jullie verbruik & rijbereik volle tank polo aw

Bijna 1 op 17 kilometer, had nog beter gekund had ik geen 210 gereden en de eerste kwart tank ook op de snelweg had gereden. Wel netjes 100/110 gereden voor de rest, wat ik enorm zuinig vindt voor een 2 liter blokje.IMG20230528092815.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Aviation en _Maarten_
Bijna 1 op 17 kilometer, had nog beter gekund had ik geen 210 gereden en de eerste kwart tank ook op de snelweg had gereden. Wel netjes 100/110 gereden voor de rest, wat ik enorm zuinig vindt voor een 2 liter blokje.IMG20230528092815.jpg
Wist je dat je ook kan instellen dat je 1 liter op zoveel km in je display ziet staan ipv L/100km?
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Wist je dat je ook kan instellen dat je 1 liter op zoveel km in je display ziet staan ipv L/100km?
Dat klopt, maar nu heb ik een beter overzicht in het verbruik (of ik zuiniger rijdt dan het gemiddelde). Je kan ook actueel verbruik zien maar dat gaat echt behoorlijk op en neer qua verbruik.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
Gisteren even 5 liter erbij gegooid zodat ik vandaag na het werk kan gaan tanken in Duitsland.
Resultaat was gisteren op een volle tank (40 liter) heb ik 940 km gereden. Dit is vooral buiten bebouwde kom en meestal op de snelweg (max 100 km/u).
Ik denk dat ik de 1000 km wel moet kunnen halen, zover zit ik er niet vanaf, en heb de auto nu al wel een beetje leren kennen.
Verder is mijn rijgedrag rustig/defensief (ver vooruit kijken etc), en meestal NIET achter andere auto's aan gaan hangen nu met ACC...
Heb altijd al redelijk zuinig gereden, maar af en toe ook flink gassen omdat ik niet wil dat de auto te traag wordt...
Vind het altijd een uitdaging om zuiniger dan de boekjes aangeven te kunnen rijden.
Aangezien we deze week op vakantie gaan, vermoed ik dat de volgende tankbeurten minder km's gaan brengen met Duitse snelwegen en zo... ;)
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: IwanD
en meestal NIET achter andere auto's aan gaan hangen nu met ACC
veel mensen doen dat idd en dat kan ik begrijpen want die ACC regelt dan constant bij, maar nu ongeveer alle auto's ACC hebben rij je soms ook veel te lang achter mensen die het gaatje om naar rechts te gaan niet pakken omdat deze te klein is ivm de ACC, ik denk dat genoeg dit zullen herkennen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
veel mensen doen dat idd en dat kan ik begrijpen want die ACC regelt dan constant bij, maar nu ongeveer alle auto's ACC hebben rij je soms ook veel te lang achter mensen die het gaatje om naar rechts te gaan niet pakken omdat deze te klein is ivm de ACC, ik denk dat genoeg dit zullen herkennen
Ik vind de ACC ook echt niet fijn werken. Er zitten (ongeacht het merk) nog te veel bugs in. Te traag reageren, ineens vanuit het niets reageren, noodstop zonder reden, inhouden op een uitvoegstrook etc etc
Als het kon met behoud van je cruise control liet ik het weghalen maar dat is volgens de kenners niet mogelijk.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
Ik vind de ACC ook echt niet fijn werken. Er zitten (ongeacht het merk) nog te veel bugs in. Te traag reageren, ineens vanuit het niets reageren, noodstop zonder reden, inhouden op een uitvoegstrook etc etc
Als het kon met behoud van je cruise control liet ik het weghalen maar dat is volgens de kenners niet mogelijk.
inhouden op een uitvoeg strook is vanwege de normale niet rechts inhalen functie die aan staat
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!