Melvin, Polo 6R GTI-- Milltek en Chip op maat--P19

Re: GTI 6R eindelijk binnen!!! (foto's p10)

MelvinGTI6r zei:
jacovn zei:
Al meer nieuws ?

Nog steeds geen nieuws, zal ze maar weer eens een keer bellen.
Het nummer van het onderdeel zou: 1K0145700C (A B C of D aan het eind) kunnen zijn.
Wellicht dat je dealer daar iets mee kan. Die van mij komt ook nog niet met een aantwoord waar je iets aan hebt. Die dacht zelfs nog dat er zo'n pijp in zat (soundrohr)
 
Re: Polo GTI 6R. Wintervelgen gepoedercoat (foto's p12)

Johan zei:
de velg (het aluminium dus) wordt er niet sterker van, de laklaag alleen wel vele malen!! dit gaat echt 20x langer mee als een 2k lak van de spuiter!

je kan die velgen gerust een paar jaar buiten stil laten liggen, zal niets mee gebeuren!


Waar haal je deze info vandaan ?
 
Re: Polo GTI 6R. Wintervelgen gepoedercoat (foto's p12)

Thanks voor alle reacties!

Heb trouwens ook met JD engineering gebeld en de chip is al klaar voor de GTI 6r. Het advies was wel dat er minimaal 1500 tot 2000 km in gereden was voordat de chip word geplaatst.
Kreeg ook een mooie prijs omdat mijn Leon Cupra ook bij hun gechipt was Big Grin

De velgen zijn gemonteerd en heb er ff snel met mijn mobiel wat foto's van gemaakt.
FotoO8KRESTV-1.jpg

FotoSZZGE7PS-1.jpg


Foto6SZOHZYC-1.jpg


FotoXO46WZ6F-1.jpg


jacovn zei:
MelvinGTI6r zei:
jacovn zei:
Al meer nieuws ?

Nog steeds geen nieuws, zal ze maar weer eens een keer bellen.
Het nummer van het onderdeel zou: 1K0145700C (A B C of D aan het eind) kunnen zijn.
Wellicht dat je dealer daar iets mee kan. Die van mij komt ook nog niet met een aantwoord waar je iets aan hebt. Die dacht zelfs nog dat er zo'n pijp in zat (soundrohr)

Mijn dealer wist wel wat het was, maar of ik daar ook mee geholpen kon worden...

Sjakie zei:
En waar heb je het laten doen?

Straal en lasbedrijf Docter in Enschede.
 
Re: Polo GTI 6R. Wintervelgen gepoedercoat (foto's p12)

walter zei:
Johan zei:
de velg (het aluminium dus) wordt er niet sterker van, de laklaag alleen wel vele malen!! dit gaat echt 20x langer mee als een 2k lak van de spuiter!

je kan die velgen gerust een paar jaar buiten stil laten liggen, zal niets mee gebeuren!


Waar haal je deze info vandaan ?

op welk deel doel je? :)
 
Re: Polo GTI 6R. Wintervelgen gepoedercoat (foto's p12)

Johan zei:
walter zei:
Johan zei:
de laklaag alleen wel vele malen!! dit gaat echt 20x langer mee als een 2k lak van de spuiter!

quote]


Waar haal je deze info vandaan ?

op welk deel doel je? :)


Misschien niet de juiste plaats om deze discussie te gaan voeren ... :?

Maar ik ben het absoluut niet met je eens .. maar dat komt misschien wel omdat ik al 15 jaar bedrijfsleider in een straalbedrijf ben ;) ;)

poedercoat is gevoeliger voor UV ( word eerder dof )
gespoten velgen kun je veel beter bijwerken na bv stoeprandschade.
 
Re: Polo GTI 6R. Wintervelgen gepoedercoat update(foto's p13

nog 1 opmerking daarover dan, anders moeten we ff nieuw topic hierover openen ;)

maar ik doel meer op het loslaten van de lak (zoals bij mijn MAK velgen ooit het geval was en nu bij mijn exors ook de blanke lak weer loslaat), een kleine beschadiging (steenslag oid) zorgt er bij een gecoatte velg niet voor dat de lak afbladerd (corrodeerd) dit is bij gespoten velgen wel het geval!

en een gepoedercoatte velg kun je toch ook laten aflakken met blanke lak zodat hij minder snel dof wordt?!
 
Re: Polo GTI 6R. Wintervelgen gepoedercoat update(foto's p13

Johan zei:
en een gepoedercoatte velg kun je toch ook laten aflakken met blanke lak zodat hij minder snel dof wordt?!

Gelukkig zijn mijn velgen al mat zwart en maak ik me geen zorgen dat het dof gaat worden ;)

Bas zei:
Vandaag stond er hier een candy roze gti in de straat :? .
Die van jou is BETER!! :lol: :cool:

Haha candy roze, heb je wel een unieke auto.

Morgen gaat mijn auto even terug naar de dealer om met de nieuwe software het nodige proberen te veranderen/uit te lezen.
Het eerste wat ze gaan doen is de 5 storingen uitlezen die ze eerder niet konden lezen omdat hun software nog niet up to date was. Wel slecht dat ze de gti uitleveren maar niet de software. Ik heb gelijk een klacht ingediend nadat mijn auto vorige week 2x in de noodloop ging door katalysator storing en EPC begon te branden. De vw pechdienst heeft de auto uitgelezen en zag wel de storingscodes maar wist niet wat het was en de garage kwam tot dezelfde conclusie waarna ik het antwoord kreeg dat de importeur/fabriek nog geen software had geleverd.

Het tweede is de soundaktuator uit proberen te schakelen via de computer aangezien het iets electronisch is.
Ik zal eens vragen wat er nog meer mogelijk is met de computer zoals de vragen over het alarm met een geluidje inschakelen.
 
Re: Polo GTI 6R. Wintervelgen gepoedercoat update(foto's p13

MelvinGTI6r zei:
Het tweede is de soundaktuator uit proberen te schakelen via de computer aangezien het iets electronisch is.
Ik zal eens vragen wat er nog meer mogelijk is met de computer zoals de vragen over het alarm met een geluidje inschakelen.

Is het uitschakelen van die aktuator gelukt ?
 
Re: Polo GTI 6R. Wintervelgen gepoedercoat update(foto's p13

Hoi Melvin,

Mag ik vragen waar je de velgen gekocht hebt en wat je ervoor betaald hebt?
Vindt ze echt vet staan!

Wil ze ook :geek: ;)

Thanks!
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: Polo GTI 6R. Wintervelgen gepoedercoat update(foto's p13

jacovn zei:
MelvinGTI6r zei:
Het tweede is de soundaktuator uit proberen te schakelen via de computer aangezien het iets electronisch is.
Ik zal eens vragen wat er nog meer mogelijk is met de computer zoals de vragen over het alarm met een geluidje inschakelen.

Is het uitschakelen van die aktuator gelukt ?

Er is weining gelukt bij de dealer. Bij een snelheid van 15 km gaan alle deuren op slot en dat was het. Geen storingen gevonden wat de noodloop heeft veroorzaakt alleen storing aan de buitentemperatuur sensor, dynamo en computer regelapparaat.
Ze wisten echt niet waar ik het over had betreft de soundaktuator. Hij vertelde mij dat het zoemende geluid kwam doordat de dynamo over de boxen geluid maakte, de sukkel :evil: .Ik laat ze binnenkort wel een stukje meerijden op de snelweg om het te ervaren.

Barry zei:
Hoi Melvin,

Mag ik vragen waar je de velgen gekocht hebt en wat je ervoor betaald hebt?
Vindt ze echt vet staan!

Wil ze ook :geek: ;)

Thanks!

FotoO8KRESTV-1.jpg

Dit zijn idd Denver 17" velgen van het merk Ronal. Deze zaten er fabriek af op de auto. Ik heb ze laten poedercoaten omdat ze in het zilver echt niet stonden op de auto.
FotoSZZGE7PS-1.jpg
 
Re: Melvin, Polo 6R GTI - Update p13

Dan hoop ik dat mijn dealer meer restultaat zal hebben met die soundaktor (zit in Tiel)
Als ik jouw verhaal zo lees ga ik me er aan irriteren.

Omdat Google your Friend is, maar weer eens gezocht.

Veel vragen, weinig antwoorden..

Loskoppelen lijkt een oplossing:

Wischerarme ab, Abdeckung Wasserkasten ab (Achtung, Scheibenkante nicht beschädigen), Stecker vom Aktuator für Körperschall oder Steuergerät für Körperschall abziehen und Stecker gut gegen Nässe schützen.

Wellicht een schema en een afbeelding:
http://www.golfvigti.com/upload/avatars ... 593_22.jpg
http://www.golfvigti.com/upload/avatars ... 125_22.jpg

Dit is dan voor een Golf 6 volgens mij.

Even ingezoomed op die foto, en het wordt zo te zien gemaakt door Kuhnke.

Nogmaals google: http://www.gulp.de/skill-profil/DBB7195 ... stems.html

Laufzeit: 02/2006 - 08/2006
Kunde: Kuhnke
Branche: Automotive/Automobilzulieferer
Projektname: Soundaktor
Projekt: Neu Entwicklung eines Automotive SG zur Ausgabe von Soundsignalen
abhängig von den über dem CAN-Bus empfangenen Zuständen des Motors.
Hierzu musste ein MATLAB Simulink - Modell auf den uP umgesetzt werden und so modifiziert werden das die Berechnungen auf einen NEC V850 Prozessor möglich wurden. Entwicklung eines Tools unter EXCEL-VBA das die eingelesenen MATLAB - Datensätze in Integer Format umrechnet. Aus diesen wurde dann eine Header Datei mit C Syntax erzeugt die in die SG-Software eingebunden werden kann. Ebenfalls werden die Daten in eine IntelHex-Datei konvertiert die es ermöglicht neue Datensätze in das SG zu flashen ohne einen neuen Programmstand zu erzeugen.


Misschien moet de dealer daar maar eens kijken en zien wat hij tegenkomt, stekker loshalen en zoeken naar foutcodes ?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!