Hoe maak jij je auto schoon ?

Hallo

Ik wil mijn auto vanaf nu gaan schoonmaken op de correcte manier. Stick Out Tongue
Hiervoor heb ik het forum van CarClean al even geraadpleegd evenals dit topic snel doorgebladerd.

Vandaag heb ik de volgende producten gekocht:20141108_181911.jpg
Afwasborstel is een tijdelijke oplossing om de velgen mee schoon te maken.

Naast deze producten heb ik nog
* Een aantal microvezeldoeken
* Monello Senza Acqua Drying Towel
Monello102091.jpg

Daarnaast wil ik deze borstel nog gaan aanschaffen om de velgen mee schoon te maken;
Mothers_Wax100575.jpg

De volgende methode die ik ga toepassen is;
Auto nat spuiten met de tuinslang
Velgenreiniger erop en met de borstel schoonmaken
Velgen afspoelen
Auto 2 emmer methode met 1 washmitt en uiteraard shampoo
Auto afspoelen
Auto drogen met droogdoek
Uurtje blijven kijken naar het resultaat

Hebben jullie misschien nog wat tips voor mij?
Kan je de auto in de wax zetten met een simpele microvezeldoek?
Moet je de velgen persé ook met shampoo en een 2e washmitt schoonmaken?
Heb ik een goede washmitt? Ik zie mensen op het forum allemaal met zo een langharige of wollen washmitt..

Alvast bedankt. :)
 
Voor de velgen heb ik zelfde de volgende MICROFIBER WHEEL WEDGE & RIM DETAILER . Echt ideaal, 1 kant heeft fijne structuur waarmee je teer van je velgen kan vegen (echt makkelijk) de andere kant gwoon microfiber om grote delen te doen. Kan er makkelijk mee tussen mijn spaken en de achterkant van de spaken schoonmaken.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
@graafie @expor Thanks voor de tip :)

Hij staat lekker te glimmen. ;)
Ik zou je als tip mee willen geven om de microfiber washmitt van Meguiars te nemen, 17,99 euro bij carclean. Zo'n zelfde washmitt van Monello kan ook voor 13,99 euro maar vind ik zelf net iets minder van kwaliteit.
En je washmitt die je voor de velgen gebruikt NOOIT gebruiken voor de rest van je auto.

Heb vandaag geen washmitt gebruikt voor de velgen, alleen met de borstel en dat spul.
Ik denk dat ik mijn huidige washmitt voor de velgen ga gebruiken, en die wat jij voorstelt voor de auto.

Is het niet zo dat een (yeti fist) washmitt (met lange haren) beter water op kan nemen? Of is microvezel prima voor te wassen..
En ik vond wel dat mijn shampoo niet echt schuimde. Had 3 dopjes aan de emmer water toegevoegd. Op de fles staat maar 1-2 dopjes voor 1 emmer.
 
Zo'n microvezel washmitt is inderdaad ideaal om je auto mee te wassen. Het nadeel van die andere washmitt is dat ze nogal zwaar worden door al dat water wat ze opnemen. Ik had ooit een washmitt van Poorboys gekocht (oranje) maar die wordt echt loodzwaar door al dat water en werkt niet prettig. Shampoo hoeft niet veel te schuimen hoor, dat zegt niks en ik zou gewoon de voorgeschreven dosis gebruiken. :wink:
Als je de volgende keer shampoo gaat bestellen zou ik gaan voor bv shampoo van Poorboys World (super slick & suds) of Dodo Duice (born te be mild).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@VWAlexander: tip voor het reinigen van je velgen is om NIET iedere keer velgenreiniger te gebruiken. Koop dan lievere wheelwax en geef de velgen een mooie bescherming. Dan heb je genoeg aan alleen wassen met shampoo.

Goh t wordt wel duur allemaal zeg Stick Out Tongue
Moet ik nog eens over gaan nadenken of ik t allemaal wel waard vind, om dit zo door te zetten de komende jaren, met al die producten.
Als je het goed wilt doen, dacht ik dan zal ik het volgende ook moeten kopen;
kosten.jpg
 
Nou :

auto wassen :
1 euro shampoo van de action



De auto kleinen, 1 x per jaar
Meguiars - Smooth Surface Clay Kit


Voor de lak doen we : ( uiteraard met de DAP poetsmachine )
1 ; Monello Raffini Veloce
dan
2 ; Monello Raffini Finale
en dan als laatst nog eens
3 ; Sonax Profiline Polymer Netshield

Okay, je bent er een stevige dag mee zoet ! maar dan is die ook wel als nieuw.!

Voor de velgen:
SONAX Xtreme Velgenverzegeling

voor de banden :
Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel


en tot slot, voor de ruiten :
Turtle Wax - ClearVue Glass Polish ( Zowel binnen als buitenzijden )
en dan totslot , voor de buitenkant : Rain-X


En tja, voor het interieur ? een goeie stofzuiger en een microvezel doekje om alles af te nemen..


en hoevaak per week doen we dit dan allemaal? Eens in de als ik zin heb tijd Big Grin
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
Bestaat er een soort tussenstuk voor de tuinslang en de wasborstel, om shampoo in te doen en dit in de waterstroom met mate mee te laten stromen?

20150105_141440.jpg
 
Ik geloof dat er wel foam lanzen bestaan. Maar of er ook een "tussenmenger" voor die doeleinde bestaat durf ik niet te zeggen.
Weet wel dat er volgens mij ook van gardena, een soortgelijk object beschikbaar is welke normaal gebruikt wordt om anti groene aanslag spul ergens op te spuiten.

Overigens doet het me allemaal pijn om die "geweldige" schoonmaakborstel te zien. Kras walhalla! Je kunt veel beter gewoon een stel deftige washandschoenen aanschaffen, desnoods op eBay in China. Daar kosten ze namelijk helemaal niks;)

Edit : Mijn excusses, ik zie dat je die borstel enkel gebruikt voor je velgenBig Grin
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!