Verbruik Bluemotion

ik reed vrijdagavond een ritje na burgh-haamstede vanuit Roosendaal.. met tegenwind en dan net de 145 aan kunne tikken:S wtf.. met wind tegen komtie niet vooruit.. haha om ligt dat aan mn 18 inchers? beide denk..
wel constant 145/150 gereden

maar verbruikStick Out Tongue 6.9/100 niet echt zuinig zeg maar:S
 
net even getankt, ging 49,66 ltr in, tank was 1 streepje voorbij 1/4
dus er gaat gewoon ruim 50 liter in de polo bm.

je moet alleen even weten dat er een ontluchtings pennetje recht boven in de tank hals zit, als je die in druk tijdens tanken gaat er veel meer in
 
Ik heb m'n eerste tank 4,8/100km gehaald, maar heb echt als een oud wijf gereden...

Nu las ik op diverse fora dat een moderne auto met wisselende belasting ingereden dient te worden (max 75% van max. toerental), dus ik moet mn rijstijl ff aanpassen dus de komende tank zal wel iets minder zuinig worden.
 
MennoH zei:
net even getankt, ging 49,66 ltr in, tank was 1 streepje voorbij 1/4
dus er gaat gewoon ruim 50 liter in de polo bm.

je moet alleen even weten dat er een ontluchtings pennetje recht boven in de tank hals zit, als je die in druk tijdens tanken gaat er veel meer in
Hoor je dan ook iets? Want ik had dat dingetje ingedrukt maar hoorde niks en er leek niks te gebeuren.
 
sjonniedeluxe zei:
MennoH zei:
net even getankt, ging 49,66 ltr in, tank was 1 streepje voorbij 1/4
dus er gaat gewoon ruim 50 liter in de polo bm.

je moet alleen even weten dat er een ontluchtings pennetje recht boven in de tank hals zit, als je die in druk tijdens tanken gaat er veel meer in
Hoor je dan ook iets? Want ik had dat dingetje ingedrukt maar hoorde niks en er leek niks te gebeuren.

als je tank afslaat dat hij vol is, dan druk je dat pennetje in dan merk je dat er bijna 10 liter extra bij kan!
 
Tegen de verwachting in toch iets zuiniger gereden ondanks steviger rijstijl, alhoewel het verschil minimaal is.

1e tank 4,8 en 2e tank 4,7 volgens boordcomputer. Mn iphone app zegt echter 4,83 en 4,78...

Benieuwd wat de komende tank doet!
 
IMG_1087.JPG

stad/snelweg

Getankt: 39 liter,

Vind ik niet slecht voor het rijstijl die ik hanteer. Meestal als eerste weg bij de stoplichten en flink toeren maken als ik snelheid wil maken (90 op 3e versnelling bv en bij 120 pas op 5e versnelling)..
 
[resize=450:bmdty60h]http://i56.tinypic.com/wuhxr9.jpg[/resize:bmdty60h]

Dit was na een snelwegrit van Utrecht naar Gouda zonder file. Ik woon en werk vlak bij de op-/afrit van de snelweg, dus rij vrijwel geen stadsverkeer.
 
hey ik ben net weer terug van vakantie. Ik heb gemiddeld iets van 1 op 23 gereden. Wel duitsland door naar het zuiden toe met 130/160 en een paar bergen lolz en files (zucht).

Ps mijn polo bm is niet meer standaard :), maar ik dacht juist wel leuk voor mensen om te zien wat verschillende veranderingen doen met verbruik/prestaties.

Vandaag ritje van amsterdam naar den haag 1 op 25 gaat goed :)

greetz daniel
 
audi  A1  1.2 TFSI (135 pk) 
Wat een schitterende cijfers allemaal!! Mijn boordcomputer geeft nu 4,6/100km aan, maar ik kom nauwelijks op de snelweg, heel vreemd. Lang uitrollen etc pas ik allemaal toe (mijn vorige auto reed ik zuiniger dan de norm!)...

Het verschil tussen 185mm en 205mm banden zal toch niet zo gigantisch zijn??
 
PoloBM zei:
Welke bandenspanning hebben jullie voor de standaard velgen/banden??

Volgens het stickertje in het tank-klapje mag er 2.8 / 2.4 bar in.
(2.8voor en 2.4 achter)

2.8 voor lijkt mij gevoelsmatig wat veel ........

is dit niet gebaseerd op 15 inch Bluemotion velgen?
ik zelf heb 205/40/17 hoeveel zou er dan in moeten? ik heb echt geen flauw idee hoeveel ik erin moet pompen...
 
PoloBM zei:
Ik kom iedere keer bijna aan de 1000KM
Maar wel met 39-40 liter.

Ook maar eens dat ontluchtings dingetje gebruiken voor 2-3 liter meer.
Dan red ik het waarschijnlijk wel !!
Net als ik dus, deze week weer net niet de 1000 km gehaald, volgens de boordcomputer kon ik nog 70 km rijden en stond de teller op 942km. Ik durfde het niet aan om nog door te rijden. Vervolgens ging er weer voor bijna 39 liter in. Als ik tank gooi ik hem vol totdat hij automatisch afslaat. Daarna haal ik de slang eruit en is het voor mij klaar. Ik gooi hem dus niet vol tot het uiterste. Met de laatste volle tank gemiddeld 1 liter op 23,6 km gereden. Netjes toch?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!