jullie verbruik & rijbereik volle tank polo aw

ik vroeg mij af wat jullie gemiddeld verbruik is (mijn Polo AW 1.0 DSG) en hoeveel KM rijbereik jullie meter aangeeft bij een volle tank (dacht dat dit 40L is) en hoeveel KM jullie dan effectief gereden hebben als de tank bijna leeg is :)
eventueel ook jullie rijstijl;);) en type van rit (kort, lang..)

gemiddeld verbruik: 5,0L tot 5,4L
rijbereik volle tank: 740L (soms 760L)
effectief gereden KM: 720 (soms 740)
rijstijl: normaal met verkeer mee.
Type rit: meestal korte ritten.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
ik vroeg mij af wat jullie gemiddeld verbruik is (mijn Polo AW 1.0 DSG) en hoeveel KM rijbereik jullie meter aangeeft bij een volle tank (dacht dat dit 40L is) en hoeveel KM jullie dan effectief gereden hebben als de tank bijna leeg is :)
eventueel ook jullie rijstijl;);) en type van rit (kort, lang..)

gemiddeld verbruik: 5,0L tot 5,4L
rijbereik volle tank: 740L (soms 760L)
effectief gereden KM: 720 (soms 740)
rijstijl: normaal met verkeer mee.
Type rit: meestal korte ritten.
@Mikie your time to shine brother:tearsofjoy:
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Haha
Waarderingen: Mikie
Ik rijd als ik rustig aan doe ongeveer 700/750km op mijn 45 liter tank (dit is zeker niet zo zuinig als hij zou kunnen zijn). Als ik lekker rechts achter een vrachtwagen blijf in de 5e versnelling zie ik het verbruik richting de 1 op 30 klimmen met mijn driepittertje. Alleen de bluemotion dieseltjes willen echt nog wel gaan zuipen als je een zware rechter voet hebt.

Edit: ook ik heb geen AW dat was even aan mij voorbij gegaan sorry
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: Mikie en Marc Vuylsteke
als ik even vlug reken dat ik meestal een goeie 35L bijtank.
dan kom ik op een gemiddelde van 4,87L /100km (en 720km gereden)
ik zal dan rijden gelijk een oude vent zekerBig GrinBig Grin

volgens mij papieren zou dit de verbruiken moeten zijn:
stadcyclus: 5,3L
buiten stad: 4,5L
gecombineerd: 4,7L
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Leuk
Waarderingen: DaaNiuM
@Mikie your time to shine brother:tearsofjoy:
hahahah mijne geeft na een volle tankbeurt netjes 1080 / 1100 aan. Vind het altijd een kunst om zo zuinig mogelijk te rijden, dus ben daar opzich wel een pro in geworden hahaha.

Of ik daadwerkelijk die KM haal weet ik niet, tank hem altijd als ik nog dik een kwart over heb. Maar als ik de streepjes zo bijhoudt totdat die echt leeg is zou ik denk ik wel zeker 1000/1050 moeten redden.

edit: oeps, een AW topic. heb een 6C ook net als @BlackDiesel
 
Mijn 3 pittertje rijd het laatste half jaar gemiddeld 1:15.... autch...
Dit komt voornamelijk door korte stukjes, en als ik eens een langer stuk rijd, is dit voornamelijk op buitenwegen (optrekken, lekkere bochtjes nemen) Sja, dan is er weinig ruimte voor zuinigheid... Nog niet alle hoop verloren: laatst een stuk snelweg gehad (100-130) en aan het einde van de week een verbruik van 1:18-19. Het zit er nog in, nu mn rechtervoet nog even afstellen!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel en Mikie
Hangt natuurlijk voor een groot deel af van wat voor motor er in ligt. Zie na tankenoverigens mijn handtekening; meestal een bereik van tussen de 550 en 600 na voltanken
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Gemiddeld 1200km op een volle tank, veel lange ritten, rustige rijstijl.

- Diesel
- Ik gebruik sinds jaar en dag de nippeltruuk (vanaf mijn Lupo al) Ik neem dus bijna 12 liter meer mee dan een normale tankbeurt.
- Gemiddeld verbruik zie signature. Regelmatig volledige tankbeurten boven 1 op 25, uitschieters naar beneden zijn meestal vakanties/weekendjes weg.

Eigenlijk een schril contrast met het verbruik van @Catunambu ... Zo zie je maar hoeveel invloed rijstijl en het rittenprofiel kunnen doen met feitelijk dezelfde auto.

@Rosinfield ik vind jouw verbruik ook erg netjes voor een GTI met dat vermogen!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
och... ik mag mn dieseltje graag pesten whaha!

Gemiddeld 1200km op een volle tank, veel lange ritten, rustige rijstijl.

- Diesel
- Ik gebruik sinds jaar en dag de nippeltruuk (vanaf mijn Lupo al) Ik neem dus bijna 12 liter meer mee dan een normale tankbeurt.
- Gemiddeld verbruik zie signature. Regelmatig volledige tankbeurten boven 1 op 25, uitschieters naar beneden zijn meestal vakanties/weekendjes weg.

Eigenlijk een schril contrast met het verbruik van @Catunambu ... Zo zie je maar hoeveel invloed rijstijl en het rittenprofiel kunnen doen met feitelijk dezelfde auto.

@Rosinfield ik vind jouw verbruik ook erg netjes voor een GTI met dat vermogen!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
Gemiddeld 1200km op een volle tank, veel lange ritten, rustige rijstijl.

- Diesel
- Ik gebruik sinds jaar en dag de nippeltruuk (vanaf mijn Lupo al) Ik neem dus bijna 12 liter meer mee dan een normale tankbeurt.
- Gemiddeld verbruik zie signature. Regelmatig volledige tankbeurten boven 1 op 25, uitschieters naar beneden zijn meestal vakanties/weekendjes weg.

Eigenlijk een schril contrast met het verbruik van @Catunambu ... Zo zie je maar hoeveel invloed rijstijl en het rittenprofiel kunnen doen met feitelijk dezelfde auto.

@Rosinfield ik vind jouw verbruik ook erg netjes voor een GTI met dat vermogen!

Hoe doe je dat precies dan? Las iets door het indrukken van het ventieltje ofzo? Rechterzijde bij diesel?
 
Ruim 850km met mijn 1.0 tsi.
Gemiddeld tank ik 52 liter
1 op 16 gemiddeld 60% stad 40% buiten en snelwegen.
Voordat ik de opmerkingen krijg ahh klopt niet 6c max 45 liter.

Gebruik altijd mijn ontluchting nippel in de tank.
Dan kan er nog een liter of 9 bij!
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
@Rosinfield ik vind jouw verbruik ook erg netjes voor een GTI met dat vermogen!

Ja, dat heeft naast rijgedrag te maken met het soort motor. Dat is er één van het type Budack cycle. Dwz dat er twee nokkenasprofielen zijn en dat één daarvan alleen wordt geselecteerd wanneer je dat vermogen vraagt. In het andere profiel rijd je best zuinig. En ik spreek het vermogen alleen op momenten aan; denk aan inhalen, invoegen. Verder geen stoplichtsprintjes, praktisch alleen lange ritten en niet of nauwelijks harder dan toegestaan. Ook rustig cruisend rijdt de auto heerlijk relaxed door het vele koppel.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Mikie
@Rosinfield Daar ga ik me zeker eens in verdiepen! Ik ken wel de otto cycle ('normale' cycle, in Duitsland wordt de benzinemotor ook vaak een ottomotor genoemd) en de atkinson cylcle (bekend van de Toyota hybrides)

@Mikie aan de binnenkant van de tankopening zit een nippeltje, als je die indrukt hoor je een zuigend geluid, dat betekent dat de ontluchting van de tank gelukt is. Als je gewoon doortankt met dat nippeltje ingedrukt, kun je hem feitelijk tot de vulhals vullen... Denk er wel om dat je daarna gelijk nog een stukje rijdt, bij extreme temperatuurverschillen wil de brandstof nog wel eens uitzetten. Ik tank altijd onderweg naar werk, waardoor ik zeker nog 20/30 kilometer rijdt. Dan is de vulhals wel weer leeg. Bovenstaande is allemaal op eigen risico natuurlijk. Ik doe dit nu 2 jaar met de Polo en daarvoor ongeveer 4 jaar met de Lupo en nimmer problemen mee gehad. Volgens mij kan het echter in de Polo AW niet meer.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
  • Leuk
Waarderingen: Mikie
@Bresjee99 Hier wordt uitgelegd hoe het werkt:
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: EdLiMi
@Rosinfield Daar ga ik me zeker eens in verdiepen! Ik ken wel de otto cycle ('normale' cycle, in Duitsland wordt de benzinemotor ook vaak een ottomotor genoemd) en de atkinson cylcle (bekend van de Toyota hybrides)

@Mikie aan de binnenkant van de tankopening zit een nippeltje, als je die indrukt hoor je een zuigend geluid, dat betekent dat de ontluchting van de tank gelukt is. Als je gewoon doortankt met dat nippeltje ingedrukt, kun je hem feitelijk tot de vulhals vullen... Denk er wel om dat je daarna gelijk nog een stukje rijdt, bij extreme temperatuurverschillen wil de brandstof nog wel eens uitzetten. Ik tank altijd onderweg naar werk, waardoor ik zeker nog 20/30 kilometer rijdt. Dan is de vulhals wel weer leeg. Bovenstaande is allemaal op eigen risico natuurlijk. Ik doe dit nu 2 jaar met de Polo en daarvoor ongeveer 4 jaar met de Lupo en nimmer problemen mee gehad. Volgens mij kan het echter in de Polo AW niet meer.
Lijkt me niet helemaal de bedoeling?
 
Polo  6c  Verkocht 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!