ik ga OOIT eens een hele tank rustig rijden.
 
rijd nu zo'n 1000km op een tank.
Vaak gebeurd het dat je net ff wat meer haast hebt in 1 rit, waardoor je mooie waardes al weer lager uitkomen.
Tijdje geleden haalde SilencerNL me in toen ik aan het zuinig rijden was.
Vanmorgen haalde ik hem in, en volgens mij is hij nu zijn record aan het verbreken :mrgreen:

Edit:
Klopt ook wel, heb nu bijna 11000 KM gereden, en moet deze week voor de 11e keer tanken :mrgreen:
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
spiky zei:
rijd nu zo'n 1000km op een tank.
Vaak gebeurd het dat je net ff wat meer haast hebt in 1 rit, waardoor je mooie waardes al weer lager uitkomen.
Tijdje geleden haalde SilencerNL me in toen ik aan het zuinig rijden was.
Vanmorgen haalde ik hem in, en volgens mij is hij nu zijn record aan het verbreken :mrgreen:

Edit:
Klopt ook wel, heb nu bijna 11000 KM gereden, en moet deze week voor de 11e keer tanken :mrgreen:

~11000km per week? Dat zijn afstanden haha :lol:
 
volgens mij bedoelt die in totaliteit toch? toch beetje overkill als je 11.000km per week rijd haha
is dat zelfs haalbaar :roll: ??
dan zou je elke dag wel ongeveer 1500km moeten rijden Stick Out Tongue had je beter een trailer kunnen kopen haha lekker slapen daarin ;)
 
Ik heb een rekensommetje gemaakt over 2011:
ik had mijn auto 13 Januari 2011 opgehaald...ik heb opgemerkt dat ik de maand Januari niet getankt heb omdat ik toen nog met de OV ging.

1599,19 Totaal Liters getankt
1,346 Euro Dieselprijs (gemiddeld genomen van alle tankbeurten)
2154,26 Euro's TOTAAL over 2011
7,59 Na hoeveel dagen tanken (Gemiddeld genomen van alle tankbeurten)
39 Aantal keren getankt
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!