Afgelopen zaterdag ook weer eens wat spulletjes erbij gehaald voor de auto, kan voorlopig de auto weer grondig blijven wassen en voorzien van tijdelijke bescherming.
Wat zijn dat voor producten ?
Ik neem dit bericht dus totaal niet serieus. O.a. omdat het van de BOVAG komt. Ik vind de BOVAG maar een raar zooitje (hun kwaliteitskeurmerk klopt van geen kanten!!) en vertrouw totaal niet op hun onderzoek. Dit is gewoon zodat meer mensen naar een BOVAG autowasbedrijf komen.
Net dat artikel van BOVAG gelezen. Dat gaat over de gemiddelde Nono die nog met een spons wast en met een zeem droogt. Ik heb een buurman die zelfs een ramentrekker gebruikt om de auto droog te maken! Leuk als daar een korreltje zand in blijft steken.
Wassen van een auto doe je het beste van onder naar boven. En je begint met het schoonspuiten en spoelen van je wielkasten. Ik gebruik ook eerst nog een foamlans om het vuil los te weken.
Daarna ga ik door met het schoonmaken van de wielen. Hiervoor gebruik ik een aparte microvezel washmitt en een aparte emmer. Plus een velgenborstel (Daytona)
De auto was ik met de twee emmer methode en met een washmitt. Zijkanten en achterkant weer met een aparte washmitt. Daar zit de meeste vervuiling en ik wil niet dezelfde washmitt gebruiken voor motorkap en dak.
Drogen doe je nooit met een zeem. Die dingen krassen!
Dat geldt ook voor een spons. De zandkorrels verdwijnen in een washmitt tussen de haren en blijven bij een spons aan het opppervlak liggen. Dat is het voordeel van microvezel.
Na elke wasbeurt worden alle doeken en washmitt gewassen en daarna in de droger. Géén wasverzachter gebruiken!
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.