onderhoud polo BM

die olie is inderdaad aardig duur ;)
heb ongeveer vergelijkbare prijs

btw mijn 30k beurt was 278

ah ok dus ik ben dus niet genaaid door mijn dealer?

mijn 60k Beurt was € 1406,43 euro!! waarvan 369 geen garantie is dus die moet ik betalen o_O

heeft iemand anders ook zulke extreme onderhoudsbeurten gedaan?...durf al bijna niet meer mijn auto voor de 90k beurt te brengen...is Garantie erbij kopen nu nog een optie? of mag dat niet meer?
 
sjezus dat zijn echt veel uitslutiingen o_O

waar staan die prijzen eigenlijk voor de verlenging?

volgens het PDFje is er een Volkswagen Verlengde garantie Basis en Plus versie...de plus versie vereist niet meer dat je de eigen risico van 150 euro betaald (bij een defect of iets dergelijks).

je kunt hem afsluiten bij aankoop van je auto of 3 weken voordat je fabrieksgarantie verloopt...ik moet nog een half jaar

Even Copy paste van het PDFje wat uitgesloten wordt:

Volkswagen Verlengde Garantie iis niet vvan toepassing bij;
• Oneigenlijk gebruik of overbelasting (bijvoorbeeld door deelname aan races, rally's enz.)
• Invloeden van buitenaf
• Niet originele aanpassingen aan de auto
• Normale slijtage
Uitgesloten van dde Volkswagen Verlengde Garantie zzijn;
• Afstelwerkzaamheden aan onderdelen, plaatwerk of motor tenzij dit noodzakelijk blijkt bij de vervanging
van een defect onderdeel.
• Werkzaamheden voortkomend uit klachten zoals windgeruis, piepen, kraken of rammelen
Uitgesloten vvan dde Volkswagen Verlengde Garantie zzijn tevens defecten aan oof vervanging van;
• Interieur-afwerking (bijv. stoelbekleding en/of -vulling, dashboard)
• Matten
• Speakers
• Banden (tevens balanceren)
• Remblokken en/of -voeringen
• Remschijven
• Uitlaatsysteem (de katalysator valt wel onder de Volkswagen Verlengde Garantie)
• Uitlijnen
• Accu
• Bougies
• Ruitenwisserrubbers
• Koppelingsplaat
• Lucht-, pollen- en brandstoffilter
• Afvullen van de airco zonder vervanging van een defect onderdeel
• Verlichting xenonverlichting valt wel onder de Volkswagen Verlengde Garantie
• Voor- en achterruiten
 
Wat me overigens is opgevallen: op de radio heeft Volkswagen nu spots over "Vaste lage onderhoudsprijzen", klinkt goed? Ga je op de site kijken... Vaste onderhoudsprijzen - Volkswagen.nl >> Polo: Polo t/m 2009 € 239,- ... maar over nieuwere modellen dus niets.. De Beetle en Fox gaan wel gewoon door t/m 2011..
Het duurt waarschijnlijk een aantal jaar voordat voor nieuwe modellen de gemiddelde onderhoudsprijs bepaald kan worden. De vraag is dus of je met vaste prijzen goedkoper uit bent.
 
die vaste onderhoudsprijzen zijn alleen geldig als je auto helemaal niets heeft ;)

dus al je gebreken komen daar nog eens bovenop...
ik heb in ieder geval bij mij beide onderhoudsbeurten de vaste lage onderhoudsprijs nooit gehaald...239 vs. 369...
 
Mijn polo zit nog niet op de 10K, maar ik kjk graag in de toekomst:
Bij welk kilometrage moeten er getande riemen/kettingen etc. vervangen gaat worden.?
Want dat zijn meestal ook aardig arbeidsintensieve en dus dure klussen.

Ook handig om te weten als je een 2e handsje koopt, lijkt mij...
 
Die van mij moet over 1,5 week voor 90.000 km beurt. Vorige beurt is het brandstoffilter vervangen. Nu als extra het lucht filter. Kosten incl brandstofreinigingsmiddeltje ongeveer 360,-

Dat is mooi om te horen, bedankt! Gelukkig nog geen riemen/kettingen en andere dure onderdelen :) Ik zal binnenkort eens een afspraak maken, zit nu op 89k al..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!