Melvin, Polo 6R GTI-- Milltek en Chip op maat--P19

Re: GTI 6R eindelijk binnen!!! (foto's p10)

MyPoloCandy zei:
MelvinGTI6r zei:
Verlaging gaat zeer binnenkort gedaan worden, ik las dat er een actie is bij een bedrijf die de montage gratis geeft icm KW schroefsets en ook 20% korting op JD chips.

Dat heb ik ook gelezen ja, bij xtreme-tuning in Poeldijk toch 14 November?.

Ik heb een aantal weken terug contact gehad met JD en die zeiden dat de Polo 6R een nieuw soort ECU heeft die ze nog niet kunnen lezen, en dat het een kwestie van maanden was voordat dit wel mogelijk is. Ik weet niet of het inmiddels al mogelijk is, ik neem aan van niet anders zouden ze het toch wel op de website zetten. Denk dat er best veel mensen zitten te wachten op een chip van JD voor de 1.2TSI.

Dat is wel jammer van die chip. Ik dacht dat het gelijk was aan de chip van de ibiza cupra 1.4 tsi, zal eens informeren.
Idd bij extreme tuning hebben zij die actie, scheelt op een schroefset van kw toch snel min. 300€ op montage.
 
Re: GTI 6R eindelijk binnen!!! (foto's p10)

Helemaal top die wagen! Hele fijne (en snelle) km's toegewenst. Het enige jammere vind ik dat die van jouw een 5-deurs is...
Peroonlijk vind ik dat een GTI eigenlijk een 3-deurs hoort te zijn. Dat oogt eigenlijk sportiever, maar das mijn mening hoor... ;)

(ben eigenlijk wel jaloers.... :oops: :oops: )
 
Re: GTI 6R eindelijk binnen!!! (foto's p10)

K kan me dan juist weer goed voorstellen dat je een 5-deurs koopt :) Super praktisch die 2 extra deuren en t ziet er naar mijn mening ook prima uit. Jammer dat er geen stationwagen is Big Grin
 
Re: GTI 6R eindelijk binnen!!! (foto's p10)

Polootje zei:
Helemaal top die wagen! Hele fijne (en snelle) km's toegewenst. Het enige jammere vind ik dat die van jouw een 5-deurs is...
Peroonlijk vind ik dat een GTI eigenlijk een 3-deurs hoort te zijn. Dat oogt eigenlijk sportiever, maar das mijn mening hoor... ;)

(ben eigenlijk wel jaloers.... :oops: :oops: )

Een 3 deurs is zeker mooier, dat ben ik met je eens. Alleen ik zit ook nog met een kind die in de auto moet en dan is een 5 deurs echt ideaal.

Vandaag ben ik even bij de dealer geweest om te vragen of die iets kan veranderen in mijn GTI. Het gaat om een soundaktuator die standaard in de polo gti en golf 5/6 gti/gtd zit.
Dit weekend ging ik mijn eerste snelweg km's maken en daar is mijn cruise snelheid ongeveer 150/160, door het rijden met deze snelheid maakt die soundaktuator zoveel kabaal dat je er spontaan doof van zou worden(langzamer rijden kan ook, maar daar heb ik geen GTI voor gekocht)
Ik heb ook een keer een proefrit gemaakt in een Golf GTI edition 30 en die had ook een soort soundaktuator die noemen ze volgens mij een soundpipe(die heeft echt een buis heeft naar de soundbox en een aktuator iets electronisch is als ik me niet vergis.)
In mijn Leon Cupra 310 le hoorde je alleen maar de turbo opspinnen/afblazen en een gewoon lekker motor geluid bij volgas en in mijn polo heb ik een compressor en een turbo dus moet het geluid helemaal super zijn als dat openluchtfilter geluid weg is(de compressor en turbo hoor je wel als het raam open staat).
In de stad en op landwegen is de GTI met dat geluid echt een leuk speeltje maar eenmaal op de snelweg wil je er snel af omdat dat eentonige resonerende geluid echt niet meer leuk is.
Ik had in mijn 206 gti een open luchtfilter en die was stil bij gelijke snelheid, maar bij gas bijgeven kreeg je het bekende aanzuiggeluid en dat geluid is bij de polo de hele tijd bij ongeveer 3500 toeren in de 7e versnelling.
Heeft iemand hier weleens van gehoord? Ik kan mij voorstellen dat niet iedereen dat geluid in de auto kan waarderen en het heeft laten uitzetten.
 
Re: GTI 6R eindelijk binnen!!! (foto's p10)

Bij de Polo9N is dat echt een buis die je kan verwijderen. Zal wel hetzelfde verhaal zijn bij de 6R.. Maargoed, misschien heeft de 6R ook wel iets electronisch waardoor je een klep kan dichtzetten oid..
 
Re: GTI 6R eindelijk binnen!!! (foto's p10)

MelvinGTI6r zei:
Vandaag ben ik even bij de dealer geweest om te vragen of die iets kan veranderen in mijn GTI. Het gaat om een soundaktuator die standaard in de polo gti en golf 5/6 gti/gtd zit.
Dit weekend ging ik mijn eerste snelweg km's maken en daar is mijn cruise snelheid ongeveer 150/160, door het rijden met deze snelheid maakt die soundaktuator zoveel kabaal dat je er spontaan doof van zou worden(langzamer rijden kan ook, maar daar heb ik geen GTI voor gekocht)
.....

Ik had in mijn 206 gti een open luchtfilter en die was stil bij gelijke snelheid, maar bij gas bijgeven kreeg je het bekende aanzuiggeluid en dat geluid is bij de polo de hele tijd bij ongeveer 3500 toeren in de 7e versnelling.
Heeft iemand hier weleens van gehoord? Ik kan mij voorstellen dat niet iedereen dat geluid in de auto kan waarderen en het heeft laten uitzetten.

Is dit in de Sport stand, of in de normale stand ?
Ik heb alleen proef gereden maar vond het lawaai in de sport stand ook niet te harden.
Verder leek die stand een voorkeur te hebben voor 1500-2000 toeren meer continue. Dat had soms wel voordelen, maar inderdaad op de snelweg bij continue tempo niet echt leuk.
 
Re: GTI 6R eindelijk binnen!!! (foto's p10)

jacovn zei:
Is dit in de Sport stand, of in de normale stand ?
Ik heb alleen proef gereden maar vond het lawaai in de sport stand ook niet te harden.
Verder leek die stand een voorkeur te hebben voor 1500-2000 toeren meer continue. Dat had soms wel voordelen, maar inderdaad op de snelweg bij continue tempo niet echt leuk.

Het geluid wat ik op de snelweg had was gewoon in de normale stand. De sportstand heb ik maar 1 keer heel even gebruikt omdat ik de eerste 1000km de auto niet maximaal wil belasten. Het geluid zou wel leuk zijn als het alleen bij de S stand zou komen, net als de duurdere sportwagens die een klep in de uitlaat hebben. Ik wacht nog het bericht van de dealer af en post dat wel weer op het forum.
 
Re: GTI 6R eindelijk binnen!!! (foto's p10)

Ik kreeg van de dealer te horen dat in de S stand er inderdaad een klep in de uitlaat of iets dergelijks open zou gaan om het GTI gevoel terug te krijgen.
Daar hadden klanten over geklaagd bij voorgaande modellen (Golf met name geloof ik)

Ik ben benieuwd, ik zit ook niet te wachten op speciaal gegenereerd geluid.
bij lagere toerentallen (daar heeft de DSG in de normale stand toch de voorkeur voor leek het mij) vondt ik het geluid wel prettig.

Maar ja ik stap over vanuit een Yaris Diesel dus dat voelt en klinkt toch al als een groot verschil.
Verder zijn mijn herinneringen aan Seat (Cupra TDI) en Volkswagen (Golf V5) die ik hiervoor heb gehad wat vervaagd mbt geluid.
 
Re: GTI 6R eindelijk binnen!!! (foto's p10)

jacovn zei:
Al meer nieuws ?

Nog steeds geen nieuws, zal ze maar weer eens een keer bellen.

Ondertussen zijn mijn 17" denver (Ronal) velgen eindelijk terug van de poedercoater.
FotoUQGT87MP-1.jpg


FotoDSTEA7BG-1.jpg


FotoQ6FN7FLQ-1.jpg


Ik vind het erg mooi geworden Big Grin De kleur is zijde mat zwart en is nu winter en zout bestendig(hoop ik). Er worden vandaag Bridgestone Bizzak lm 20 opgezet, foto's volgen natuurlijk.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!