Het grote 'kleine vragen' topic

Is het normaal dat bij nieuwe remmen, bij wat stevig (niet hard) remmen gaan ratelen/schokken? Ik voel niks vreemds op het rempedaal zelf, het voelt alsof er een groot steentje onder de banden rolt.

Het is alleen wanneer je geleidelijk wat steviger gaat remmen. Is gewoon een hele nieuwe AW, misschien de nieuwigheid?
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Is het normaal dat bij nieuwe remmen, bij wat stevig (niet hard) remmen gaan ratelen/schokken? Ik voel niks vreemds op het rempedaal zelf, het voelt alsof er een groot steentje onder de banden rolt.

Het is alleen wanneer je geleidelijk wat steviger gaat remmen. Is gewoon een hele nieuwe AW, misschien de nieuwigheid?
Lijkt mijn niet.
Ik snap niet precies wat je bedoelt maar ik zou even naar de dealer gaan en het hun laten beoordelen.
Het zijn tenslotte je remmen
 
Hallo iedereen.
Het stuur van mijn auto staat scheef tijdens rechtdoor rijden, terwijl de uitlijning van de auto volgens het uitlijnbedrijf perfect is.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, of is het stuur niet goed gemonteerd door de vorige eigenaar (is namelijk een Golf 5 GTI stuur).
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
@Robin het rapportje was in orde. Alles zat tussen de bereikspecificaties. Was namelijk teruggegaan omdat het stuur zich scheef trok en toen werd gezegd 'hij hoeft niet uitgelijnd te worden, hij staat nog perfect'. Dus ja, iets anders dan het stuur dat er scheef op zit kan ik ook niet bedenken.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
@BlackDiesel Want, zou een andere uitlijner dit wel kunnen verhelpen? Je kan je voorstellen dat ik geen interesse heb nog 3x 50+ euro te moeten betalen bij andere uitlijners om te kijken of het echt de uitlijning is of de slechte montage van een stuurwiel een periode terug.

Kan het te maken hebben met de banden die erop liggen?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
@BlackDiesel Want, zou een andere uitlijner dit wel kunnen verhelpen? Je kan je voorstellen dat ik geen interesse heb nog 3x 50+ euro te moeten betalen bij andere uitlijners om te kijken of het echt de uitlijning is of de slechte montage van een stuurwiel een periode terug.

Kan het te maken hebben met de banden die erop liggen?
Misschien een idee om terug te gaan naar de huidige uitlijner om dit te herstellen? Of was dit niet zijn fout? In de toekomst een andere uitlijner zoeken.
 
@BlackDiesel Want, zou een andere uitlijner dit wel kunnen verhelpen? Je kan je voorstellen dat ik geen interesse heb nog 3x 50+ euro te moeten betalen bij andere uitlijners om te kijken of het echt de uitlijning is of de slechte montage van een stuurwiel een periode terug.

Kan het te maken hebben met de banden die erop liggen?
Heb je 2 verschillende banden op je vooras zitten?
 
Polo  6c  Verkocht 
Eigenlijk het eerste wat er gedaan wordt bij het uitlijnen is het stuur in het midden zetten en met een klem vanaf je zitting vastzetten.
Beetje vreemd dat ze zeggen dat hij is volgens de specificatie uitgelijnd is en het stuur nu dus scheef staat, dat klopt echt niet.
Of het stuur moet hierna een keer los gemaakt zijn en een tandje verkeerd terug gezet zijn maar dat geloof ik niet, misschien niet of vergeten
het stuur vast zetten bij deze uitlijning ?

Ja wat is het beste om te doen, terug gaan (fysiek) en laten herstellen of het opnieuw door een ander goed bedrijf opnieuw laten doen (maar dat kost dan weer geld natuurlijk).
 
Volvo  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!