Hoe maak jij je auto schoon ?

Nee die gebruik ik ook voor de auto. Vind het te veel werk met die handschoentjes. Zit namelijk ook met mn rug na een ongeval. De auto heeft toch al veel kleine krasjes, en mijn vader wast zijn oude auto al 20 jaar op deze manier. Blinkt nog altijd als een zonnetje en heeft nog minder krasjes dan mijne. :)

De lak die op de auto van je vader zit kun je niet vergelijken met de lak van tegenwoordig. Ik zou nooit maar dan ook nooit mijn auto wassen met zo'n borstel die jij gebruikt. Dan kun je net zo makkelijk door de wasstraat gaan, nog makkelijker. Ondanks je rugproblemen gewoon een washandschoen van Meguiars aanschaffen.
 
Heb zelf nog nooit iemand gezien die zo zijn of haar auto wast in real life. Echt nog nooit. Eerste keer dat ik het zag was hier op dit forum. Iedereen in mijn straat doet het zoals ik het doe, of zelfs nog erger. Met de tuinslang erop en met een willekeurige borstel de auto afborstelen. En dat op moderne auto's van een paar jaar oud. Dat is uiteraard erg zonde van de auto.

Zelf heb ik 1 borstel voor de lak en 1 borstel voor de velgen. Biede voor montage op de tuinslang.
De borstel zelf laat ik nooit op de grond vallen en hou ik altijd goed schoon. Wat kan er dan nog misgaan?

Heb trouwens een washmitt. Daarvoor had ik de shampoo gekocht. Die heb ik een paar keer gebruikt en ik moet zeggen dat het met de borstel veel sneller en makkelijker gaat. Bij de washmitt moest ik echt duwen om het vuil goed weg te krijgen..
 
Ook zoiets, min of meer wanneer het zout definitief van de weg is. Dan helemaal wassen, anti-vliegroest, kleien, polijsten, glaze, sealant en wax (2x). Dan kan hij er, op een laagje wax na, weer tot de winter tegen Stick Out Tongue Oja en velgen eraf halen, helemaal binnen/buiten schoonmaken, plaklood stickers verwijderen na de bandenwissel, en in de velgenwax. Tussendoor de ramen met Xrain coating bijhouden.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Helpt dat echt goed? Heb je het buiten. binnen of beide?
Dat helpt heel goed ja :) Scheelt ook regelmatig krabben en sneeuw eraf halen ging ook een stuk makkelijker. In de winter moet ik het vaker opnieuw aanbrengen omdat ik vanwege het zout de ruitensproeier moet gebruiken. Die vreet dat spul toch wel eraf. Verder heb ik op de snelweg nooit mijn ruitenwissers nodig, uitzonderingen daargelaten, maar dat komt vaak omdat het raam dan wat vuil is.

Maken jullie ook onder de motorkap schoon? Zo ja, hoe doen jullie dit?
Ja dat doe ik wel bijna elke keer. Even met de hoge druk (niet hardste stand) erover heen, en als laatste de spons ook even overal overheen halen, motorkap, plastic delen onder de kap etc. Een keer in de zoveel tijd ook even met satin spray (voor dashboard/plastic delen) en een doekje de zwarte buizen/kappen oppoetsen zodat ze weer een mooie 'als nieuw' glans hebben :) Geldt ook voor ongespoten plastic delen aan de buitenkant overigens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: sahindogan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!