onderhoud polo BM

@KYC

Wat is er bij jou dan allemaal vervangen onder garantie?

Dan moet ik weer even graven in me administratie hoor...er is een hele waslijst uitgeprint wat er allemaal gedaan is...alleen die motorolie ofzo was al 120 euro X_X
maar even zo uit mijn hoofd:
- er was iets met de Katalysator (lampje brandde)
- ook brandde er een spiraal lampje
- een EGR klep dat werd vervangen
- voor de rest had de auto een probleem met het stuur ofzo...naja ik weet ook niet wat het probleem was maar uiteindelijk heeft de auto 2 dagen bij de dealer gestaan...eigenlijk niet acceptabel wilde hem na 1 dag al terug hebben moest tenslotte Wel naar me werk rijden

Ik ga binnenkort naar Muntstad in Utrecht voor een onderhoudsbeurt 90.000km...als je vervangend vervoer wilt dan is dat niet gratis zo te zien... O_O wie heeft er ervaring met vervangend vervoer vragen :S?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een VW Up voor € 20,- per dag, of een gratis fiets.

Ik heb inmiddels al een fiets geregeld (van VW Dealer) voor komende vrijdag...morgen is het zover dus ik hou jullie op de hoogte hoeveel mijn 90.000km beurt is.
Het is een normaal interval service beurt dus het zou gewoon goed moeten zijn...althans daar hoop ik op
 
Vandaag heeft mijn BM een 60.000km beurt gehad ik schrok van de rekening.
Ik moest 483 euro afrekenen??

Geen extra dingen alleen de beurt.
Vinden jullie dit ook veel?

Vandaag mijn Polo ook een 60K beurt gehad, dit gaat me 480,- kosten. Dit i.c.m. de poetsbeurt-actie van 129,- maar bij nadere controle vindt ik dat hier wel erg veel voor betaald heb. De verloren M&M van een half jaar terug, ligt nog naast de stoel om een voorbeeld te geven. Evenals de aanslag als je de achterklep omhoog doet in de richel. Schoon, maar achter het scharnier nog smerig. Bekleding opfrissen is niet gebeurt, heb nog 2 vlekken waar niks over gezegd is. Bovendien sterretje in ruit gefixt maar nog wel 4 steenslag putjes in de voorruit laten zitten zonder opmerkingen daarover. Morgen weer terug naar de dealer want na het vervangen van het ventilatiefilter maakt de ventilatie nu een fluitend geluid. En dat voor de gammele prijs van 609,- totaal en de auto 1,5 dag kwijt. :(
 
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig. Zelf ben ik volgende maand aan de beurt. Mag ik vragen wat je kwijt was?

Hoi Happyman,

ik was voor mijn 90.000km beurt in totaal 414 euro kwijt bij VW dealer Muntstad De Meern (Utrecht)...er waren voor de rest geen bijzonderheden...ik vind het toch aardig prijzig voor een beurt waar NIKS in gevonden is...laat staan als er iets bijzonders uitkomt (dan is het altijd weer een dikke surprise)
bij een normale beurt zou ik eerder 300 euro verwachten ipv 114 euro extra...maar goed als ik zo zie heeft de rest ook schommelend rond de 400~500 euro betaald voor hun grote beurt

Overigens zijn er wel een aantal dingen onder de garantie vervangen zoals Claxon die werkte niet meer...vele in en uitbouwwerkzaamheden, Airco interieur filter etc...anders zou het wel rond de 600 uitgekomen zijn :(
 
Vandaag mijn Polo ook een 60K beurt gehad, dit gaat me 480,- kosten. Dit i.c.m. de poetsbeurt-actie van 129,- maar bij nadere controle vindt ik dat hier wel erg veel voor betaald heb. De verloren M&M van een half jaar terug, ligt nog naast de stoel om een voorbeeld te geven. Evenals de aanslag als je de achterklep omhoog doet in de richel. Schoon, maar achter het scharnier nog smerig. Bekleding opfrissen is niet gebeurt, heb nog 2 vlekken waar niks over gezegd is. Bovendien sterretje in ruit gefixt maar nog wel 4 steenslag putjes in de voorruit laten zitten zonder opmerkingen daarover. Morgen weer terug naar de dealer want na het vervangen van het ventilatiefilter maakt de ventilatie nu een fluitend geluid. En dat voor de gammele prijs van 609,- totaal en de auto 1,5 dag kwijt. :(

Hoi AlexvS,

ik merk dat mijn Airco ventilator ook ineens veel meer herrie is gaan maken...ze hebben het interieur filter vervangen, maar als je nu deze wat harder aanzet dan hoor je een fluitend geluid (voorheen was dit zeker niet het geval)...heb jij al gevraagd waar dit aan kan liggen?
 
Maar nog wel happyman? :mrgreen:

900 euro wtf...mijn remmen waren bij de 90.000 euro beurt ook nog prima...ik heb ze in ieder geval nooit vervangen...
dit is toch wel een aanslag op je portomonnee zeg geesh...hadden ze je wel hierover gebeld? want normaliter mag een dealer alleen extra onderhoudswerkzaamheden doen in overleg met de klant...als jij zegt nee ik rijd lekker verder met kromme remschijven dan is dat jouw keuze toch?
 
Maar nog wel happyman? :mrgreen:

Haha, dat dan weer wel. Vind het een fijne auto, maar moet wel zeggen dat die bedragen absurd zijn en mij wel enigszins naar een ander merk drijven - lastig als liefhebber van Duitse auto's. Zeker als je weet dat m'n airco en handrem het nu niet meer doen, alhoewel ik mij afvraag of het bij andere merken veel beter is...


900 euro wtf...mijn remmen waren bij de 90.000 euro beurt ook nog prima...ik heb ze in ieder geval nooit vervangen...
dit is toch wel een aanslag op je portomonnee zeg geesh...hadden ze je wel hierover gebeld? want normaliter mag een dealer alleen extra onderhoudswerkzaamheden doen in overleg met de klant...als jij zegt nee ik rijd lekker verder met kromme remschijven dan is dat jouw keuze toch?

Ze hadden me wel netjes gebeld, daarover geen klachten. Lieten de keuze netjes aan mij. Absoluut geen klachten over dealer zelf, ik zet gewoon m'n vraagtekens bij de kwaliteit van de Polo zelf. Er rijden op werk meerdere Polo BM, maar hebben allemaal gezeur (kromme schijven, airco, handrem vast, etc). Probeer de 90k beurt zo lang mogelijk uit te stellen, heb weinig zin om m'n vakantiegeld direct naar VW door te sluizen... =P
 
er kan altijd wat mis zjin met je auto hoor ben zelf monteur en kom zelf soms ook bij auto's 1000+ uit!
vaak lig het zelf aan de berijder zelf van door rijden en laat remmen al rem je vaak later rem je harder dus slijt harder!
net zoals met bochten en optrekken hoe harder je optrek of bochten neem hoe harder banden slijten en al moet je bandjes of remmen vervangen tikt het zo de paar honderd euro aan als je het incl beurt doet!
dus het is niet alleen de polo maar ook elke andere auto het is gewoon duur autorijden!
en elke auto heeft zijn kwaaltjes geloof mij maar!
 
Hmmm... Hard optrekken eh? :roll:
Ik houd nog wel van een beetje fel optrekken (tot max 3000 tpm, diesel wel te verstaan), bij opritten van snelwegen. Dus zowel reguliere oprit als vanaf een tankstation.
Slijt dat dan ook extra of moet dat wel kunnen?
Ik trap vanaf 50 in de 3 overigens wel het gas tot de bodem in.
(dus 1, 2, 3(hierbij gewoon rustig tot 2200/2300tpm oplaten komen), 50 km/h, even wachten tot oprit meestal een seconde of 6/7, dan voet tot de bodem, 3000 tpm, 4, tot 3000 tpm, 5 en meteen cc vast op zo ongeveer 125 km/h)
 
VW  6R  1.2TDI 
Het gaat eerder op hard optrekken! Als je elke keer net tegen het slippen aanzit slijt het gewoonnharder tuurlijk als je slip gaat het nog harder! En wat betreft met opritten denk ik niet dat dat erg is dat doet iedereen neem ik aan!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!