Melvin, Polo 6R GTI-- Milltek en Chip op maat--P19

Hallo mede polo bezitters,

Na een poosje op dit forum rond te kijken en mijn auto echt bijna geleverd word(binnen 3 weken) meld ik me vast aan en stel ik me voor.
Ik ben Melvin en woon in Enschede, mijn vorige auto was een Leon Cupra 310 limited edition met 316,7 pk en 430,5 NM JD engineering custom opnieuw gechipt. Echt een kanon was het en dat wou ik op circuit zandvoort testen, maar voor dat we het wilden testen is die gestolen in Zandvoort :evil: .
FotoN76CUDTG-1.jpg


De auto die ik voor mijn Cupra had was een redelijk gepimpte 206 gti
Foto3BUXR8LI-1.jpg


En nu dus een polo GTI 6r 1.4 tsi met 180 pk.
FotoYELQDFIA-1.jpg

FotoH4IJ6ODN-1.jpg


Ik heb bijna alle opties genomen behalve het panorama dak en de regensensor, het leer en alcantara pakket heb ik wel genomen omdat de stof jacky niet mijn smaak is.
Het word een Candy witte en de 17"denver velgen gaan meteen (voor aflevering) naar de poedercoater om zwart gemaakt te worden en dan komen er winterbanden op. Bij aflevering staat de gti op 18"JE Design velgen in het matt zwart. De velgen zijn al binnen en daar heb ik pirelli pzero nero in de maat 215 35 18 op laten zetten.
FotoXOSMV6ZI-1.jpg

Er komt nog een KW schroefset op om het geheel dichter bij de aardbodem te krijgen en het dak word in zwart folie gewrapt.
Ik ben nog wat aan het zoeken voor een Big Brake kit en heb nog genoeg in de planning.
Daarvoor zit ik ook op dit forum zodat ik kan leren van jullie ervaringen met vw producten(dit is mijn eerste vw).

Gr Melvin
 
Re: Bijna in het bezit van een 6r GTI en alvast ff voorstellen..

Zozo jij hebt nog wel wat plannen met je auto. :). Maar klinkt allemaal goed. Ben erg benieuwd hoe die er uit komt te zien. En erg zonde van de Seat. was je nog goed verzekerd? zeker aleen de nieuwwaarden gekregen van de verzekering.
 
Re: Bijna in het bezit van een 6r GTI en alvast ff voorstellen..

Fijne plannen allemaal. Kan je bij de 6e niet gewoon de remmen van een Audi TT pakken? Kan bij de 9n wel namelijk. Dan heb je 320mm schijven voor. Achter de schijven van de octavia RS en klaar is Kees. Wat dit kost weet ik niet.
 
Re: Bijna in het bezit van een 6r GTI en alvast ff voorstellen..

Remmen zijn 312mm (niet 320mm) en worden bijv ook op de 9N3 Cup-Edition verbouwd :)
Steek van de 6R is ook 5x100, dus wat dat betreft zou het kunnen, maar heb geen enkel idee hoe het zit met de standaard remschijf afmetingen van n 6R, zal al wel ergens in die hoek (312mm of meer) zitten ;)

Toffe plannen in ieder geval! Ik zou zeggen, hoe simpeler hoe beter, geen grote spoilers en al die gekkigheid..
 
Re: Bijna in het bezit van een 6r GTI en alvast ff voorstellen..

@Alexander
De verzekering keerde de nieuwwaarde uit plus alle zelf toegevoegde opties zoals side skirts, chip en audio installatie. Goed verzekerd gelukkig.

@ Reneekloo
Zag op Cupranet een topic over rem upgrade van een bocanegra/cupra dat ze alleen de carriers veranderde om zo 312mm remmen te monteren in de orginele klauw.
Dus kost je het alleen maar de "carriers" en nieuwe schijven.

The Boca/Cupra/FR is fitted with two part 288mm brakes which are the same as the 312mm brakes, so all you need are the carriers and the discs to upgrade to 312mm spec.

De achterremmen van een octvia rs zal ik eens over informeren, bedankt voor de tip!
 
Re: Bijna in het bezit van een 6r GTI en alvast ff voorstellen..

R32 remmen zou kunnen, heb er al een voorbeeld van gezien.
VW20Polo20met2032420pk202-1.jpg


Maar ik vraag me af of brembo's niet goedkoper zijn(en mooier) met rond de 1500€ per set compleet.

FotoVCVLPUWB-1.jpg


Of dit..
Foto3IOJ8P4L-1.jpg


@Mark
De gti schijven zijn 288mm

Fludizz zei:
Welkom!

Dat zuigt man dat je seat gejat is :( Mooi dat de verzekering alles vergoed heeft! Alvast gefeliciteerd met je nieuwe scheurijzer Stick Out Tongue

Thanks!
 
Re: Bijna in het bezit van een 6r GTI en alvast ff voorstellen..

Ik denk dat je met R32 remmen absoluut goedkoper uitbent, maar ze zijn wel lastiger te krijgen. Pas bij Brembo wel op dat je origineel spul hebt, er word helaas ook immitatie aangeboden en die zijn lastig te onderscheiden van echte..

Grappig dat die 'maar' 288mm zijn..
 
Re: Bijna in het bezit van een 6r GTI en alvast ff voorstellen..

Welkom!
De eerste 6R GTI op dit forum. Zeer mooie wagen!

Ondanks je qua vermogen inleverd heb je denk ik een goede keuze gemaakt. Alhoewel ik een vermoeden heb dat eronder de kap nog wel het een en ander gaat gebeuren.
Ook mooie plannen in het verschiet. Goed bezig!
ik verheug me ook op de pics.
 
Re: Bijna in het bezit van een 6r GTI en alvast ff voorstellen..

Donders he :) Eerste 6R GTI op het forum is een feit. Je hebt er meteen ook heerlijke plannen mee! Ik heb foto's gezien van een 9N3 met porsche klauwen en dat ziet er wel heel dik uit hoor maar ik zou goed de kosten / kwaliteit vergelijken voor je een beslissing hier over maakt. Owh trouwens welkom Big Grin
 
Re: Bijna in het bezit van een 6r GTI en alvast ff voorstell

Mark zei:
Ik denk dat je met R32 remmen absoluut goedkoper uitbent, maar ze zijn wel lastiger te krijgen. Pas bij Brembo wel op dat je origineel spul hebt, er word helaas ook immitatie aangeboden en die zijn lastig te onderscheiden van echte..

Grappig dat die 'maar' 288mm zijn..
.
Ik heb al gekeken naar r32 remmen maar die schijven kosten 450€ per stuk (ergens gelezen)en ze zijn te groot voor mijn orginele 17"Denver wintervelgen.
De Porsche/brembo klauw kan een 312 mm audi tt schijf in en past makkelijker en zal beter remmen doordat er meer zuigers in zitten.

Johan zei:
hopelijk blijft de GTI wel uit de handen van de dieven, ditkeer een goed alarm aangeschaft??

zodra je de polo hebt opgehaald.. POSTEN DIE PICSS!! Big Grin

Op de cupra zat een fabrieksalarm en op de camera beelden was te zien dat het alarm 14 sec af ging voor de auto rustig van de parkeerplaats kwam. Dit keer komt er een extra beveiliging op en het alarm plus pakket van vw. En anders maar weer een nieuwe auto uitzoeken ;)

Roy78 zei:
Welkom!
De eerste 6R GTI op dit forum. Zeer mooie wagen!

Ondanks je qua vermogen inleverd heb je denk ik een goede keuze gemaakt. Alhoewel ik een vermoeden heb dat eronder de kap nog wel het een en ander gaat gebeuren.
Ook mooie plannen in het verschiet. Goed bezig!
ik verheug me ook op de pics.

Ik wil weer een JD chip in de auto omdat dat echt goed gedaan word door die gasten. Met hun chip krijg ik er 30 pk en 50 nm bij maar ga nog eerst even na of de dealer kan zien dat er andere software inzit. Ik wil ook graag een ander uitlaat systeem maar er is nog weinig te krijgen voor dit nieuwe model.

Het rijplezier zal er zeker niet minder op zijn vergeleken met de Cupra, alleen het tanken word leuker met het verbruik van de polo als je het vergelijkt met de Cupra.
De Cupra kon ook 270 km op top rijden en met de Polo "maar" 230 maarja is misschien maar beter ook Big Grin

Deze week word mijn auto in de fabriek gemaakt en zal daarna binnen 2 weken geleverd worden. Ik zal zo snel als ik kan foto's maken en wellicht zijn er nog meetings dit jaar waar ook mooie foto's gemaakt worden.

Gr Melvin.
 
Re: Bijna in het bezit van een 6r GTI en alvast ff voorstellen..

Er zit een typische VW 1.4 tsi motor in de Polo gti.
Die vind je in veel andere modellen ook terug.

Zowat iedere chiptuner kan deze makkelijk tunen.
Er wordt geen extra chip ingebouwd ofzo hoor.
Het is sowieso via OBD dat ze de software aanpassen.

Gemiddeld kom je rond de 210pk uit na tuning.
(dat is dan zonder enige andere aanpassingen)
 
Re: Bijna in het bezit van een 6r GTI en alvast ff voorstellen..

Welkom hier.
Ben echt benieuwd naar je foto's.
Gaaf hoor de eerste 6R GTI hier op het forum.

Wat betreft het chippen...de dealer kan niet zien aan de software of hij gechipt is.
Het enige wat ze zouden kunnen zien, maar dan moeten ze er echt naar op zoek gaan is dat je turbodruk iets hoger is dan normaal.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!