jullie verbruik & rijbereik volle tank polo aw

Mmmm op ACC en netjes op 100km ingesteld Hilversum naar Middelburg, en Hilversum naar Maastricht, alleen snelweg zou ik 900+ kunnen halen. Maar korte ritten net 600. Niets gechipt en getuned. Ik ben geen "petje" die denkt Max te zijn.
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
Rij dan gewoon een 1.0 ipv GTI :tearsofjoy:
Ik zou niet weten waarom (inhoudelijke onderbouwing ontbreekt overigens in je reactie) en heb ook dacht ik duidelijk uitgelegd waarom ik deze auto rijd en er enorm van geniet. Heb overigens hiervoor een getunede 1.0 gereden en ik kan melden dat er wel degelijk sprake is van een enorm verschil in rijbeleving, ook al rijd je niet de hele tijd alsof de duivel je op de hielen zit.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik zou niet weten waarom (inhoudelijke onderbouwing ontbreekt overigens in je reactie) en heb ook dacht ik duidelijk uitgelegd waarom ik deze auto rijd en er enorm van geniet. Heb overigens hiervoor een getunede 1.0 gereden en ik kan melden dat er wel degelijk sprake is van een enorm verschil in rijbeleving, ook al rijd je niet de hele tijd alsof de duivel je op de hielen zit.
Plus een GTI is velenmalen sexier dan een 1.0 imo Stick Out Tongue
 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Mijn verbruik is ruim 1:20
Ik rijd 95% snelweg en meestal langere stukken
Tanken doe ik meestal tussen de 800 en 900km
Ik ben een redelijk rustige rijder, houd me in principe altijd aan de Max. snelheid
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen Polo 2022  Polo Style 1.0 TSI 70 kW 95 pk 7 . DSG  1.0 TSI | 70kw 
  • Leuk
Waarderingen: iGadgetman
Ik ga straks eens kijken wat mijn verbruik is als ik de ACC op 100 zet op de snelweg straks. Normaal zet ik m op 110 namelijk.

Soms bij snelheden tussen de 140km/h - 160km/h over een rit van zo'n 30km ligt het verbruik rond de 6,5L/100km.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
gemiddeld verbruik: 10L
rijbereik volle tank: 400 KM
effectief gereden KM: 380 (soms 740)
rijstijl: Korte/middenlange funritjes... 1x 6,5 liter gezien over een langere afstand (100 KM) maar anders zelden onder 10 liter helaas
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Bomo42
Ik ben zelf ook in het bezit van een Polo AW 1.0 DSG 2020. Ik zelf merk het volgende:

Km op tank: 540/560
Rij afstand: gemiddeld 40km
Rijstijl: Iets sportiever dan de gemiddelde bestuurder.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.0 TSI 
Ik rij zon 300 tot 400 KM op een tank afhankelijk van welke stand ik hem zet.
Met een beetje pech rijd hij 1 op 5.
1 op 5....... er zijn er hier meerdere met een AW GTI dus niet overdrijven he, ik zit regelmatig in duitsland waarbij ik eigenlijk constant over de 200 zit heeel veel optrekken en remmen dit optrekken is altijd weer vol gas. zelfs dan doet die 1 op 8 nog op een tank gemiddeld.
1 op 5 betekend 200km max op een tank aangezien de polo een 40 liter tank heeft
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
1 op 5....... er zijn er hier meerdere met een AW GTI dus niet overdrijven he, ik zit regelmatig in duitsland waarbij ik eigenlijk constant over de 200 zit heeel veel optrekken en remmen dit optrekken is altijd weer vol gas. zelfs dan doet die 1 op 8 nog op een tank gemiddeld.
1 op 5 betekend 200km max op een tank aangezien de polo een 40 liter tank heeft

Vond het ook een beetje overdreven.
Mijn oude Golf R die redelijk aangepast was en bijna alleen plezier ritjes mee reed over de grens haalde dat niet eens.

Ja, als ik hem net gestart had misschien maar nooit gemiddeld over een rit.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Dacht dat ik vandaag een mijlpaal behaald had, ondanks zo nu en dan flink gassen, 475 km met mijn vorige tank benzine.
Als ik de berichten dan teruglees hier, dan is het denk ik toch wat aan de lage kant, toch?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
475km op hoeveel liter? 45 liter? 1 op 10 zou ik niet per se trots op zijn.
Ik had 41 liter getankt, maar volgens mij zei ik ook niet dat ik trots was, maar dacht dat ik voor hoe ik gereden had en het slechte weer, toch een best ver bereik behaald had.
Dus eerder aangenaam verrast, maar na de posts hier te lezen valt het tegen of gewoon normaal, dat is mijn vraag.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
nu met het wat slechter en kouder weer hier, en heel veel korte ritjes zat ik met men laatste 2 volle tankbeurten tussen 675km en 685km eergisteren terug volgetankt vlak bij men deur (deed pijn aan men bankrekening) en de meter van de reikwijdte gaf 740km aan. ben benieuwd.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
nu met het wat slechter en kouder weer hier, en heel veel korte ritjes zat ik met men laatste 2 volle tankbeurten tussen 675km en 685km eergisteren terug volgetankt vlak bij men deur (deed pijn aan men bankrekening) en de meter van de reikwijdte gaf 740km aan. ben benieuwd.
WTF?! Nou dan is mijn 475 km helemaal bar weinig of rijdt jij in die korte ritjes wel rustig, ik doe veel inhaalsprints en geef ook aardig gas bij invoegen en dergelijke oftewel ff lekker turbo'en tot we rond de 110 km/u rijden.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!