Het grote 'kleine vragen' topic

Hallo weer na een heel poosje weg geweest.
Ik heb eens een vraagje over de olietemperatuur. In den begine was de olie temp tijdens normaal gebruik tussen de 95ºC en 100ºC. Enkel als je flink sportief ging rijden kwam die tegen de 108ºC maar werd dan weer snel terug gekoeld tot minstens onder de 103ºC a 105ºC.
De laatste tijd loopt de olie temperatuur echter makkelijk op tot over de 100ºC. Nu weet ik dat het buiten nu wat warmer is, maar dit is al langere tijd zo. Ik heb het bij de vorige beurt vermeld bij de dealer en kreeg einde v.d. dag de reactie dat er niks bijzonders was. Nu is de auto pas weer eens eens voor een beurt geweest en het blijft maar zo. Als ik wat door rijd komt het zelfs (naar mijn mening vrij makkelijk) over de 110ºC.
Ik wil best geloven dat er tussen 2013 en vandaag wat veranderd kan zijn aan de verschillende olie soorten en de Long-life olie etc maar het blijft me storen dat het zo hoog oploopt.
Iemand hier ook ervaring mee ??
Het gaat om BlueGT uit 2013 met 224.000 op het tellertje.

Alvast bedankt
 
Niks  Polo  4.0 
Heb de olie van m’n stuurbekrachtiging toegevoegd tot maximaal. Geeft nog steeds aan dat er olie bij moet. Moet dit gereset worden?

Uit het VW Self Study Programme: De uitleg van de lichtjes op de teller van de Polo 9N3.
Zal het SSP ook aan deze post toevoegen, erg veel interessante informatie over de Polo 9N3 rechtstreeks van VW
1597872178649.png

Hier een overzicht van zekeringen die bovenop je batterij zitten: (van links naar rechts)

1597872325330.png
F1(110A) Altemator
F2(110A) Vehicle interior/ignition switch
F3(50A) Power steering
F4(50A) Engine control (EC) relay (AXU), glow plugs, secondary air injection (AIR) pump
F5(40A) Engine coolant blower motor
F6(40A) Anti-lock brake system (ABS)

Bron: https://fusesdiagram.com/volkswagen/fuses-and-relay-volkswagen-polo-9n.html
 

Bijlagen

  • Volkswagen Polo 2002 Self-Study Programme 265 - Vehicle electrics.pdf
    2.8 MB · Weergaven: 2
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Ik zit soms wel eens te kijken voor iets anders (auto)
Nou zag ik een mooie vw Jetta rijden, dus ik ben even gaan kijken op autoscout.
Wat me opviel is dat ze helemaal niet zo duur zijn.
Tussen de 8 en 10.000 (klopt is nog steeds heeeel veel geld)
Wat je dan tegenkomt is een vw Jetta 1.4 hybride 170pk 2012/2013.

Iemand ervaring met deze auto? Ik had er namelijk nog niet eerder van gehoord(met name deze auto met hybride techniek)
 
Van het weekend begonnen om een klapcamera in te bouwen in de BlueGT. Betreft een camera van Aliexpress (Fettoca OBD Dynamic). Nu moet ik 2 kabels van de camera kabelboom aansluiten op de canbus van de auto. Dit voor de dynamische lijnen bij het achteruit rijden. Volgens de handleiding moeten er kabels achter de radio/airco unit zijn waarop ik die 2 kabels kan aansluiten. Nu heb ik inderdaad een 10-polige stekker gevonden maar wie o wie kan mij vertellen of dit de juiste is en of hier inderdaad 2 canbus kabels inzitten en welke.. Heb geen schema kunnen vinden dan de stekker. Zie foto
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200820-091828_Gallery.jpg
    Screenshot_20200820-091828_Gallery.jpg
    250.8 KB · Weergaven: 21
  • Screenshot_20200820-091811_Gallery.jpg
    Screenshot_20200820-091811_Gallery.jpg
    142.4 KB · Weergaven: 22
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
Hallo iedereen. Ik heb in mijn Polo een enorm lelijke carkit die ik nooit gebruik, want ik kan mijn telefoon ook verbinden met mijn navigatiesysteem. Nu vroeg ik mij af of ik de Bluetooth adapter van de houder kon losklikken en daarop een telefoonhouder kan plaatsten. Uiteraard heb ik mij al helemaal rot gegoogeld maar ik niets vinden. Dus ik hoop hier de gouden tip te vinden. Dit is de Bluetooth adapter die ik heb (even een linkje want ik kan op het moment geen echte foto er van maken) http://www.advertentiex.nl/ad-vw-vo...nstallatie-286218?in=Gelderland-Auto-diversen
 
Volkswagen  Polo 6C 2013  1.2 TDI 
Van het weekend begonnen om een klapcamera in te bouwen in de BlueGT. Betreft een camera van Aliexpress (Fettoca OBD Dynamic). Nu moet ik 2 kabels van de camera kabelboom aansluiten op de canbus van de auto. Dit voor de dynamische lijnen bij het achteruit rijden. Volgens de handleiding moeten er kabels achter de radio/airco unit zijn waarop ik die 2 kabels kan aansluiten. Nu heb ik inderdaad een 10-polige stekker gevonden maar wie o wie kan mij vertellen of dit de juiste is en of hier inderdaad 2 canbus kabels inzitten en welke.. Heb geen schema kunnen vinden dan de stekker. Zie foto
Ik heb dezelfde camera en deze is aangesloten via een andere stekker (zie bijlage) op de radio canbus.
Weet niet of dat bij jou radio ook kan?
 

Bijlagen

  • 20200112_233146.jpg
    20200112_233146.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 16
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Uit het VW Self Study Programme: De uitleg van de lichtjes op de teller van de Polo 9N3.
Zal het SSP ook aan deze post toevoegen, erg veel interessante informatie over de Polo 9N3 rechtstreeks van VW
1597872178649.png

Hier een overzicht van zekeringen die bovenop je batterij zitten: (van links naar rechts)

1597872325330.png
F1(110A) Altemator
F2(110A) Vehicle interior/ignition switch
F3(50A) Power steering
F4(50A) Engine control (EC) relay (AXU), glow plugs, secondary air injection (AIR) pump
F5(40A) Engine coolant blower motor
F6(40A) Anti-lock brake system (ABS)


Bron: https://fusesdiagram.com/volkswagen/fuses-and-relay-volkswagen-polo-9n.html

Thanks. Had het fuses diagram ook al gezien. Enige waar ik een beetje over aan het twijfelen was, is het feit dat mijn motorcode (BJX) niet boven de afbeelding stond.

Ik heb wel het knipperende gele lampje, maar geen geluid. Dus daarover twijfelde ik ook een beetje.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Hallo iedereen. Ik heb in mijn Polo een enorm lelijke carkit die ik nooit gebruik, want ik kan mijn telefoon ook verbinden met mijn navigatiesysteem. Nu vroeg ik mij af of ik de Bluetooth adapter van de houder kon losklikken en daarop een telefoonhouder kan plaatsten. Uiteraard heb ik mij al helemaal rot gegoogeld maar ik niets vinden. Dus ik hoop hier de gouden tip te vinden. Dit is de Bluetooth adapter die ik heb (even een linkje want ik kan op het moment geen echte foto er van maken) http://www.advertentiex.nl/ad-vw-vo...nstallatie-286218?in=Gelderland-Auto-diversen

Kan ik hier dit voor gebruiken? :) https://www.broditcenter.nl/alternatieven/bury/bury-cradle-passief
 
Volkswagen  Polo 6C 2013  1.2 TDI 
Ik zit soms wel eens te kijken voor iets anders (auto)
Nou zag ik een mooie vw Jetta rijden, dus ik ben even gaan kijken op autoscout.
Wat me opviel is dat ze helemaal niet zo duur zijn.
Tussen de 8 en 10.000 (klopt is nog steeds heeeel veel geld)
Wat je dan tegenkomt is een vw Jetta 1.4 hybride 170pk 2012/2013.

Iemand ervaring met deze auto? Ik had er namelijk nog niet eerder van gehoord(met name deze auto met hybride techniek)
Volgens mij hoorden deze motoren bij de motorreeks dat echt dramatisch onbetrouwbaar was
 
Volkswagen  X  X 
Ik heb mijn spoiler binnen van aliexpress nou wil ik die bevestigen met dubbelzijdig tape (spoiler weegt echt niets)
Wat voor tape kan ik hier het beste voor gebruiken?

Deze rollen heb ik nog liggen.

Tesa montagetape outdoor
Tesa montagetape Ultra Strong
HPX Maxpower

Welke raden jullie aan te gebruiken?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk (VAGtechniek 135pk) 
Ik heb mijn spoiler binnen van aliexpress nou wil ik die bevestigen met dubbelzijdig tape (spoiler weegt echt niets)
Wat voor tape kan ik hier het beste voor gebruiken?

Deze rollen heb ik nog liggen.

Tesa montagetape outdoor
Tesa montagetape Ultra Strong
HPX Maxpower

Welke raden jullie aan te gebruiken?
Volgens mijn ervaring vind ik 3M tape het beste voor alles, maar heb nog nooit een spoiler op mijn auto geplakt (wil dit wel doen maar vind t duur voor wat t is)
 
Volkswagen  Golf MK7.5 GTI Performance  2.0 TSI 245PK / 370Nm 
Ik heb mijn spoiler binnen van aliexpress nou wil ik die bevestigen met dubbelzijdig tape (spoiler weegt echt niets)
Wat voor tape kan ik hier het beste voor gebruiken?

Deze rollen heb ik nog liggen.

Tesa montagetape outdoor
Tesa montagetape Ultra Strong
HPX Maxpower

Welke raden jullie aan te gebruiken?
Lekker vette druppels ruitenkit
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Ik heb dezelfde camera en deze is aangesloten via een andere stekker (zie bijlage) op de radio canbus.
Weet niet of dat bij jou radio ook kan?
Ik denk dat jij de fettoca camera hebt die een eigen sensor heeft ipv de camera die met de CAN communiceert. De kabel op jou foto heb ik ook maar wordt enkel gebruikt voor het beeld. (AV-input)

Op mijn foto kan je de grijze stekker zien waar het om gaat. (volgens de verkoper moet ik de grijze stekkers afknippen en de 2 oranje kabels ervan aansluiten op de CAN-bus. :rolleyes:

Dit omdat de polo 6R niet de nieuwe 52-pin quadlock stekker heeft.
 

Bijlagen

  • IMG-20200823-WA0004.jpg
    IMG-20200823-WA0004.jpg
    110.4 KB · Weergaven: 14
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
Ik heb mijn spoiler binnen van aliexpress nou wil ik die bevestigen met dubbelzijdig tape (spoiler weegt echt niets)
Wat voor tape kan ik hier het beste voor gebruiken?

Deze rollen heb ik nog liggen.

Tesa montagetape outdoor
Tesa montagetape Ultra Strong
HPX Maxpower

Welke raden jullie aan te gebruiken?

Bij mijn vorig Golf 6 heb ik bizon kit gebruikt + de bijhorende 3m
 
VW Polo AW |  Highline Business R  95PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!