Het grote 'kleine vragen' topic

Vraagje over mij 6R 1.4 benzine.

Ik heb op internet een motorkap isolatie plaat gevonden. Echter is deze van een 1.2TDI BM. Wel van een 6R.
Kan iemand mij bevestigen of ontkrachten dat de isolatie past?
Nummer van de plaat is
6R0863891B

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo  1.4 met 86 wilde dekhengsten 
@kawazxr Ze hebben het stuur in ieder geval met een klem vastgezet. Dat heb ik gezien. Het stuur is door mij niet meer los geweest.
@joosspekloos Onderstaand het rapport van een hele tijd terug. Vind het meest recente rapport niet meer, maar hierin was niet veel anders meen ik me te herinneren. Uitlijnen was iig wel nodig: stuur trok zich nog steeds scheef

IMG_8894.jpg
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Vraagje over mij 6R 1.4 benzine.

Ik heb op internet een motorkap isolatie plaat gevonden. Echter is deze van een 1.2TDI BM. Wel van een 6R.
Kan iemand mij bevestigen of ontkrachten dat de isolatie past?
Nummer van de plaat is
6R0863891B

Alvast bedankt!

De isolatie is niet afhankelijk van het motortype maar van de uitvoering van de auto. Deze gaat dus wel passen, aangezien de motorkappen op beide auto's gelijk zijn (het zijn immers beide 6R)
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
  • Leuk
Waarderingen: NiekdeJong en iichel
@Giltix als ik uitlijn op de zaak kan ik het stuur met een waterpas uitlijnen zodat deze dus waterpas staat.
Echter loop een dashboard niet waterpas waardoor het lijk of het stuur scheef staat.
Daarom zet ik het stuur altijd op het oog recht.
Als hun al uitlijnen met het stuur iets scheef dan kunnen de waardes wel perfect zijn maar dan staat het stuur nog steeds scheef.

Wat ik ook wel eens gemerkt heb, is dat er 1 band tussen zit welke zorgt voor scheef trekken.
Dit kan je uitsluiten door het wisselen van velg naar links, rechts.

Indien de auto niet scheeftrek zou ik lekker het stuur 1 tandje verplaatsen.
 
Kleine vraag:
Moet ik het schroefdraad van nieuwe bougies nu wel of niet insmeren met bijv. keramisch vet?
Ik heb nog een tube ATE Plastilube liggen, zou dat ook werken?
Bij een bougie is de schroefdraad de massa 'aansluiting'. Elektrische stroom loopt via schroefdraad naar het motorblok, terug naar de negatieve pool van de batterij.

Volgens de fabrikant is Plastilube elektrisch isolerend. Zorgt er dus voor dat de negatieve stroom van je bougie niet meer goed terug naar je batterij kan vloeien.

Lijkt me ook erg moeilijk om alle Plasilube weer uit de schroefdraad van het motorblok te krijgen, eens je het geprobeerd hebt en je problemen opmerkt. Er zal namelijk altijd een film achterblijven die een elektrische weerstand zal hebben.

Persoonlijk gebruik ik geen vet voor het installeren van bougies, dit om het elektrisch contact zo goed mogelijk te houden.
Mocht je je daar echt niet goed bij voelen, kan je eventueel een dun filmpje kopervet gebruiken. Koper is een goede geleider en heeft dezelfde functie.

Bijkomende tip: als je een bougie losdraait moet je hem eigenlijk vervangen. Aan de voorkant zit ook een soort pletring die zich bij de 1x maal aandraaien perfect naar de oneffenheden van het motorblok vormt.
Natuurlijk ga je hierdoor geen grote problemen ondervinden, maar met dat idee is het wel ontworpen.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Bij een bougie is de schroefdraad de massa 'aansluiting'. Elektrische stroom loopt via schroefdraad naar het motorblok, terug naar de negatieve pool van de batterij.

Volgens de fabrikant is Plastilube elektrisch isolerend. Zorgt er dus voor dat de negatieve stroom van je bougie niet meer goed terug naar je batterij kan vloeien.

Lijkt me ook erg moeilijk om alle Plasilube weer uit de schroefdraad van het motorblok te krijgen, eens je het geprobeerd hebt en je problemen opmerkt. Er zal namelijk altijd een film achterblijven die een elektrische weerstand zal hebben.

Persoonlijk gebruik ik geen vet voor het installeren van bougies, dit om het elektrisch contact zo goed mogelijk te houden.
Mocht je je daar echt niet goed bij voelen, kan je eventueel een dun filmpje kopervet gebruiken. Koper is een goede geleider en heeft dezelfde functie.

Bijkomende tip: als je een bougie losdraait moet je hem eigenlijk vervangen. Aan de voorkant zit ook een soort pletring die zich bij de 1x maal aandraaien perfect naar de oneffenheden van het motorblok vormt.
Natuurlijk ga je hierdoor geen grote problemen ondervinden, maar met dat idee is het wel ontworpen.
Brent, bedankt!
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Brent Verhaegen
Momenteel rij ik een setje OEM 16'' Denver velgen die standaard geleverd zijn op mijn GTI. Ik twijfel eraan om ze te verkopen, omdat ze eigenlijk meer als opknapsetje door kunnen dan als volwaardig velgenset die je onder je auto wilt leggen. Heeft iemand enige indicatie wat die dingen in die staat waard kunnen zijn? Banden die erop liggen zijn nog op 50-60% van het totale profiel.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Momenteel rij ik een setje OEM 16'' Denver velgen die standaard geleverd zijn op mijn GTI. Ik twijfel eraan om ze te verkopen, omdat ze eigenlijk meer als opknapsetje door kunnen dan als volwaardig velgenset die je onder je auto wilt leggen. Heeft iemand enige indicatie wat die dingen in die staat waard kunnen zijn? Banden die erop liggen zijn nog op 50-60% van het totale profiel.
Kijk naar mijn advertentie.
Ik vraag voor 17inch 75 euro
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!