Hoe maak jij je auto schoon ?

Ik was mijn auto altijd met Poorboys shampoo, daarna spoel ik hem af en dan ga ik hem nogmaals 'wassen' met GlansProtector Totaal van GlansProtector. Dit is een shampoo en coating in één, geweldig goed spul, je kent dat wel, met warm weer zit na een week de hele voorkant van je auto onder de dode vliegen, normaal een ramp om weer schoon te krijgen maar door de coating in GlansProtector Totaal is het helemaal geen probleem om je auto weer vliegenvrij te krijgen. En je auto gaat er geweldig van glimmen. ;)
 
GlansProtector gebruik ik ook regelmatig. Echt topspul wat inderdaad een goede film/ beschermlaag achterlaat op de auto. Ik was mijn polo 1 keer in de 2 a 3 weken. Altijd met de hand uiteraard. Verder regelmatig na het wassen in de quickwax van Meguiars. Bij een uitgebreide waxbeurt komen er vele poetsmiddelen van Meguiars tevoorschijn. Goede producten welke ik al jaren ken/ gebruik mede omdat ik 2 jaar werkzaam ben geweest in de detailing wereld.

(ik zal mezelf later deze week nog even voorstellen op dit forum) Big Grin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  9n3  1.4 
Die weet ik wel ja. Om je auto te drogen vind ik zelf de Senza Acqua drying towel van Monello heel erg fijn. Dit is een super zachte doek die hetzelfde doet als een zeem maar dan vele male makkelijker. Mijn Polo maak ik in 1 keer streeploos schoon zonder de doek ook maar 1 keer uit te wringen.

Met matte wielen/ onderdelen heb ik geen ervaring. Ik weet wel dat Sonax hiervoor een speciale cleaner/ beschermer heeft.
 
Volkswagen  9n3  1.4 
De auto droog te maken
Droogdoek(en)

Ik heb deze: Wax On Detailing Products - Chemical Guys - Orange Orangutan Microfiber Towel

En wat kan je doen met mat zwarte grijze velgen voor de velgen te beschermen
Poorboys Wheel Sealant is heel goed voor velgen. Ik weet een beter product maar dat kost een kapitaal, dat is van Gyeon (Q2 Rim). Zelf nog niet geprobeerd maar weet dat die echt super is. Wheel Sealant ook zeer goed tevreden over, hoef ik maar 1 keer in het jaar de hele velg mee in te zetten en dat blijf je merken. Hoge druk erover en ze zijn min of meer al schoon, ook na een flink aantal maanden!
 
Iemand ook nog de beste manier voor :

De auto droog te maken

Jij gebruikt Cartec producten toch? Dan moet jij als de wiedeweerga de hoogwaardige kunststof zeem van Cartec aanschaffen, de Cartec wafelzeem. Echt een fantastisch product om je auto mee af te zemen. ;) Je kunt uiteraard ook van die microfiber towels gebruiken, die heb ik hier ook plenty liggen maar als ik moest kiezen dan zou ik voor de wafelzeem van Cartec gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke thnx voor de tip ja ik gebruik cartec producten !
Dan gewoon kopen, ga je echt geen spijt van krijgen. Het is dus wel een zeem maar deze kan veel water opnemen en het uitwringen (je kunt het niet eens wringen noemen) gaat stukken makkelijker dan zo'n leren zeem. Door zijn formaat is hij zeer makkelijk in het gebruik en veel makkelijker te gebruiken dan zo'n microfiber towel. Na gebruik even schoonspoelen onder de kraan en vochtig in de opbergbox bewaren.
 
Eerst foamen, dan wassen met 2 emmer methode met nanolex reactivation shampoo, drogen en dan nog eens met quick detailer. Na de winter altijd eens kleinen en polieren. Waxen doe ik om de 3 maand.

Interieur met microvezel doek en verdunning van apc en erna interieur dressing. En stofzuigen natuurlijk, 1x per jaar (nz de winter) huur ik altihd eens een extractor voor dieptereiniging van het interieur
 
Grappig, vandaag nog de mijne schoon gemaakt.. ehm ik ga gwn naar de carwash voor een complete programma..
interieur: stofzuigen, cockpitspray voor de dashboard en glassex om de ramen schoon te maken met microvezel doekjes..
Verder de banden met tyrespray spuiten.. deze haal ik gwn bij de halfords..
Wil binnenkort commandant gaan gebruiken om hem te poetsen, heb vernomen dat het goed spul is..
 
Ik was de auto ongeveer elke 3 weken en tussendoor spuit ik hem af met water (vuil glijd er zo vanaf).

Ik foam de auto eerst met GP totaal, afspuiten, nogmaals foamen dan de 2 emmer methode. Vervolgens afspuiten en droogmaken met droogdoek en waxen met meguiars ultimate quick wax.

Zo'n beetje elke 3 maanden ook polijsten en in de wax.
 
Ik ga naar de #1 benzinepomp van Nederland, Total Jongeneel, deze is te vinden bij de afslag Nootdorp (voor Den Haag). Ze hebben daar echt super wasboxen en tevens ook een hondenwasstraat en wasmachines voor was tot 25 kg hahaha. Ik spuit m altijd goed af om te beginnen, en vul gelijk een emmer met sopwater. Daarna pak ik de borstel van de wasbox (die staat in een laagje water) en maak hiermee mijn velgen alvast een beetje schoon (dus nooit hiermee je auto wassen ivm krassen!!!!!) daarna spuit ik turtlewax rim cleaner op de velgen (deze wordt rood in aanraking met remstof en was ik de auto met een washmitt. De auto spoel ik af met vlekvrij naspoelen. Wassen doe ik 1 tot 2 keer per week.

Thuis wassen doe ik stiekem want het mag hier niet en doe het dan met de twee emmer methode.

Ik ga deze winter ook maar eens poorboys wheelsealant kopen want ik word gek van die diamond cut op de Rotiforms (of ik doe ze weg). En de Polo moet nodig gekleit worden en gewaxt, hier heb ik nog geen ervaring mee.
 
Okay dan ik ook maar: eerst goed het vuil zoveel mogelijk afspoelen, dan een emmer (20 liter) vullen met alleen maar handwarm water en een washandschoen van Meguiars. Voor het afdrogen gebruik ik de wafelzeem (moet eigenlijk weer een nieuwe bestellen) maar eerst klop ik de matjes uit, dan doe ik met een vochtige zeem het dashboard afnemen, stuur, middenconsole, plasticdelen van de stoelen. En dan pas ga ik de wagen wassen en droogmaken per deel (dus eerst dak, voorruit, motorkap, zijschermen, zijkanten, achterruit, klep, de bumpers en als laatste de velgen. Ook de binnenkant van de deuren worden niet vergeten, dus de dorpels zijn ook schoon. En als ik nog zin heb, zet ik 'm in de was (Meguiars Nxt Generation) Ook de velgen pak ik soms met de wax mee.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!