Hoe maak jij je auto schoon ?

Hoe maak jij je auto schoon en dan bedoel ik als exterieur en interieur en hoe vaak doe je dat en welke producten gebruik je..?

Misschien kunnen wij van elkaar nog wat leren!
 
Volkswagen  Polo R-line  1.2 
Was de auto eenmaal per week! En dat moet ook wel met een zwarte polo! ;) gebruik een washandschoen en gold class car wash (allebei van Meguiars). Voor de velgen gebruik ik een soort wollen handschoen. Werkt uitstekend! Auto afdrogen met een Monello droog doek! Gebruik na het wassen Tyre Shine (Meguiars) om de banden weer mooi zwart te maken en te laten blinken! En dan staat de Polo er weer stralend bij voor zolang het mag duren... ;)


Ik doe verder weinig aan het interieur, behalve ramen reinigen, matten uitkloppen en de auto schoon zuigen met de stofzuiger..


Eens per kwartaal zet ik de auto in de was met vloeibare tech wax 2.0 (Meguiars). Ik gebruik hiervoor de bijgeleverde soft foam applicator en een microvezel doek om de wax uit te wrijven.


Heeft iemand tips om de velgen gemakkelijk te onderhouden? Heb ooit Hot Rims Brake Dust Barrier geprobeerd van Meguiars, maar vond dit geen succes!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135pk 
Wassen met 2-emmer methode. Met hoge druke (lage druk instelling) auto afspuiten en daarna wassen. Drogen met droogdoek. 1 keer per jaar volledig kleien, polijsten, in de glaze en sealant zetten, en tussendoor met wax toppen.

Shampoo: Chemical Guys Citrus Wash & Gloss
Monello droogdoek en washmitt

Klei: Monello clay bar en Monello Perfetto spray
Sealant: Poorboys EXP sealant
Wax: Dodo Juice Hard Candy wax

Verder nog een DAP900 met Chemical Guys V32 t/m V38 polijst. En een hoop microvezel doeken, applicator pads, velgenborstel, kwastjes, etc. Stick Out Tongue

Velgen haal ik er ook 1 keer per jaar af om volledig in de Wheel Sealant te zetten zodat ze het hele jaar lekker makkelijk schoon gaan, tot helemaal achterin. Ook kan ik dan meteen de remklauwen even goed schoonmaken :)

Interieur gewoon stofzuigen en Monello Perfetto spray om dashboard/ramen schoon te maken. Ramen aan de buitenkant een rain clear coating zodat ik zo goed als nooit de ruitenwissers nodig heb, en de overige ruiten zijn binnen no-time droog door de rijwind.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Was de auto eenmaal per week! En dat moet ook wel met een zwarte polo! ;) gebruik een washandschoen en gold class car wash (allebei van Meguiars). Voor de velgen gebruik ik een soort wollen handschoen. Werkt uitstekend! Auto afdrogen met een Monello droog doek! Gebruik na het wassen Tyre Shine (Meguiars) om de banden weer mooi zwart te maken en te laten blinken! En dan staat de Polo er weer stralend bij voor zolang het mag duren... ;)


Ik doe verder weinig aan het interieur, behalve ramen reinigen, matten uitkloppen en de auto schoon zuigen met de stofzuiger..


Eens per kwartaal zet ik de auto in de was met vloeibare tech wax 2.0 (Meguiars). Ik gebruik hiervoor de bijgeleverde soft foam applicator en een microvezel doek om de wax uit te wrijven.


Heeft iemand tips om de velgen gemakkelijk te onderhouden? Heb ooit Hot Rims Brake Dust Barrier geprobeerd van Meguiars, maar vond dit geen succes!
Poorboys Wheel Sealant is heel goed voor velgen. Ik weet een beter product maar dat kost een kapitaal, dat is van Gyeon (Q2 Rim). Zelf nog niet geprobeerd maar weet dat die echt super is. Wheel Sealant ook zeer goed tevreden over, hoef ik maar 1 keer in het jaar de hele velg mee in te zetten en dat blijf je merken. Hoge druk erover en ze zijn min of meer al schoon, ook na een flink aantal maanden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Welke website bestellen jullie al die producten ?

Carclean. ;)


Wil je meer weten hoe en met wat de Polo van verschillende forumleden wordt aangepakt dan moet je in de draadjes auto praat 'auto poetsen' en in algemene praat 'meguiars nxt generation car wash' maar eens doorlezen. Staan veel goede tips in.

Ennehhhhhhh...............nooit naar de carwash!!!!!! :twisted:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gaat door de kras.. eum wasstraat :)
Kan er niet tegenop wassen (ook niet altijd zin in) maar wil hem wel graag netjes hebben, vandaar de wasstraat waar ze hem eerst grondig afspoelen en de echt vuile delen alvast met de hand schoonmaken.

Kan in de volle zon zo 1,2,3 ook niet bijzonder veel befaamde 'wasstraatdraaiingen' vinden, heb er tot nu toe wel vrede mee.
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Ik haal al mijn spullen bij CarClean.
Gisteren heel de polo gepolijst.
Met Monello - Raffini Mezzo Polish Cut 3.5/5 Gloss 3/5
Met een met een Dual Action machine (DAB900 v3)
En vandaag in de wax gezet met Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar
Het interieur doe ik met Meguiars - Quik Interior Detailer
 
Ik was na het polijsten mijn auto 1 keer per week met de hand.

- Mr. Pink shampoo van Chemical Guys
- 2 emmers; 1 met warm water en shampoo en 1 voor het spoelen van de handschoen
- 2 droogdoeken; 1 voor de velgen en 1 voor de auto
- 2 washandschoenen; 1 voor de velgen en 1 voor de auto
- Na het wassen met Monello Perfetto de auto detailen (interieur + exterieur)

Ik heb ook nog kleiset van Monello, maar tot nu toe nog niet gebruikt. Ook moet ik nog wax gaan bestellen om de volgende waxlaag er nog eens op te zetten (hoef pas over ruim 5 maanden). Ook bandenzwart en interieurverfrisser moet ik nog aanschaffen.

En verder is expor mijn coach Big Grin. Ik bestelde eerst ook bij carclean, maar waxon is toch nog net wat goedkoper.

Heb helaas wel vlekken van vliegen die ik er niet meer uit krijg (ook niet met polijsten) :( En een hoop steenslag. Maarja het is dan ook een daily he Big Grin :lol:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!