Hoe maak jij je auto schoon ?

persoonlijk ben ik niet te vinden voor opzet borstels of dergelijke voor op de lak van de wagen, maar dat is ieder zijn of haar ervaring er mee natuurlijk.
een auto lak moet je vergelijken met een vrouw, die zorgt er ook voor dat haar gelaat er goed blijft uit zien door dergelijke mideltjes,

het verschil zal je ook merken nadat je de wagen weer gaat wassen de week er na of na een tijd er na, het vuil gaat veel makelijker er van af gaan dus je gaat ook sneller klaar zijn.

Ik spendeer meestal 3uur op mijn wagen als ik hem gewoon was, daar hoort clayen en polieren niet bij, en ja ik rij er dagelijks mee dus geen trailer toestanden , want dat denken toch sommige vaak omwille van de motorruimte :))
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V - 105pk 
2 emmer methode? Stick Out Tongue

Als je nou het hele topic door zou lezen dan had je kunnen weten wat ze bedoelen met de 2 emmer methode. Beter is nog om je in te lezen op het forum van Carclean.nl. ;)

Ik gebruik wel eens de hogedruk reiniger in combinatie met de foamlans. Maar echt resultaat geeft het niet, als de auto goed smerig is dan helpt zo'n foamlans ook niet. Zo'n lans is meer iets om eens lekker met schuim te spelen. :mrgreen:
Het lijkt trouwens wel grappig, je hele auto onder een laag schuim, alsof de brandweer even langs is geweest om een brandje te blussen. Stick Out Tongue
 
Laatst bewerkt door een moderator:
foamlans kan je best gebruiken , ipv met de hoge druk er op te gaan.
Er zijn goeie foam producten op de markt die tal van dingen uit je lak halen die er dan zo van af komen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V - 105pk 
Ik heb hier van alles liggen aan doeken om de auto af te drogen, bv de delirium orange drying towel, de water magnet drying towel en de sensa aqua drying towel maar ik gebruik nu al een aantal jaren deze:

aquatech500.jpg

de Aquatec 500 van Innotec, ik heb hem gekocht bij autoshop Automat maar je kunt hem ook bij vele webshops bestellen. Werkt dus als een zeem, neemt zeer veel water op en zeer makkelijk uit te wringen (nou ja...wringen mag je het niet eens noemen) en in een zeer handig formaat.
Al die andere droogdoeken doen op zich hun werk ook goed hoor maar ik vind ze nogal onhandig omdat ze te groot zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat al die shampoos (duur of goedkoop) allemaal hetzelfde doen. Uiteindelijk is het allemaal zeep, toch.

Volgens mij kun je veel geld verdienen met een zeepachtig middel op de markt brengen en het een stoere (bij voorkeur Engelse) naam geven die schoonheid of grondigheid (of allebei) uitdrukt. Daarna het goedje van een penetrante, chemische luft voorzien zodat de gebruiker zichzelf kan blijven overtuigen van de kracht van het aangeschafte middel.

Eerlijk is eerlijk, het is van mijn kant ook wel een beetje de kift dat ik me er gewoon niet toe kan zetten urenlang een auto schoon te maken.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!