Melvin, Polo 6R GTI-- Milltek en Chip op maat--P19

Re: Melvin, Polo 6R GTI - Update p13

jacovn zei:
Dan hoop ik dat mijn dealer meer restultaat zal hebben met die soundaktor (zit in Tiel)
Als ik jouw verhaal zo lees ga ik me er aan irriteren.

Omdat Google your Friend is, maar weer eens gezocht.

Veel vragen, weinig antwoorden..

Loskoppelen lijkt een oplossing:

Wischerarme ab, Abdeckung Wasserkasten ab (Achtung, Scheibenkante nicht beschädigen), Stecker vom Aktuator für Körperschall oder Steuergerät für Körperschall abziehen und Stecker gut gegen Nässe schützen.

Wellicht een schema en een afbeelding:
http://www.golfvigti.com/upload/avatars ... 593_22.jpg
http://www.golfvigti.com/upload/avatars ... 125_22.jpg

Dit is dan voor een Golf 6 volgens mij.

Even ingezoomed op die foto, en het wordt zo te zien gemaakt door Kuhnke.

Nogmaals google: http://www.gulp.de/skill-profil/DBB7195 ... stems.html

Laufzeit: 02/2006 - 08/2006
Kunde: Kuhnke
Branche: Automotive/Automobilzulieferer
Projektname: Soundaktor
Projekt: Neu Entwicklung eines Automotive SG zur Ausgabe von Soundsignalen
abhängig von den über dem CAN-Bus empfangenen Zuständen des Motors.
Hierzu musste ein MATLAB Simulink - Modell auf den uP umgesetzt werden und so modifiziert werden das die Berechnungen auf einen NEC V850 Prozessor möglich wurden. Entwicklung eines Tools unter EXCEL-VBA das die eingelesenen MATLAB - Datensätze in Integer Format umrechnet. Aus diesen wurde dann eine Header Datei mit C Syntax erzeugt die in die SG-Software eingebunden werden kann. Ebenfalls werden die Daten in eine IntelHex-Datei konvertiert die es ermöglicht neue Datensätze in das SG zu flashen ohne einen neuen Programmstand zu erzeugen.


Misschien moet de dealer daar maar eens kijken en zien wat hij tegenkomt, stekker loshalen en zoeken naar foutcodes ?


De dealer heeft nu alle informatie van de importeur/fabriek gekregen voor het verwijderen van de soundaktuator. De polo staat nu bij de dealer oa voor het verwijderen van dat geluid en het oplossen van mijn storingen in de motor.
 
Re: Melvin, Polo 6R GTI - Update p13

Het is de dealer gelukt! Mijn auto is heerlijk stil en de storingen verholpen. De bougies moesten vervangen worden van de fabriek omdat ze een rode aanslag hadden door de cilinder overslag. Ik heb er verder geen verstand van maar het doet weer wat die moet doen.
Nu kan ik weer genieten van mijn bolide Big Grin

Oja het uitschakelen van de soundaktuator waren verder geen kosten aan verbonden.
 
Re: Melvin, Polo 6R GTI - Update p13

@MelvinGTI6r
Goed nieuws.
Ik heb gelijk mijn dealer gebeld, kunnen ze het ding uitschakelen voordat ze hem afleveren.

Fijn dat de storingen ook opgelost zijn, ik krijg het hopenlijk niet.
 
Re: Melvin, Polo 6R GTI - Update p13

Maar wat is nou precies zo'n Soundaktor?. Ik heb van alles gelezen van luidsprekers tot buisjes. Het is in ieder geval iets wat onder de motorkap zit en een bepaald geluid produceert.

Ik zou mijn TSI best een leuker geluidje willen geven, maar ik ga geen (met alle respect) regenpijp aan mijn uitlaat lassen. Of een carbon airbox monteren, met die fratsen heb ik mijn lesje wel geleerd :lol: .
 
Re: Melvin, Polo 6R GTI - Update p13

Klik op de linkjes een paar posts omhoog. Het is kortweg een regelunit op de can bus die afhankelijk van toerental etc. Een soort van trilgenerator aanstuurd. Deze zit op een stuk metaal schot tussen motor en binnenruimte. Fibratie geeft geluidsgolven.
 
Re: Melvin, Polo 6R GTI - Update p13

Na een kleine winterslaap en het nieuwe meeting seizoen voor de deur, ben ik begonnen met een aantal onderdelen te bestellen.
Gisteren is mijn nieuwe dual action polijstmachine binnen gekomen en kan ik weer lekker poetsen.
Vandaag de KW Variant 2 schroefset besteld een die heeft helaas een levertijd van 3 weken. Dus aanbetaald en wachten dan maar.
kwschroefsetv2-2.jpg


En als kers op de taart :mrgreen: .
364-1.jpg

Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten voor de brembo's te gaan. Maar eigenlijk is mijn vriendin de doorslag gevende factor geweest. Ze zij dat ik big brakes mocht kopen zolang het maar Brembo's waren Big Grin Ook zij is autogek en heb dan ook voor valentijnsdag een Forge blow off spacer gekregen!
X-treme tuning gaat de Brembo's zoeken en zonodig pas maken omdat er nog geen set leverbaar is en word over 3 weken ook gemonteerd samen met de Kw schroefset. Ik denk dat het super staat met mijn 18 inch JE-Design velgen...ik kan niet meer wachten!

In de tussentijd word mijn dak ook mat-zwart gemaakt... Dat waren mijn plannen voor deze 2 maanden Big Grin Ik zal foto's plaatsen als het allemaal erop zit.
 
Re: Melvin, Polo 6R GTI -Nieuwe updates p15

Ze zijn 1500 en een beetje euro inclusief montage en nieuwe olie. Ik krijg nog een prijsopgave voor golf r32 remmen voor de achterkant 256x22 mm en als dat een beetje in het budget past dan gaat dat gelijk erop met de rest van de spullen.
Ik twijfel alleen nog een beetje over welke remschijven er voor en achter op komen.
Het gaat om een gewoon gladde oem remschijf, gegroefde schijf of een geboorde schijf.
Iemand enig idee wat het beste is? Ik wou graag geboorde schijven voor de looks want ik kom niet met de auto op het circuit. Maar die schijnen te kunnen scheuren bij de gaatjes?
 
Re: Melvin, Polo 6R GTI -Nieuwe updates p15

Over power gesproken...ik had bij mijn Polo G40 geboorde én gegroefde schijven en die waren echt perfect met remmen! Van scheurtjes o.i.d. heb ik nooit last gehad en ik heb de wagen bijna 7 jaar in mijn bezit gehad. En op remmerij heb ik nooit bezuinigd.
 
Re: Melvin, Polo 6R GTI -Nieuwe updates p15

@Polootje

Ik heb geboorde remmen besteld. Aangezien ik niet cicuit dagen ga doen met de gti en het alleen bij sportief rijden blijft voldoen de brembo's perfect en het staat echt supervet! Dus is het meer voor de looks en op goede remmen moet je idd nooit bezuinigen.
 
Re: Melvin, Polo 6R GTI -Nieuwe updates p15

mooie wagen!!!

De dealer vertelde mij dat de polo GTI niet het plofde in de uitlaat heeft bij op en terugschakelen zoals bij een golf GTI DSG, klopt dat?

En geeft de polo gti ook geen tussengas bij het terugschakelen?

Gr,
Ronald
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!