onderhoud polo BM

*bump*

Mijn BM heeft gister de 60.000km beurt gehad.
Extra:
- A.P.K. (auto wordt 3 jaar)
- Remvloeistof vervangen (eerste keer moet na 3 jaar, daarna elke 2 jaar)
- Nieuwe ruitewisserbladen voor en achter
- DasWelt garantie loopt af dus auto nagelopen

Ben netjes gebeld met de mededeling dat de remblokken voorzijde kunnen nog zo'n 15.000km meegaan, of ik die nu al vervangen wilde hebben. Heb gezegd dat ik de auto daar rond 75.000km wel voor breng!

Prijs 632,-
 
Hallo allemaal!

ik zit met stijgende verbazing dit forum te lezen.. wat doen jullie toch allemaal met die wagens?? Mijn BM heeft paar weken terug 90k beurt gehad. Niets aan het handje, nog geen remmen vervangen of overige zaken. Ook niets van gehoord dat deze bijna versleten waren. en de kosten: 309 euro incl btw, bij de VW dealer! Hierbij 1 kantekening: ik heb een sportfilter voor mn turbo, dus die is dan niet vervangen, maar dan nog! Mn 60k beurt was 447, valt ook nog wel mee volgens mij!

Misschien moeten jullie maar hier naar de dealer komen dan Stick Out Tongue
 
Mijn BM heeft nu 110.000 km op de teller. Ik weet zeker dat bij 120K geen remblokken vervangen worden en ook geen schijven. IK rij veel snelweg, maar daar moet ik ook regelmatig diep in de ankers als er weer iemand naar links komt zonder richtingaanwijzer! Ook ik trek door bij opritten. Bij mij is alleen de EGR klep onder garantie vervangen. De rest zijn normale beurten. Momenteel heb ik nergens klachten over.

IK vind het persoonlijk ook een beetje raar als je met 50-60K al aan de remblokken zit. Kromme remschijven komen zoals eerder genoemd door hard remmen en de blokken vast te houden op de schijven. Vooral bij nat weer ben je snel de klos.
 
Ik heb onlangs de onderhoudsprijzen bij de dealer opgevraagd. Een ding is duidelijk, ik ga in de toekomst gewoon naar universele garage waar ik al jaren kom.
Wat voorbeelden.
Een luchtfiltertje vervangen bijna €60.,-. Een Mann filtertje koop je voor €10,- tot €12,- en het is 2 minuten werk.
Bougies vervangen €95,-. een half uurtje werk en 4 bougies voor €25,- tot €30,-
een interieurfilter vervangen bijna €45,-. Zelf doen kost 5 minuten en een filter van €10,- tot €12,-
Om eerlijk te zijn vind ik deze prijzen totaal over the top.
 
Volgends de voorwaarde van de mobiliteitsgarantie moet je juist je normale onderhoud bij een VW garage laten doen, om gebruik te mogen maken ervan.

Als je je auto niet in onderhoud hebt bij een VW dealer, moet je een grote beurt laten uitvoeren bij een VW dealer, en dan heb je weer de mobiliteitsgarantie.

Laatst nog de kleine letters bekeken ivm opzeggen ANWB haha
 
Nou HaukePBM.

bij mij zouden ze bij de 120.000;

Olie/oliefilter
Pollen/interieur filter
Brandstoffilter
Remvloeistof verversen.
kosten precies weet ik niet maar het was iets met een 6 dus laten voor het gemak zeggen 600 euro.

Je begrijpt natuurlijk dat ik van me stoel afviel.

Heb rond gekeken en kwam op een vertrouwde Duitse website die originele VW onderhoud onderdelen verkoopt.
Guess what: de totale onderdelenkosten voor de 4 waren 91 euro. Ik heb zelf de shell av-l 5w30 geregeld a 35 euro voor 5l.
Dus totaal kwam ik uit qua onderdelen op 126euro uit voor een grote onderhoud!
Mijnbestelling toen was:

Oliefilter 2x
Pollen/interieur filter 2x
Luchtfilter 1x
Brandstoffilter 1x
Remvloeistof 2x
Ruitenwissers voor en achter

Totaal 184 euro

Heb gelijk ook voor volgend jaar een extra olie- en luchtfilter gekocht voor een kleine beurt.
 
Heb trouwens voor me zelf (na veel onderzoek) een onderhoud schema gemaakt

Vaste onderhoud:
Olie/oliefilter om de 20.000 of elk jaar
Pollen(interieur)filter elk jaar
Luchtfilter om de 30.000 of elk 3 jaar (grote beurt)
Brandstoffilter om de 30.000 of elk 3 jaar (grote beurt)
Remvloeistof om de 30.000 of elk 3 jaar (grote beurt)

De onderdelen zijn origineel van VW en laat een eigen monteur (professional die soms klusjes doet) de controles en checks uitvoeren. Ik had nog een originele onderhoud checklist van VW-dealer die ik hem laat nalopen.

Misschien hebben jullie hier wat aan, ik bespaar er in ieder geval zat geld mee en de auto is altijd prima onderhouden. Btw ik val niet meer onder de garantie of mobiliteit. Heb zelf ANWB.
 
Laatst mijn 120k beurt gedaan.. aangezien ik de auto pas heb gekocht, heb ik hem een grote beurt gegeven.. totale kosten waren €270,-.. voor ik de winter in ga moet ik wel ff mijn remblokken laten vervangen.. kon het ook zelf doen maar ik heb het puur gedaan zodat ik een onderhouds historie heb als ik mijn auto later zou wil verkopen.. Originele vw onderdelen gebruikt en long life olie 5w30..
 
Toppie bedankt jongens. Hier heb ik wat aan.
Ik zou eigenlijk nog garantie tot volgend jaar maart hebben. Ik heb het toen der tijd verlengd met 2 jaar. De auto word in maart dus 4 jaar oud. Ik vind de onderhoud prijzen van VW dus ook veel te hoog. Zelf heb ik ook ANWB. Vooral voor me motor dus voor de mobiliteit garantie zou ik het toch al niet doen.

socrates013 kan jij mij die site even geven. Dan ga ik mijn spullen ook daar bestellen.
Zit alleen nog te twijfelen over de olie. Weer de dure longlife olie. Of de zelfde die jij nou erin hebt zitten.
Alvast bedankt. Groetjes
 
Vorige week de 90000 km beurt bij de dealer gehad.
Met alle filters enz. en twee dagrij lampjes vervangen omdat deze regelmatig een fout melding veroorzaakte kosten € 370,00
Viel mij nog mee
Nu alleen nog twee nieuwe voor bandjes regelen want die zijn op..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i High Line 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!