onderhoud polo BM

Ik sta op het punt een Polo uit 2010 te kopen, nu heeft deze 61dkm gelopen en verwacht je dus dat de 60dkm gebeurd is of moet gebeuren.
Echter zeggen ze dat hij bij 45dkm een beurtje (olie) heeft gehad.

Polo zelf geeft ook aan dat hij pas over 15dkm een beurt nodig heeft.
Wat vinden jullie?
Na aanschaf toch maar direct de 61dkm beurt uitvoeren? Wachten tot hij piept?
 
Beetje raar op 45k een beurt?
Ik zou eerst het onderhoudsboekje willen zien en de beurt gebeur zoals je hier al kan lezen om de 30k
Uit welke maand is de BM zit er nog garantie op?

Vergeet niet via VCDS kan je ook de interval resetten dus goed het onderhoudsboekje inkijken!
Vraag verder of de EGR vervangen is!!

De BM's uit 2010 hebben een slechte EGR klep en koeler, de mijne is uit okt 2010 en daar is het al vervangen.
 
Waarom zou je die klep vervangen??????? Die dingen kosten en vermogen. En iets wat niet kapot is ga je toch niet vervangen?

Het 45d km beurtje niet geloven en na aanschaf de polo eerst naar de dealer brengen voor een 60D km beurt ;)

Daarna zou ik heerlijk genieten van je nieuwe polo :)
 
Waarom zou je die klep vervangen??????? Die dingen kosten en vermogen. En iets wat niet kapot is ga je toch niet vervangen?

Het 45d km beurtje niet geloven en na aanschaf de polo eerst naar de dealer brengen voor een 60D km beurt ;)

Daarna zou ik heerlijk genieten van je nieuwe polo :)

Nou de auto is gekocht :)
Volkswagen Polo - 1.2 TDI BlueMotion Comfortline - 2010 - Diesel - AutoWereld.nl

Denk morgen ophalen, als ik hem heb inderdaad eerst de 60dkm beurt.
Begreep dat er voor dit type ook een terugroepactie was dus dit ook even gelijk oppakken.
 
Waarom zou je die klep vervangen??????? Die dingen kosten en vermogen. En iets wat niet kapot is ga je toch niet vervangen?

Het 45d km beurtje niet geloven en na aanschaf de polo eerst naar de dealer brengen voor een 60D km beurt ;)

Daarna zou ik heerlijk genieten van je nieuwe polo :)


Ik zou hem wel laten inspecteren. Bij mij wordt de klep volgende week vervangen. Zoals je weet is dit een inspectie van 5 minuten en bespaart veel geld indien het onder garantie kan...
 
Mijn 30K beurt kostte 298 Euro. De longlife olie kost al 25 euro per liter en er gaat ongeveer 3.5 liter in. De rest is arbeidsloon en wat andere vloeistoffen. :cool:

Bij mij ging er 4,3 ltr in a 21 euro dus €90,30 verschilt dus schijnbaar ook per dealer. Verder ook 2x Rsa-citrel vervangen, geen idee wat dit is. Totaal 312 voor een 30k longlife.

Dus ook geen egr klep of software update gehad volgens mij. Verder gelukkig ook geen klachten van deze kant.
 
Bij mij ging er 4,3 ltr in a 21 euro dus €90,30 verschilt dus schijnbaar ook per dealer. Verder ook 2x Rsa-citrel vervangen, geen idee wat dit is. Totaal 312 voor een 30k longlife.

Dus ook geen egr klep of software update gehad volgens mij. Verder gelukkig ook geen klachten van deze kant.

Software update krijg je alleen bij specifieke klachten zoals oa nagelen van de motor;)
Toen ik dat noemde werd bij mij direct de software update genoemd zonder dat ik er verder naar vroeg of het überhaupt noemde;)

Zoals eerder gezegd, als het werkt zonder problemen (of klachten), dan wordt er niks aan gedaan
 
VW  6R  1.2TDI 
Bij mij ging er 4,3 ltr in a 21 euro dus €90,30 verschilt dus schijnbaar ook per dealer. Verder ook 2x Rsa-citrel vervangen, geen idee wat dit is. Totaal 312 voor een 30k longlife.

Dus ook geen egr klep of software update gehad volgens mij. Verder gelukkig ook geen klachten van deze kant.

RSA -> RuitenSproeierAntievries Citroen.
 
mijn EGR Klep is bij 57.000 km pas vervangen

wel raar dat die bij 27.000 al zo snel sneuvelt?

bij mij was die nog voor de 5000 dus ik heb geen idee waarom sommigen 't langer volhouden dan anderen Stick Out Tongue
alhoewel, de mijne werkte gewoon, maar gaf een software fout en is dus daarom vervangen :roll:
 
VW  6R  1.2TDI 
van de week 30000km beurt gegeven aan mijn BM. die op km stand 25900km stond. ik heb gelijk ook naar software opdate gevraagd. bleek dat ik de nieuwe software had dus dat was wel goed.
auto rijd weer als nieuw. een goed survice bij VW Dordrecht en heb voor 1 uur een vw UP mogen rijden.
 
Beste Gewoonjan,

Ik heb gewoon afgelopen vrijdag bij de dealer gezegt dat ik gehoord had dat er een update voor het motor management was en of ze die er op wilden zetten. Dit hebben ze volgens hun gedaan en ik moet ook zeggen dat de auto anders rijd maar in mijn ogen niet echt positief. Ik vind mijn auto een stuk minder pittig dus ik denk dat ik ga zeggen dat ze de originele versie gaan terug zetten.

Waar en of hoe kan je zien welke versie er nu opstaat?? OF heb je daarvoor speciale apparatuur nodig en moet ik bvb naar JElla toe??
 
7 Juni had ik mijn auto laten onderhouden door Volkswagen dealer maar heb nog steeds geen factuur gezien...(na 1,5 week) niet dat ik sta te popelen om te betalen...maar ja je moet uiteindelijk de factuur toch wel betalen dus dan maar gelijk even om duidelijkheid vragen. Dus heb ik het initiatief maar genomen om ze even op te bellen..

Bleek dat de factuur pas afgelopen vrijdag 15 juni opgesteld was en de deur uitgedaan was...vandaar dat ik nog niks binnenkreeg (meestal is dat na 2-3 dagen al)

De totale kosten van de 60.000km beurt waren 369 euro (overige fixes zoals Katalysator/Motormanagement lampje / vervanging EGR Klep) viel allemaal onder de garantie...wil niet eens weten wat het gekocht zou hebben als dit niet onder de garantie viel...dan zou het wel eens rond de 500-600 euro kunnen zijn >_<

wat vinden jullie 369 nette 60.000km onderhoudsbeurt prijs?
 
Ik kreeg vandaag een factuur binnen en er stond
- Shell Helix Ultra AVL 5W-30 --> 4,30 x 21,00 euro = 90,30 euro

WTF beetje Olie 90,30 euro!?!?!? :|ben ik nou genaaid of is die olie nou zo duur o_O....ik ga morgen toch eens bellen met VW...

by the way als ik zo de factuur zie dan schrik ik toch wel van de werkzaamheden die gedaan zijn...als het niet onder de garantie viel dan betaalde ik 1406.43 euro!!!!!!!!!!
gelukkig betaal ik maar 369 euro daarvan ...rest is garantie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!