jullie verbruik & rijbereik volle tank polo aw

Ben je dan ook zon iemand die, terwijl mensen achter je staan te wachten, eerst even rustig de gegevens gaat invoeren? Stick Out Tongue
Nee, in dat geval doe ik het later. Die twee gegevens onthouden gaat nog prima, ondanks de leeftijd. Goede oefening. Maar hier komt het zo goed als nooit voor, dat er iemand achter me staat te wachten.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Die tank rijd ik nooit helemaal leeg voor ik ga tanken. Maar je hebt gelijk, het is iedere keer wel een hell of a job, om de kmstand en het aantal liters in te vullen. Kost bijna een minuut en is dus bijna niet meer leuk ;)
Ik wil echt niet na elke tank benzine weten hoe veel verbruikt werd, ik dacht alleen dit keer dat verbruik verrassend meeviel na een week van snel/sportief rijden, maar dat was dus niet het geval, 475 km is weinug.
Dat dacht ik eigenlijk al, maar was denk ik ff in de warrrrr.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Ik wil echt niet na elke tank benzine weten hoe veel verbruikt werd,
Dat is natuurlijk ook niet waarom je het doet. Je doet het om een gemiddeld verbruik bij te houden, te kunnen vaststellen in hoeverre bepaalde factoren het verbruik beinvloeden, hoe je verbruik is ten opzichte van anderen met dezelfde auto. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen, is die twee waarden even inkloppen. Zoals gezegd, nog geen minuut werk en dat wordt gewoon een routine.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik zit nu al bijna op 400 km op een halve tank benzine, rij nu normaler als de week ervoor en heb in Sport Select: Drive, ACC en nog één optie op Normal gezet.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Dat is natuurlijk ook niet waarom je het doet. Je doet het om een gemiddeld verbruik bij te houden, te kunnen vaststellen in hoeverre bepaalde factoren het verbruik beinvloeden, hoe je verbruik is ten opzichte van anderen met dezelfde auto. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen, is die twee waarden even inkloppen. Zoals gezegd, nog geen minuut werk en dat wordt gewoon een routine.
Snap ik, maar ik let daar niet zo op, was dit keer gewoon even benieuwd hoe het zat qua verbruik, toch bedankt voor het meedenken en de voorgestelde optie om het bij te houden.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Blijkt dat mijn Polo toch best een eindje kan tuffen op een tankje benzine. :cool:
Scheelt behoorlijk als je de instellingen op Normal zet in Sport Select voor DRIVE en ACC. (y)
Ook wat minder lopen knallen natuurlijk.

129B843D-6A1F-4F8A-A46F-95F0B822B269.jpeg
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Ik rij dan wel geen 1.0 maar de GTI uitvoering 2.0 stage 2 gechipt en Miltek uitlaat. Maar zo te horen doet ie het niet verkeerd qua verbruik. Ik reis 5 dagen in de week 170 km woon werk over de snelweg en stukje door de stad. Verbruik gemiddeld bij 100 crusecontrol snelweg en rustig rijden stad volle tank 4.7l–5.3l100km en rij gemiddeld 630km op een volle tank. Niet verkeerd dacht ik zo:)
Maar als je wat meer sportief gaan rijden is het een anders verhaal :( 8,5l-9.2l/100km en 350-400 km op een volle tank.

Wel een erg fijne auto! Denk dat de 1.0 dsg ook zeker fantastische rijeigenschappen heeft!! Persoonlijk zal ik de pk’s wel missen maar zit er wel over na te denken om voor het nieuwe model 2021 de Rline te kiezen. Al iemand hier ervaring??
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 tsi 
Deze warme/droge zomer leidt tot nieuwe record waardes voor mijn verbruik en actieradius :) Vorige week donderdag reed ik op de snelweg en zag het magische getal van 1000km actieradius op mijn boordcomputer verschijnen jeetje dit nooit eerder gezien!! Sterker nog ik had al 150km gereden na de tankbeurt!! p.s. ja ik rijd wel op 98 benzine :cool:
20220825_160006aw.jpg
 
tba  tba  tba 
Ik rij gemiddeld 450~ kilometer met een volle tank. Scheelt het trouwens veel om in eco te rijden? Of kan je hem net zo goed in normaal houden?
(Polo 2.0 gti)
Het verbruik van je Polo (1.0 tot 2.0 GTI) hangt er van af of je korte stukken, stad of snelweg kilometers rijdt, maar vooral van je "rechter voet" en je rijstijl.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!