Hoe maak jij je auto schoon ?

Als ik tijd heb, heel uitgebreid...
Foam, 3 emmers, 2 washmitts, velgenborstels, noem maar op.

Wasstraat = krasstraat. Zonder uitzonderingen!
Oud topic, maar hierin zie je een deeltje van mijn collectie: klik.
 
Volkswagen  Golf MK4 AGR, Polo 9N  1.9TDI 118PK, 1.9TDI PD 145PK 
Als ik tijd heb, heel uitgebreid...
Foam, 3 emmers, 2 washmitts, velgenborstels, noem maar op.

Wasstraat = krasstraat. Zonder uitzonderingen!
Oud topic, maar hierin zie je een deeltje van mijn collectie: klik.

Hele fraaie collectie. Daar staat voor een aardig bedrag aan schoonmaakmiddelen. :mrgreen:
Heb je nou nog voorkeuren welke producten je het liefst gebruikt? (zoals shampoo, klei, polijstmiddelen?)
 
Tegenwoordig is dit spul allemaal voor 2 auto's (Polo en Golf).
Voorheen (de tijd dat deze foto's gemaakt zijn) deed ik regelmatig wat 'klusjes' voor anderen, maar door tijd- en ruimtegebrek (verhuizing naar appartement, andere baan) veel spullen verkocht.
Ondertussen weer een huis met dubbele garage gekocht, dus eindelijk weer tijd én plaats voor wat serieuzer werk.

Wat ik zelf graag gebruik?
Heel veel verschillende materialen!
Ligt er ook aan of een auto 'goed onderhouden' is, of er een wax of coating op staat, en aan de 'smaak van de dag' zal ik maar zeggen ;)
Ondertussen wel zo'n beetje alles wat er in NL / UK te krijgen is geprobeerd en een eigen 'smaak' gevormd.

Probleem is alleen, wat ik fijn/leuk vind om te gebruiken, kan voor iemand anders echt drama betekenen.
Klein lijstje met favorieten dan:
- Wax: Mitchell and King 'Identitas' en 'Universus', Swissvax Rolls Royce en Spyker wax voor de leukere dagen. Voor de winter: good old Çollinite 845 (SUPER standtijd!)
- Shampoo: bij gewaxte wagens Mitchell and King SPA, gecoate wagens: G-techniq shampoo
- Klei: Dodo Juice Basics of Bling clay of Zaino Z18 clay in combinatie met Valet Pro Citrus Bling (super geconcentreerd, fris geurtje, multi inzetbaar)
- Polijstmiddelen: niets over te zeggen, per auto/temperatuur/luchtvochtigheid verschillend, maar Meguiars M105/205, Scholl Concepts en 3M polishes in combi met verschillende pads ;)
 
Volkswagen  Golf MK4 AGR, Polo 9N  1.9TDI 118PK, 1.9TDI PD 145PK 
Hier bijna alles van Meguiar's voor beide auto's.

de mijne :

Gold class car wash
Quik Clay Starter Kit
Smooth Surface Clay Kit
ScratchX 2.0 voor de kleine plekjes
Ultimate Quik Wax
Quik Wax Carnauba Protection
Deep Crystal Carnauba Wax
Gold Class Carnauba Plus Premium Wax
Ultimate Paste Wax
Ultimate Liquid Wax
Gold Class Premium Quik Detailer®
Gold Class Premium Quik Wax®
Quik Detailer
Ultimate Quik Detailer
Ultimate Quik Wax
Perfect Clarity Glass Cleaner
Hot Rims Brake Dust Barrier
Endurance High Gloss Tyre Gel
Water Magnet Drying Towel
Supreme Shine Microfibre
Meguiar's Dual Action Polisher Machine Versie 2
Tyre Dressing Applicator Pad

dat was het wel zo'n beetje dacht ik....

En voor het vrouwtje:

Paint Restoration Kit
NXT Generation Car Wash
NXT Tech Wax 2.0

en nog wel andere kleine dingen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!