Hoe maak jij je auto schoon ?

Waarom niet? Heb je een ander suggestie misschien? Ik heb hem zelf nog niet gebruik dus alsniemand er ervaring mee heeft, hoor ik het graag..

Omdat Commandant vrij agressief is....dit wordt wel 's gebruikt bij de oudere wagens met verweerde unikleuren, denk aan bijv. de kleur rood; deze werden erg vaal in de loop der tijd. Je haalt eigenlijk een laagje lak eraf als je dit gaat gebruiken en metallic heeft een blanke laklaag, dus ik zou dit niet voor je wagen gaan gebruiken. Gewoon een goede wax op pasta basis en eventueel een vloeibare variant als je snel klaar wilt zijn.
 
Je zou kunnen denken aan bijv. Meguiars, die hebben verschillende soorten wax en vloeibare varianten. Wat ik ook heb gelezen en gehoord is dat de wax van Poorboys ook heel erg goed is. Ook Turtlewax kun je gebruiken. Gewoon 's bij een automaterialenzaak naar binnen hobbelen en vragen welke wax je kunt gebruiken.
 
Ik was mijn auto 1x per week.
maak ruim 1000 km per week, dus elke zaterdag blaas ik hum nog x schoon met hogedrukspuit.
interieur is 1x per maand aan de beurt.
Voor t poetsen gebruik ik AutoGlym. top spul.

wel heb ik op motorkap een kras zitten, je voelt hem niet, maar krijg hum ook niet weg met polijst spul. iemand idee met welk wondermiddel dit wel kan?
 
Hoi Robpolo444,

Het is Iron X. Hiermee kan je vliegroest/ijzeroxidatie van je lak/velgen verwijderen.
Inspuiten 3 min laten inwerken en afspoelen met veel water.
Alles wat paars verkleurd is oxidatie.
Mijn auto was dus nieuw afgeleverd en er zat zeer veel oxidatie op.
Waarschijnlijk van de treinreis vanuit de fabriek
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi allen,

Dit was mijn stappenplan voor de nieuw afgeleverde polo

- iron x ( niet normaal zoveel vervuiling op een nieuwe lak van 4 weken oud)
- spoelen
- wassen 2 emmer systeem met washandshoen en PB super slick & suds
- wielen schoongemaakt met washandschoen en EZ detail mini brush
- banden schoongemaakt met apc van PB en Mothers borsteltje
- spoelen
- drogen met PB waffle weave drying
- kleien met Mothers clay bar system kit
- dap 900 v2 met zwarte Hex-logic pad en PB profesional polish
- lak schoongemaakt met Eraser
- dap 900 v2 met zwarte hex-logic met PB white diamond
- dap 900 v2 met rode Hex-logic pad met Collnite 845 (2x) (moeilijke hoeken handmatig met ronde handpad)
- trims voorzien van PB trim restorer
- banden voorzien van Surf city garage beyond black tire pro
- velgen voorzien van Collnite 845
- ruiten schoongemaakt met ruiten reiniger van Autotaalglas
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!